Wel of geen klaphekjes?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Klaphekjes wat mij betreft geen probleem, maar als collega van topicstarter en ervaring met vaste mtb-routes in mijn gebied wil ik best eens met je meedenken!

Stuur me maar een pb!
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Met hekjes geen probleem. Voorkomen iig dat het wild niet de buurt onveilig gaat maken.

Op de vaste Oosterbeekroute, waar ze de wildwissel over de A50 hebben gemaakt, hebben ze een soort brugje gemaakt. Lijkt een beetje op die op de foto hieronder, maar aan de begroeiing te zien, is hem dat niet.
sik schreef: Afbeelding
http://richmaines.blogspot.com/2011/12/ ... trail.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mtbr.com/arizona/new-bicy ... 02439.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Dopehead.NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: ma 8 oktober 2007, 22:47
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29er
Contacteer:

In Cwm Carn (Wales) hebben ze ook een soort hekjes , maar dan anders, kon helaas geen foto vinden van die dingen.
Ze zijn in iedergeval van hout, en hebben een V vorm, onder smal, boven wijd.
Te smal voor een crosser, breed genoeg voor een MTB cranckstel.
Ze zijn goed te nemen, afstappen niet nodig, even 1 voetje uitklikken voor de zekerheid en er rustig doorheen rollen.
Erg effectief en weing intrusief.
hmmmm, Doughnuts............
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Ik heb op zich geen problemen met klaphekjes, vind het niet erg om even af te stappen, is eigenlijk wel een goed moment om even verplicht een slokje water uit de rugtas te pakken en daarna weer verder te gaan. Ik kijk dan ook niet op een minuutje meer of minder.
Voor de konijntjes in de buurt en mijn oren is het wel fijn als ze niet al te hard knallend weer dichtvallen :P
______Honzo ______ Jake______ Unit
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Op de posbank route kan ik de klaphekjes gewoon met beide pedalen vast nemen. Kwestie van wat behendigheid op de fiets, maar goed, deze hekjes lopen ook niet heel zwaar. De voorste fietser houdt het hek open voor de anderen.

Ik was afgelopen weekend ook blij verrast de bruggetjes in de Oosterbeek/Renkum route te zien! Alleen jammer dat er gelijk een bult los zand ervoor en erna ligt, maakt het oversteken een beetje spannender ;)
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

van die klaphekjes die door hun gewicht naar beneden vallen ben ik wel gecharmeerd. Het is een noodzakelijk kwaad waar je, naar mijn idee, best de lol van in kunt zien.
Ik maak er altijd een kleine oefening van om niet los te klikken maar dan toch ook nog jezelf en degene die achter je komt er doorheen te kunnen laten. Beetje klooien is toch waarom we ooit op de mtb zijn gaan zitten ipv de racefiets?

ik neem overigens aan dat er wel duidelijk is aangegeven dat motoren niet in dat gebied mogen komen?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

vin100 schreef:ik neem overigens aan dat er wel duidelijk is aangegeven dat motoren niet in dat gebied mogen komen?
Er staan bordjes waar o.a. op staat dat je niet met gemotriseerde voertuigen het bos in mag en toch worden die regels genegeerd.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

......................
Laatst gewijzigd door Bowiex op vr 10 januari 2020, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bowiex schreef: Over cross-motoren gesproken. Is er hiervoor een klik-lijn?
Alleen als 'ie Pools spreekt (helaas, zo!)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Bowiex schreef:Over cross-motoren gesproken. Is er hiervoor een klik-lijn? Ik zat laatst in een vers 20 cm diep spoor langs een beek. Dat is verrekte lastig sturen met je wiel tegen de zijkant van zo'n geul.
Mooi toch, een gratis clinic :-q
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

Heeft mijn mening over die hekjes enige invloed? Maw, gebeurt daar iets mee?

Ik vind ze goed, want het houdt de 'dieren' binnen de omheining.
Ik vind ze irritant, want ik moet ze open doen om verder te fietsen.
Hoor ik daar wel te fietsen?

Lekker nutteloos...
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Nou, tsja, de topicstarter is boswachter ;) De vraag komt dus niet uit de lucht vallen, dunkt me.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Mu`` schreef:Ik vind ze irritant, want ik moet ze open doen om verder te fietsen.
Geniet je wel van de omgeving?
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

zwaantje schreef:
Mu`` schreef:Ik vind ze irritant, want ik moet ze open doen om verder te fietsen.
Geniet je wel van de omgeving?
Als ik de natuur heel goed wil bekijken ga ik wel wandelen.

Als ik ga mountainbiken wil ik gewoon lekker over een slingerend parcours fietsen met het liefst enige uitdaging. Voor een redelijk plat gebied in de regio zijn Overloon en Gemert wel een voorbeeld.

@ Ralf, heb je zelf wel eens op een mountainbike gezeten? Misschien wel leuk om een keer op een mountainbike wat route's in de buurt te fietsen zodat je ook echt een idee krijgt wat mountainbikers leuk vinden. Dan kom je er misschien ook meteen achter waarom niet iedereen klaphekjes leuk vind, zeker niet als er ook andere leukere oplossingen te bedenken zijn.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ik vind het geen groot probleem maar als je een lekker ritme te pakken hebt dan haalt dat de snelheid er vaak wel even uit en is het soms lastig om weer op gang te komen. Dat is het enige nadeel wat mij betreft. Als er een manier zou zijn waardoor de mountainbiker lekker door kon knallen via een klein bruggetje zoals op die foto eerder in dit topic dan lijkt me dat een prettige oplossing. Zo niet dan dan maar af en toe de snelheid eruit! ;).
Plaats reactie