mengen Stan's en Joe's?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Hallo allemaal,

Ik rij nu ruim een jaar tubeless, zeer tevreden daar over. Ik heb de conversie gedaan met een Joe's No-Flats Super Sealant kitje, en al een keer bijgevuld met Joe's. De boel begint weer een beetje op te drogen, dus ik heb nieuwe sealant gekocht toen ik toch een bestelling bij Bike24 deed. Daar hadden ze alleen Stan's, die is ook goed dus heb ik die genomen.
Nu begin ik te twijfelen: kun je die twee wel mengen, of moet ik eerst m'n banden uitwassen van binnen? Ik heb wel eens terloopse opmerkingen voorbij zien komen dat het niet kan.
Het zijn allebei latex gebaseerde sealants, Stan's gebruikt propyleen glycol en water als oplosmiddelen, ik kan op de site van Joe's geen MSDS of andere informatie vinden. Opvallend vind ik wel dat er niet overal met dikke letters staat dat je niet met andere sealants mag mengen. Meestal zijn Amerikaanse bedrijven nogal scheutig met dat soort waarschuwingen, dus dan ga je denken dat het geen probleem is.

groetjes, AK
Give me little bits of / more than I can take
Fries
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 22:54

Ik heb het pas ook gewoon doorelkaar gegooid en er ontstond geen gevaarlijke gaswolk oid :-). Ik had joe's en kon toen bij een shop alleen Stan's bestellen. Gewoon bijgevuld. Het ging niet klonteren en er gebeurde verder niets waarvan ik dacht dat het niet goed was. Tot nu toe geen problemen.
El Duder
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 19:08
Mijn mountainbike: VN

Ik heb het ook door elkaar gebruikt, geen problemen ondervonden...
MTB should be muddy!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Dat dacht ik al, dankjewel, ik ga het er gewoon bijgooien.

groetjes, AK
Give me little bits of / more than I can take
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Hier nog één begon met joe`s later bij gevuld met vredestein super sealant, ook geen enkel probleem onder vonden.
De meeste latex vloeistoffen zijn gewoon mengbaar, daar heb je geen verdere last mee.
Plaats reactie