MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Het is er gewoon heel erg druk op de fietspaden rond ede. Mega veel wielrenners en oude mensen op ebike's. Ik denk ook niet dat er veel aan gedaan kan worden. Het is nou eenmaal een geliefd gebied .
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Sabai schreef: ma 22 mei 2023, 15:57 Het is er gewoon heel erg druk op de fietspaden rond ede. Mega veel wielrenners en oude mensen op ebike's. Ik denk ook niet dat er veel aan gedaan kan worden. Het is nou eenmaal een geliefd gebied .
En dan lopen er vaak ook nog wandelaars (soms met hond) op die paden ook. En als je vrij rijdt is het vaak heel rustig zodra je een paar kilometer van de dichtstbijzijndste wandelparkeerplaats bent.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dit is juist een plek waar iedereen (wandelaars, fietsers ebikers etc) een behoorlijke afstand moeten overbruggen. Alleen bestemmingsverkeer mag via een mul zandpad bij de Mossel komen. Hoewel ik van het weekend verbaasd was een 4x4 camper jeep en een xc60 te zien rijden daar. :roll:

Het is juist een unieke plek omdat de wilde paarden, zwijnen, stieren hier vrij rondlopen en je dichtbij komt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik vind dat clubs hier ook een verantwoordelijkheid in moeten nemen. De Boretti ging vorig jaar over de Koeweg, dit jaar langs het Grebbeliniemuseum. Ik snap dat het mooie stukjes route zijn, maar zoveel fietsers over zulke smalle paadjes sturen kan gewoon niet..
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Miob schreef: di 23 mei 2023, 08:00 Ik vind dat clubs hier ook een verantwoordelijkheid in moeten nemen. De Boretti ging vorig jaar over de Koeweg, dit jaar langs het Grebbeliniemuseum. Ik snap dat het mooie stukjes route zijn, maar zoveel fietsers over zulke smalle paadjes sturen kan gewoon niet..
Helemaal eens. Vorig jaar de organisatie van Boretti ook aangesproken hier op. Ze gingen toen niet alleen over de Koeweg maar ook over de (Doesburger) Molenweg. Dat is een super smal fietspad waar normaliter al veel problemen zijn met elkaar passeren. Maar daar lijken dat soort organisaties niet echt een boodschap aan te hebben :o :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: di 23 mei 2023, 08:03
Miob schreef: di 23 mei 2023, 08:00 Ik vind dat clubs hier ook een verantwoordelijkheid in moeten nemen. De Boretti ging vorig jaar over de Koeweg, dit jaar langs het Grebbeliniemuseum. Ik snap dat het mooie stukjes route zijn, maar zoveel fietsers over zulke smalle paadjes sturen kan gewoon niet..
Helemaal eens. Vorig jaar de organisatie van Boretti ook aangesproken hier op. Ze gingen toen niet alleen over de Koeweg maar ook over de (Doesburger) Molenweg. Dat is een super smal fietspad waar normaliter al veel problemen zijn met elkaar passeren. Maar daar lijken dat soort organisaties niet echt een boodschap aan te hebben :o :roll:

Dit jaar zijn alle afstanden hieroverheen gestuurd:

Afbeelding

Bijkomend probleem, ook bij mountainbikers, dat sommige mensen het verschil tussen tourtocht en wedstrijd niet lijken te willen snappen. Op een zonnige zaterdag hier proberen ene kommetje te halen is bijna letterlijk moorddadig.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Miob schreef: di 23 mei 2023, 08:10
hanjovdberg schreef: di 23 mei 2023, 08:03

Helemaal eens. Vorig jaar de organisatie van Boretti ook aangesproken hier op. Ze gingen toen niet alleen over de Koeweg maar ook over de (Doesburger) Molenweg. Dat is een super smal fietspad waar normaliter al veel problemen zijn met elkaar passeren. Maar daar lijken dat soort organisaties niet echt een boodschap aan te hebben :o :roll:

