Mooiste en gaafste tracks in de Alps

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Beste mensen,

Ik heb in verschillende topics al het een en het ander gelezen over mooie tracks en plaatsen in de Alps.
Nu ga ik dit jaar in de zomer ook naar de alpen. En wilde ik graag weten wat jullie mooiste en gaafste tracks waren. Wellicht met wat foto/film materiaal :-q

Ik ben op zoek naar mooie tracks die ook goed te doen zijn op een carbon hardtail. Dus geen down hill parcours :)
Red een boom. Eet een bever!
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Waar ga je heen? Want de Alpen zijn groot...
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Nou waar we heen gaan is nog niet helemaal duidelijk. En juist omdat de alpen zo groot zijn, zouden we graag wat verhalen horen om onze bestemming beter te kunnen bepalen.
Red een boom. Eet een bever!
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Ik heb in de buurt van Les Gets en Morzine fantastische tracks gereden zoals de "Moist nun". Aparte naam he? Because she is always wet but never gets ridden :)

Check de site van Trailaddiction even
http://www.trailaddiction.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
I may not be good, but at least I'm slow.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Briancon maakt mij altijd blij: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =+briancon" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeker de route van dag 2 is één van de leukste die ik ooit heb gereden!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Het is misschien handig om wat specifieker aan te geven waar je naar op zoek bent.
Wat algemene tips:
Wil je een behoorlijk grote kans op mooi weer, ga dan naar de zuidkant van de Alpen.
Wil je graag singletrack rijden, ga dan naar Frankrijk of Italië, daar mag je zo'n beetje op alle (wandel-)paden rijden en staan de wandelaars vaak positief tegenover mountainbikers.
Wil je de mooiste trails rijden zonder van te voren dagen met kaart, gps en internet voor te bereiden, zoek dan een gids of compleet georganiseerde trip.
Over het algemeen is bijna overal in de Alpen wel aardig tot zeer mooi te biken. Mijn favoriete gebied is nog altijd de omgeving van Livigno: een van de mooiste stukjes van de Alpen en zeer veelzijdig qua trails.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ga je in juni/juli/augustus en kan je niet heel erg goed tegen hitte, blijf wat noordelijker en zoek een plek die hoog ligt.

heb je geen gps en wil je gepijlde routes ga naar frankrijk of Zwitserland, gepijlde routes in Zwitserland zijn voornamelijk schotterwegen in frankrijk lekkere singletrails.(http://ffc.fr/a_VTT/a_SitesVTT/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;)
Laatst gewijzigd door sik op za 4 februari 2012, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Livigno is top, Riva is ook erg mooi.
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Thanks alvast voor deze plaatsen en je verhaal over Briancon klinkt ook erg gaaf!

Ook al 2 personen voor livigno dus dat is ook veelbelovend.

We zijn op zoek naar mooie trails. En dan het liefste veel singel tracks. We willen van te voren alles plannen zodat we precies weten waar we het beste kunnen gaan knallen! Nu kunnen we ons al wat meer verdiepen in briancon en livigno en porte du soleil.

Kijk en mooi weer is natuurlijk altijd fijn! Maarja het gaat een beetje te ver richting een perfect totaal plaatje :)

Maarja hoe dichter we daarbij in de buurt kunnen komen hoe beter!
Red een boom. Eet een bever!
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Nieuwe plaatsen zijn natuurlijk ook nog van harte welkom :)

Ik heb het ergens al wel eens gelezen op het forum. Het is toch gewoon goed te doen in de alpen met een hardtail? carbon of alu moet toch geen problemen op leveren? Natuurlijk geen mega drops maken. Daarom graag tracks die ook met hardtail goed te doen zijn aub!
Red een boom. Eet een bever!
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Tja, tis maar hoeveel eelt je op je ass hebt. Ik heb jarenlang met een hardtail door de alpen gereden en had altijd pijn in m'n kont maar had gewoon geen geld voor een fully. Nu ik eenmaal een fully heb wil ik nooit meer anders. Maar goed, als je maar één keer per jaar twee weken naar de alpen gaat is een fully weer wat overdreven voor de rest van het jaar op de heide.... Gewoon uitproberen die hardtail en als het toch te pijnlijk wordt huur je toch gewoon een fiets voor de resterende dagen. Zolang je idd niet al teveel drops maakt kan je hardtail er prima tegen. Wat bredere banden monteren en een langere bandenspanning doen ook al wonderen!
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Dialled Bikes Alpine is in de Alpen ontwikkelt. Het is een HT waar ze de Mega Avalanche mee rijden....
I may not be good, but at least I'm slow.
SanderD
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: za 21 februari 2009, 14:07
Mijn mountainbike: s-works stumpy FSR '09 & s-works ht M5 '09

Dvdsteen schreef:Nieuwe plaatsen zijn natuurlijk ook nog van harte welkom :)

Ik heb het ergens al wel eens gelezen op het forum. Het is toch gewoon goed te doen in de alpen met een hardtail? carbon of alu moet toch geen problemen op leveren? Natuurlijk geen mega drops maken. Daarom graag tracks die ook met hardtail goed te doen zijn aub!
Ik ben al drie achtereen naar Verbier geweest waarvn de eerste twee met een hardtail, dat was prima te doen. Er zijn daar verschillende gidsbedrijfjes di je kunnen adviseren en je kunt er ook makkelijk een keer een fully huren.
Sowieso is er in de buurt voldoende afwisselend te fietsen, klimmen en afdalen voor ht, maar op een stukje rijden met de auto zijn er nog meer gebieden te vinden in Zwitserland, Frankrijk en Italië.

Waar je naar toe gaat in ieder geval veel plezier :-q
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Zet een kortere stuurpen, een lekkere brede riserbar en een paar goede allroundbanden op je xc-hardtail, en de technische trails zijn een heel stuk beter te doen. En natuurlijk een zadelpensnelspanner zodat je zadel makkelijk omlaag kan voor het betere afdaalwerk.
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Zitvlees kunnen we kweken he :)

Wellicht qua bandenkeus 2x NN? Ik rij nu RARA achter en RORO voor.

Ik verwacht niet dat we een kortere stuurpen of riser gaan aanschaffen voor een weekje alps ;)
(maarja even genoeg technische stuff :) het gaat om de plaats waar we naar op zoek zijn)
Dus Verbier zal ik ook eens naar gaan kijken Thanks!
Red een boom. Eet een bever!
Plaats reactie