Rocky Mountain komt met nieuw veersysteem!

Geplaatst op 16 feb 2002.
Afbeelding verwijderd.Door Castor: Cultmerk Rocky Mountain gaf de laatste tijd al wat hints hier en daar, zo verwees men deze week nog in hun nieuwsbrief naar een 'highly anticipated XC platform' en dook daarin ook (per abuis?) het ETS -X logo op.

Bovengenoemde afkorting staat voor Energy Transfer System, wat weinig te raden overlaat met betrekking tot full suspension mountain bikes. Over de precieze werking van het suspension systeem is men nog onduidelijk, maar volgens RM dwingt het systeem het achterwiel tot constant contact met de grond. Het systeem maakt gebruik van twee CNC 'linkages' zoals op onderstaande afbeelding te zien is.
De veerweg is in te stellen van 3,5 inch 'Race' naar 4 inch 'Epic' tot zelfs 4.5 inch 'All mountain'.

> ETS-X: constant in contact met de grond

Overigens is de rest van de EST-X uitgeruste bikes mag er ook zijn, de Canadezen hebben hier voor Easton's nieuwe ovale RAD buizen gekozen.

> De nieuwste trots van Canada

Op dit moment staan er twee bikes in de 'X' range gepland: de X50 afgemonteerd op Deore niveau, gecompleteerd met een Marzocchi MXR vork (bij velen bekend om zijn geruststellende Zomp Zomp geluid) en de X70 met een Marzocchi Marathon en XT/XTR afmontage. Beide modellen worden voorzien van schrijfremmen en een Fox demper met lockout. Mogelijk is een van de modellen uitgerust met een Race Face crankset.

Wanneer de nieuwe bikes beschikbaar zullen komen voor de consument is nog niet bekend, maar Rocky Mountain zelf zegt het als volgt: It's coming ...

LEES DIT HIERNA

Wat hebben Ekoi Lost Paradise en Canyon met elkaar gemeen?

Al heel wat jaren komen we in het gebied rondom Frejus en nog steeds vinden we nieuwe paden en…

LEES VERDER

Naar de Vulkaan Eifel met Koroyd en de Smith Forefront 3 MIPS

Het is dinsdagmiddag en we arriveren in Gemünden, vlak onder Daun, voor een paar dagen lekker de…

LEES VERDER

Een ritje met de MoonCool TK1, elektrische stabiliteit op drie wielen

Driewielers zijn misschien niet sexy, maar wél enorm praktisch. Ze kunnen ook nog leuk zijn maar…

LEES VERDER