Technical Trail Features op vaste routes in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

a33 schreef: zo 12 maart 2023, 21:53
CC-Rider schreef: wo 22 februari 2023, 12:51 Was het doel van de drops en jumps niet het weren van de boswielrenners? :bier:
Ik ben geen boswielrenner maar deze groep komt er hier vaak bekaaid vanaf met als argument dat deze groep geen skills hebben.
Jammer dat deze groep het telkens moeten ontgelden op het forum.
Ja maar dat IS toch ook zo? :bier: :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

a33 schreef: zo 12 maart 2023, 21:53
CC-Rider schreef: wo 22 februari 2023, 12:51 Was het doel van de drops en jumps niet het weren van de boswielrenners? :bier:
Ik ben geen boswielrenner maar deze groep komt er hier vaak bekaaid vanaf met als argument dat deze groep geen skills hebben.
Jammer dat deze groep het telkens moeten ontgelden op het forum.
Op dit forum moeten ze het ontgelden maar 99% vd routes is voor BWR's gemaakt in NL ...... dus echt mopperen mogen ze niet :wink: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja, als we op dit forum al niet normaal met elkaar om kunnen gaan, waarom verwachten we dit dan wel van de mensen om ons heen?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik noem mezelf ook een boswielrenner als ik in het bos aan het wielrennen ben.
Hoe moet dat dan ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

a33 schreef: zo 12 maart 2023, 21:53
CC-Rider schreef: wo 22 februari 2023, 12:51 Was het doel van de drops en jumps niet het weren van de boswielrenners? :bier:
Ik ben geen boswielrenner maar deze groep komt er hier vaak bekaaid vanaf met als argument dat deze groep geen skills hebben.
Jammer dat deze groep het telkens moeten ontgelden op het forum.
BWR-bashing lijkt inderdaad wel een hobby van sommigen. Zoals Yo-Eddy ook al opmerkt is het overgrote merendeel van de routes in NL gemaakt om loeihard overheen te knallen. Misschien dat dit sommige (wannabee) freeriders dwars zit? Steeds vaker komen er leuke TTF's bij en daar mogen we blij mee zijn.

Anyway, leven en laten leven, zou ik zeggen. Dus heb je ambities om de volgende MvdP te zijn? Prima, ik ga wel even voor je aan de kant. Kun jij lekker je Strava aanscherpen. Waan je jezelf aan de North Shore bij het eerste de beste houten balkje? Ook goed, ik wens je een hele fijne dag! Laat ieder vooral zijn eigen ding doen en een beetje rekening houden met de ander. Dan komen we uiteindelijk allemaal met een grote grijns op onze smoelen thuis. Daar was het ons toch om te doen? :winkie:
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

tiewrap schreef: ma 13 maart 2023, 00:35 Ik noem mezelf ook een boswielrenner als ik in het bos aan het wielrennen ben.
Hoe moet dat dan ?
Dan moet je in therapie :winkie:
FreedomRanger schreef: ma 13 maart 2023, 11:11 Laat ieder vooral zijn eigen ding doen en een beetje rekening houden met de ander. Dan komen we uiteindelijk allemaal met een grote grijns op onze smoelen thuis. Daar was het ons toch om te doen? :winkie:
Het is alleen wel dat veel (overwinterende?) PR-jagende stravaBWR`s de TdF-peleton mentaliteit mee het bos in nemen. Schreeuwen, snijden, schelden en soms zelfs fysiek contact. Is het dan heel gek dat je een slechte naam krijgt?
Laatst gewijzigd door TenZNL op ma 13 maart 2023, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