Dit jaar zijn alle afstanden hieroverheen gestuurd:
Over de Batterijen / Slaperdijk? Serieus? :-{
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

klaast schreef: di 23 mei 2023, 08:54
Miob schreef: di 23 mei 2023, 08:10


Dit jaar zijn alle afstanden hieroverheen gestuurd:
Over de Batterijen / Slaperdijk? Serieus? :-{
Ja. Even los van het best wel mulle/ruwe stukje aan het eind (lijkt me geen pretje op een racefiets) is dat gewoon echt asociaal.

https://www.classicoboretti.nl/routes/
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Miob schreef: di 23 mei 2023, 08:56
klaast schreef: di 23 mei 2023, 08:54
Over de Batterijen / Slaperdijk? Serieus? :-{
Ja. Even los van het best wel mulle/ruwe stukje aan het eind (lijkt me geen pretje op een racefiets) is dat gewoon echt asociaal.

https://www.classicoboretti.nl/routes/
Dat is het stukje Buurtsteeg, zo te zien? Niet handig idd, maar dan hebben we het over een stukje van 400m. Ik dacht even dat ze de Slaperdijk naar het noorden genomen hadden...

Ik zet wel eens een gravelroute uit voor (meestal) kleinere groepen en dan zijn dit al typisch van die paden waarbij ik me afvraag of het erg handig is. Om er dan een paar duizend man overheen te sturen...
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

klaast schreef: di 23 mei 2023, 09:14
Miob schreef: di 23 mei 2023, 08:56

Ja. Even los van het best wel mulle/ruwe stukje aan het eind (lijkt me geen pretje op een racefiets) is dat gewoon echt asociaal.

https://www.classicoboretti.nl/routes/
Dat is het stukje Buurtsteeg, zo te zien? Niet handig idd, maar dan hebben we het over een stukje van 400m. Ik dacht even dat ze de Slaperdijk naar het noorden genomen hadden...

Ik zet wel eens een gravelroute uit voor (meestal) kleinere groepen en dan zijn dit al typisch van die paden waarbij ik me afvraag of het erg handig is. Om er dan een paar duizend man overheen te sturen...

400 hele drukke, smalle en onoverzichtelijke meters
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Miob schreef: di 23 mei 2023, 08:10
hanjovdberg schreef: di 23 mei 2023, 08:03 Maar daar lijken dat soort organisaties niet echt een boodschap aan te hebben :o :roll:
Nog ff hier reageren en dan heb ik mijn negativiteit voor de avond wel weer gehad ;-)

Dit is weer klassiek geval onderneming de lusten, de rest de lasten. IMHO mag commercieel gebruik van publiek toegankelijke natuur flink de kop in gedrukt worden, al helemaal al die GPX tochtjes van €35,-.
Stamppot with weaksauce!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

eRicW schreef: do 25 mei 2023, 00:11
Miob schreef: di 23 mei 2023, 08:10
Nog ff hier reageren en dan heb ik mijn negativiteit voor de avond wel weer gehad ;-)

Dit is weer klassiek geval onderneming de lusten, de rest de lasten. IMHO mag commercieel gebruik van publiek toegankelijke natuur flink de kop in gedrukt worden, al helemaal al die GPX tochtjes van €35,-.
De (te) dure keukens moeten ergens van betaald worden :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
DirkvdL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 1 juni 2022, 20:23

Ik heb met verbazing dit artikel gelezen:

https://www.gelderlander.nl/ede/autocou ... ~a6ced96b/

Zomaar wat gaan zagen, want vrijwilligers doen al zoveel? Zonder certificering en pbm's.
Gaat het wel goed met beheer routes Ede, Lunteren, Otterlo?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Is nog verboden ook en absoluut niet slim!
Als een boom op spanning staat en je gaat zagen kan dit het einde van je leven betekenen...
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

lastig. Mooi het enthousiasme en initiatief, maar niet zo handig want wat als er idd wat mis was gegaan... Maar laten we hem niet bij z'n enkels afzagen :bier: . Het is goed bedoeld.
Plaats reactie