Mad Wally schreef: ↑ma 20 februari 2023, 22:05
Dat is dus waar ik mij aan stoor. Alles is prima zolang het JOU niet in de weg ligt, want stel je voor dat JIJ moet remmen of uitwijken.
Je legt de TFF op de plek waar deze het beste past in het terrein en de route. Soms ligt dat in de flowline en soms niet. Het is een kwestie van geven en nemen. En die bypass is er in mijn ervaring altijd wanneer het meer dan een 10cm stoeprandje is.
Als je er dan niet omheen wil dan moet je je skills maar trainen om er overheen te gaan. De echte XC kanonnen kunnen ook een serieuze hindernis nemen mits ze niet te eigenwijs zijn zoals van der Poel
Hier heb je een punt. Ik neem inderdaad (soms noodgedwongen) die TTF's mee mits niet te extreem. En dat zijn ze bij ons ook niet, zelfs met een HT XC bike wel te doen.
"Soms ligt dat in de flowline en soms niet" is bij ons altijd in de flowline. Een paar weken later weer een set hobbels zonder bypass erbij.
Ik zal mijn punt nuanceren: een paar van die TTF's is niet erg, zelfs niet als ze in de flowline liggen. Maar de singletrack steeds verder omvormen tot een pre-programmed bikepark trail met onvermijdbare hobbels, kombochten, jumps enz daar zit mijn pijnpunt.
De vraag is hoe mogen/moeten trailcrews omgaan met de diverse wensen, en hoever mag/moet een "standaard" trail met zelf lijnen kiezen worden omgevormd tot knikkerbaan. Het is niet zo dat iedereen er altijd bij staat te juichen dus.