FreedomRanger schreef: ma 13 maart 2023, 11:11Laat ieder vooral zijn eigen ding doen en een beetje rekening houden met de ander. Dan komen we uiteindelijk allemaal met een grote grijns op onze smoelen thuis.
Maar rekening houden met betekent ook dat je af en toe accepteert dat een route dingen bevat die je niet kunt rijden maar wat wel de dingen zijn waar anderen al hun plezier uit halen. En dat heeft de nodige (lange) historie ..
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat ben ik blij dat ik 'hier' nog gewoon 'vrij' kan rijden... kom ik tenminste geen aangelegde features tegen, geen 'boswielrenners', maar 'jullie commentatoren' ook niet (XC-ers, trailrijders, enduristen en wat is er allemaal nog meer?)... Wat een 'hokjesdenken'.
Mij lijkt het dat iedereen evenveel recht heeft op het gebruik van de aangelegde baantjes, ongeacht op welke 2-wieler en in welke kleding je dat doet. Zolang iedereen maar rekening met de andere gebruikers houdt en een beetje vriendelijk blijft.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

TenZNL schreef: ma 13 maart 2023, 13:15 Het is alleen wel dat veel (overwinterende?) PR-jagende stravaBWR`s de TdF-peleton mentaliteit mee het bos in nemen. Schreeuwen, snijden, schelden en soms zelfs fysiek contact. Is het dan heel gek dat je een slechte naam krijgt?
Precies dat.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

CC-Rider schreef: ma 13 maart 2023, 20:14
TenZNL schreef: ma 13 maart 2023, 13:15 Het is alleen wel dat veel (overwinterende?) PR-jagende stravaBWR`s de TdF-peleton mentaliteit mee het bos in nemen. Schreeuwen, snijden, schelden en soms zelfs fysiek contact. Is het dan heel gek dat je een slechte naam krijgt?
Precies dat.
Dat soort mensen kom ik eigenlijk (gelukkig) nooit tegen tijdens mijn (meestal zaterdagse) ritjes over de routes van de Zuid-Veluwe.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Beetje leven en laten leven :kiss: :bier:
Nu weer verder met het wel en wee van TTF's op de Nederlandse routes.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nedereindse Berg heeft ook een nieuwe drop, zag ik op de BWR app :kiss:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Op Westerschouwen is er in de afdaling naar het betonpad een jumpje mee te pakken aan de rechterkant. Ook bij de afdaling naar het watertje ligt een boomwortel drop van een cm of 40 aan de zijkant op het alternatieve paadje.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

CC-Rider schreef: wo 15 maart 2023, 10:19 Op Westerschouwen is er in de afdaling naar het betonpad een jumpje mee te pakken aan de rechterkant. Ook bij de afdaling naar het watertje ligt een boomwortel drop van een cm of 40 aan de zijkant op het alternatieve paadje.
Maandagmiddag nog 4 rondjes gedaan en idd die features meegepakt. Dé drop zelfs uiteraard ook. Er ligt overigens nog wel wat meer leuks langs track.

OT: Wat ligt ‘t er momenteel super bij op Westerschouwen. :-q
a33
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 14 januari 2023, 12:52

TenZNL schreef: ma 13 maart 2023, 13:15
tiewrap schreef: ma 13 maart 2023, 00:35 Ik noem mezelf ook een boswielrenner als ik in het bos aan het wielrennen ben.
Hoe moet dat dan ?
Dan moet je in therapie :winkie:
FreedomRanger schreef: ma 13 maart 2023, 11:11 Laat ieder vooral zijn eigen ding doen en een beetje rekening houden met de ander. Dan komen we uiteindelijk allemaal met een grote grijns op onze smoelen thuis. Daar was het ons toch om te doen? :winkie:
Het is alleen wel dat veel (overwinterende?) PR-jagende stravaBWR`s de TdF-peleton mentaliteit mee het bos in nemen. Schreeuwen, snijden, schelden en soms zelfs fysiek contact. Is het dan heel gek dat je een slechte naam krijgt?
Toch zeer raar dat ik van dat snijden, schreeuwen en schelden bijna nooit iets heb gemerkt. Waar ik in NL ook gereden heb.
Trek Supercaliber
Plaats reactie