Nieuwe Canyon Strive op grote wielen

29 inch wielen, volledig carbon frame en een nieuwe shapeshifter ontwikkeld in samenwerking met Fox. Dit is de nieuwe Canyon Strive. Een flinke herziening ten opzichte van het vorige model en dit maakt het een zeer uitgebalanceerde Enduro bike!

Het nieuwe jaar is nauwelijks begonnen, en Canyon maakt al een vliegende start met het seizoen 2019 door de nieuwste generatie van de Strive aan te kondigen. De Strive is de meest succesvolle en innovatieve mountainbike van het Duitse merk voor rechtstreekse verkoop - en de nieuwste versie, met een totaal vernieuwde Shapeshifter-systeem, markeert een belangrijke stap voorwaarts in zijn ontwikkeling. Een full-suspension, full-carbon 29er gebouwd voor 's werelds zwaarste Enduro-podia en veeleisende lokale trails, deze fiets levert maximale efficiëntie en topprestaties op de meest uitdagende ritten denkbaar. Welkom bij Shred City!

Met behulp van een gasveer laat het Shapeshifter-systeem de rijder de geometrie van het Strive aanpassen tussen de "pedaal" - en "shredden" -modus tijdens het rijden, door simpelweg een op het stuur gemonteerde schakelaar te tikken. In 2019 is de Shapeshifter verder ontwikkeld en verfijnd in nauwe samenwerking met de suspensie-experts van Fox, dit resulterend in een belangrijke visuele en functionele verbeteringen. Maar dat is nog niet alles: de Strive rolt nu ook op 29 "-wielen - een nieuwe aanpak na maandenlang testen met pro riders zoals Ines Thoma en Dimitri Tordo, beiden strijden ze in het Canyon Factory Enduro Team, onder leiding van team opdrachtgever en voormalig DH Wereldkampioen Fabien Barel.

"Al geruime tijd is er een duidelijke trend naar 29-inch wielen in Enduro racing - maar we waren niet geïnteresseerd in het blindelings volgen van die trend ",
zegt Daniel Oster, Canyon's Category Manager voor Gravity Bikes. "Trends winnen geen races - intensieve tests en ontwikkeling doen dat wel. We weten dat de 2019 Strives met de nieuwe Shapeshifter een van de snelste Enduro bikes zijn van dit moment: dat was ons doel bij het ontwikkelen van de fiets. En het enorm meer intuïtieve aanpassingsysteem voor geometrie is een groot pluspunt voor alle rijders, niet alleen voor de profs. "

De 2019 Strive heeft 150 mm veerweg in de DH-modus. In de XC-modus wordt dit teruggebracht tot 135 mm en de stuurhoek en zithoek zijn beide met 1,5 graden verhoogd. Deze wijzigingen maken de ophanging stijver, wat resulteert in minder veerbeweging tijdens het gebruik en laat de shock volledig efficiënt werken zonder direct te hoeven worden aangepast. Aan de voorzijde komen de robuuste 36 mm-vorkvorken met 160 mm (op CF-modellen) of 170 mm (op CFR-modellen) veerweg. Verdere belangrijke feiten en kenmerken: full-carbon frame (ongeveer 2.700 g op CF-modellen en 2.400 g op CFR-modellen, grootte M, zonder schok), Boost-standaard op beide wielen, onderbuis en kettingsteunbescherming, dropper-posts op alle modellen en interne kabelgeleiding.

De Strive wordt geleverd in vier framematen, S tot XL, voor rijders van 1,58 m tot 2 m hoog. Er zijn zes modellen, te beginnen met de Strive CF 5.0 voor 2.999 euro, oplopend naar het vlaggenschip Strive CFR 9.0 Ltd. voor 6.999 euro. 
Alle 2019 Strive-fietsen  komen vanaf vandaag in de verkoop.

LEES DIT HIERNA

De nieuwe Fiido AIR Carbon, een Ebike van slecht 13,75 kg

De vraag van deze gebruiker diende als katalysator voor de ontwikkeling van Fiido Air. Deze…

LEES VERDER

Canyon lanceert de nieuwe Neuron:ONFly

Canyon's eerste speciale lichtgewicht e-MTB maximaliseert je tijd op de fiets door optimaal gebruik…

LEES VERDER

Op pad met de Pirelli Cinturato Gravel H

Bij het uitpakken valt dan ook op waarom het een H band is. Lage blokken en een snel profiel met…

LEES VERDER