SR Suntour brengt nieuwe gravelvork uit: De GVX

Het is herfst, een beetje druilerig maar bijna iedereen zit op de fiets en geniet van alle pracht om zich heen. Een mooie tijd om de GVX gravelvork te introduceren. Ach, dachten ze bij Suntour. Laten we gewoon een complete bike bouwen.

gvx

Get Ready for Gravel met het "Grav Karl" Project.

Het weer is op zijn best en de mensen genieten van het fietsen. Omdat we in een snelle wereld leven evolueren we dagelijks en dit heeft onder andere te maken met een wereldwijde pandemie. Dus dachten ze bij Suntour een leuke manier om wat extra plezier te hebben en voor de lancering van de nieuwe SR Suntour GVX gravelvork. En hoe! Ze hebben er gewoon een dedicated Gravelbike voor gebouwd.gvx

Ze besloten de tijd te nemen om een "lokale" gravelfiets te bouwen. Dus ze namen contact op met Portus Cycles, een staalframebouwer uit Duitsland. Zodra het idee was ontstaan, werden andere partners betrokken. Versnellingsbakfabrikant Pinion, Gates voor de riemen en het crankstel, Hope voor de wielen en de stuurpen en Vecnum voor een mooie, schone dropperpost.

Het hele proces duurde twee dagen, van het snijden van de buizen tot het poedercoaten van het frame en het in elkaar zetten van de fiets.gvx

Het proces begon met het tekenen van het frame op een 3D software ontwerptool met behulp van de afmetingen die je kies. HT-hoek, ST-hoek, banddiameter, BB-drop, wielmaat en ga zo maar door... Als de tekening klaar is, kan het snijden van de buizen beginnen. 
Vervolgens worden er mallen gebruikt om het verstekken strak aan te brengen wat in de wereld van de framebouwers inkepingen worden genoemd. Terwijl de onderdelen op de mal worden gemonteerd verschijnt een eerste preview welke laat zien hoe de fiets eruit ziet met de geselecteerde hoeken en de verschillende buizen op hun plaats.gvx

Zodra de buizen correct zijn uitgelijnd, kan het soldeerlassen beginnen. Vanaf de trapas tot aan de kettingsteun zorgt het lassen van de verbindingen voor de magie. Je beseft dat het frame tot leven komt. Het ruwe frame is nu een echt frame. Vervolgens wordt het naar de zandstraalinstallatie gebracht om eventuele onregelmatigheden te verwijderen en om het voor de laatste stap, de poedercoating, grondig schoon te maken.

Check het bouwproces in onderstaande filmpje en laat je verleiden door al het moois.
https://youtu.be/PwMFszP6H40

gvx

Owja, en de vork? 1725 gram, 40 - 50 - 60 mm veerweg, 32 mm vorkpoten en keuze uit een 100x15 of 100x12 steekas.gvx

Voor meer informatie over de Suntour GVX 700 vork klik je op:
https://www.srsuntour.com/en/products/fork/GVX-700C-6511.html

LEES DIT HIERNA

Op 'Coolcation' met Landal's verfrissende bestemmingen

Landal speelt hier slim op in met een breed aanbod van vakantieverblijven op precies die plekken…

LEES VERDER

In de zon met de Bontrager Blaze Wavecel

Voor ons is de Blaze Wavecel een oude bekende, we rijden al een kleine 4 tot 5 jaar oud met dit…

LEES VERDER

Naar Frankrijk met de nieuwe Sram Eagle 90

De Sram Eagle 90 borduurt verder op de Elektronische AXS T-Type aandrijving met één groot verschil…

LEES VERDER