MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Hoe ver wil je gravelen? En vanaf waar?
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Denk zo’n 60-80 km. Startend vanaf de Fietser in Ede. Mag een rondje zijn maar zou eventueel ook mijzelf kunnen laten oppikken ergens tussen Apeldoorn en Zwolle (dan kan ik mogelijk 80 - 100 km doen).
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Hier een route van goed 100km. Op het eind kun je hem naar wens inkorten door te stoppen in Loenen, Eerbeek of Hoenderloo.
Dit zouden over het algemeen paden moeten zijn die ook na regen nog prima berijdbaar zijn. Alleen een stukje over de hei bij Ede kan bij echt harde regen goed nat zijn. Dat stukje zit op de MTB route Ede, als je net na een tunneltje met oorlogstaferelen (onder de A12) naar rechts de heide opdraait. Is het erg nat draai dan niet de heide op, maar volg het fietspad tot de doorgaande weg (N224), sla daar rechts en pak de route weer op.

https://www.komoot.com/tour/1063646201
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Ziet er goed uit :-q . Thx! Hopelijk inderdaad beetje droog ondanks de 35 mm regen die in totaal voorspeld wordt voor vrijdag en zaterdag :roll:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vanmiddag nog een deel van die route gefietst en het bos ligt er best goed bij. Je zult vast nog wel vies worden, maar modderworstelen zal het niet zijn, denk ik. Enjoy!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vandaag was het toch wel redelijk aanpoten op sommige stukken. Grote plassen (zelfs een compleet meer gezien), zuigende modder en spekgladde boomwortels maakten er een fantastische rit van. Ik kwam zo smerig als een orc van mijn fiets af. Kortom, een topdag!
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Het werd uiteindelijk wat korter dan gehoopt (vrouw was eerder klaar in Ede) - wat een ontzettend gave route! Echt heerlijk hoe je vanuit Ede vrijwel direct in de natuur fietst en ik uiteindelijk in Loenen er pas weer uit kwam voor mijn gevoel.
Eerste rit op de nieuwe gravel bike, bevalt erg goed. Met name dat je meer tijd hebt (of neemt) om te genieten van de natuur.

https://strava.app.link/ZLz3IjLIFyb
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

jensss schreef: zo 2 april 2023, 16:34 Het werd uiteindelijk wat korter dan gehoopt (vrouw was eerder klaar in Ede) - wat een ontzettend gave route! Echt heerlijk hoe je vanuit Ede vrijwel direct in de natuur fietst en ik uiteindelijk in Loenen er pas weer uit kwam voor mijn gevoel.
Eerste rit op de nieuwe gravel bike, bevalt erg goed. Met name dat je meer tijd hebt (of neemt) om te genieten van de natuur.

https://strava.app.link/ZLz3IjLIFyb
Goed om te horen! Volgende keer doe ik wel een route die je niet zo makkelijk in kunt korten. Dan wachten ze maar :lol:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

FreedomRanger schreef: za 1 april 2023, 21:43 (zelfs een compleet meer gezien),
Dat is volgens mij de overloop van een plaatselijk meertje. De route loopt daar doorheen en 98% van de tijd is het gewoon een droge vlakte. Gisteren daar ook doorheen gefietst (terwijl er veel mensen omdraaiden of door de struiken een weg zochten). Conclusie na de doorwading:
- Mijn seals van de naven deden hun werk, lagers van de naven zijn nog OK.
- M'n Northwave Celcius schoenen zijn écht waterdicht.
- Thuis zadelpen uit m'n stalen frame, frame op de kop gezet en water er uit laten lopen :roll: .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Er waren/zijn? plannen om daar een North Shore achtig stukje te maken die eroverheen gaat. Maar zoals Jan al zegt het is maar sporadisch dat het daar overloopt. Is idd de overstort van de Kreelse Plas.

Als je weet hoe de route loopt kun je er prima doorheen fietsen maar weet je dat niet dan snap ik wel dat je overweegt om even om te rijden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gisteren de route ook gedaan en was inderdaad een beetje verrast door de waterpartij. Maar met een beetje beleid en rustig fietsen zijn we er goed doorheen gekomen.

Mijn shimano-schoentjes zijn helaas niet waterdicht, maar beetje doorfietsen en het droogt wel weer :bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Blijft een 'gevaarlijke' sport dat MTB'en :o :-?

https://112vallei.nl/brandweer-ingezet- ... gebied-ede

Niet de 1e keer dat er behoorlijk wat hulpdiensten moeten uitrukken voor een mountainbiker.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... en ook niet de laatste keer (shit happens).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gezien de locatie van de 1e paar fotos was het in de buurt van de jumpline en daar gaat het toch wel regelmatig 'fout'. Als je ook ziet hoeveel sporen daar rechtdoor gaan na een jumpje 8) :o

Dus ja gaat zeker nog vaker gebeuren maar ik verbaas me ook regelmatig over de afwezigheid van skills bij de gemiddelde MTB'er. :-{
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Daar was het niet. Het was bij een klein olifantenpaadje om een modderstuk te ontwijken. Ongeveer 2 km voor parkeerplaats de driesprong. Waarschijnlijk met zijn pedaal een klein stronkje geraakt en gelanceerd.

Ik heb hem niet zien vallen, maar was er wel als eerste bij.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Plaats reactie