Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Je kan nu zelfs gratis 2 maanden proberen. Die aanbieding wacht ik elk jaar af. Wel herinneren dat je op tijd opzegt, anders hang je er aan voor een jaar. (oja, en ook goed oppassen, soms doen ze 2 maanden gratis, maar dan krijg je dus 14 maanden voor de prijs van 12 maanden, dus zeker ervan zijn dat het om een gratis proefperiode gaat zoals nu).
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Sabai schreef: di 17 januari 2023, 18:10 De prijzen gaan vanzelf wel weer dalen als er te weinig betalende klanten zijn. Als ik kijk wie er van mijn kennissen er een abonnement hadden. Ze hebben bijna allemaal opgezegd. Het is net als met de fietsen die worden ook alweer goedkoper. Ik heb pas nog een nieuw 2022 model met een flinke korting gekocht voor de prijs waar ze op marktplaats 2hands niet eens voor staan.
Die prijzen gaan niet dalen. Hooguit dat er wat meer gestrooid wordt met tijdelijke acties.

Enne tis natuurlijk leuk zo'n prijs-discussie maar 'tis ook wel een luxe discussie'. We geven aan onderhoud, fietsen, kleding, accessoires etc. het nodige uit en dan willen we voor dit voor een dubbeltje op de 1e rang zitten......okee "tegen-reacties AAN" :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk ook dat het niet goedkoper wordt.
Het is ook gewoon luxe en een keuze. (Gratis accounts is meestal ook goed genoeg.)
En het is zo'n dingetje dat er in sluipt.
Samen met Netflix, Videoland, Viaplay en nog een stapel abo's die per stuk geen drol kosten, maar samen toch lekker optellen.
Ik vind het allemaal prima, maar de manier waarop is wel erg merkwaardig, en ik ben niet de enige.
Maar het is een vrije keuze, meedoen of stoppen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Denk wel dat je onderscheid moet maken tussen dit soort abonnementen, ik denk niet dat die snel goedkoper gaan worden, dit is een inhaalslag als het maar geen paniekvoetbal wordt en ze gaan omvallen. Voor de fietsindustrie wijzen veel signalen wel erop dat er een correctie en potentieel downturn aan zit te komen. Combinatie van de enorme vraag en beperkte aanbod van afgelopen jaren, economische teruggang en de voorraden die fietsfabrikanten inmiddels hebben. Zal niet voor alle merken meteen gelden, en ook niet voor alle landen/markten in dezelfde mate, maar je hoort en ziet nu al weer interessante kortingen en die heb ik vrijwel nergens kunnen krijgen afgelopen twee jaar.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: di 17 januari 2023, 20:23 Ik denk ook dat het niet goedkoper wordt.
Het is ook gewoon luxe en een keuze. (Gratis accounts is meestal ook goed genoeg.)
En het is zo'n dingetje dat er in sluipt.
Samen met Netflix, Videoland, Viaplay en nog een stapel abo's die per stuk geen drol kosten, maar samen toch lekker optellen.
Ik vind het allemaal prima, maar de manier waarop is wel erg merkwaardig, en ik ben niet de enige.
Maar het is een vrije keuze, meedoen of stoppen.
Wat ik een heel groot verschil vind met dingen als bv Netflix is dat die ook echt iets leveren in de vorm van films en series wat natuurlijk bijzonder kostbaar is om te produceren en daarnaast de rechten die ze betalen over andere films en series. Strava is gewoon een app/stukje software. Natuurlijk kost dat ook geld om te ontwikkelen, onderhouden en de servers te betalen, maar dat staat in geen enkele verhouding. Net als dat het verschil in functionaliteit tussen betaald/niet betaald in geen enkele verhouding staat met wat het kost. In feite laten ze de betalende gebruikers opdraaien voor de kosten van de niet-betalende gebruikers. Waarom niet iedereen betalen, 5 euro per jaar voor standaard abonnement en 10 euro voor premium?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Mad Wally schreef: wo 18 januari 2023, 09:43 Waarom niet iedereen betalen, 5 euro per jaar voor standaard abonnement en 10 euro voor premium?
Omdat er dan geen (fietsende) gebruikers overblijven?

Ik gebruik voor de analyse de software/ app van mijn fietscomputer.

Ik geloof niet dat veel 'gratis' (fietsende) gebruikers de analyse van strava gebruiken (te beperkt) omdat, als je met sensoren rijdt, 99% dit via een fietscomputer doet en die data gebruiken.

De routes e.d. kan je ook gewoon downloaden, ook met een omweg.

Strava kan bepaalde functionaliteiten die nu nog gratis zijn wel gaan beperken, maar dan verliezen ze weer een berg (fiets)gebruikers, dat is ook de reden waarom ze het nog niet gedaan hebben.

Ik geloof ooit gezien te hebben dat 40% van de gebruikers uiteindelijk premium neemt en die dragen in principe de kosten voor het gehele platform.

Nu is het zo dat een groot, al dan niet het grootste, deel van de gebruikers (hard)lopers zijn en die gebruiken het anders dan een fietser dat doet.

Veel trackers voor te lopen zijn beperkt, ook in hun app/ software, dus dan is strava een handige tool.

En ik geloof dat het overgrote deel van de betalende gebruikers lopers zijn.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Giant-E schreef: ma 16 januari 2023, 17:21
Meegs schreef: ma 16 januari 2023, 16:27

:-q
Maar zie je dan ook je progressie in conditie en dergelijke? Ik hou wel van zulke grafiekjes en getalletjes, ook al doe ik er geen ene reet voor of mee.
Garmin Connect staat vol toeters en bellen. Daar heb je Strava weer niet voor nodig.
Maar dan heb ik weer een Garmin device nodig, anders dan mijn Garmin Etrex....
want zo lees ik op de site van Garmin:
* installeer de app op je telefoon
* ga op pad met je Garmin device
*bekijk uw voortgang in Garmin Connect...

Ik heb dat statshunters waar Fred meekwam eens aangezet, die heeft wel veel grafiekjes om naar te koekeloeren.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds niet duur, zo'n strava abonnement als je er ook gericht gebruik van maak. En naar dat gerichte gebruik ben ik eens kritisch aan het kijken voor mezelf of ik het dan nog waard vind om een abonnement te houden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mad Wally schreef: wo 18 januari 2023, 09:43 Waarom niet iedereen betalen, 5 euro per jaar voor standaard abonnement en 10 euro voor premium?
De gratis gebruikers leveren het overgrote deel van de data, de betaalde gebruikers leveren het geld.
Dus ze kunnen de gratis gebruikers niet missen
De betalende ook niet, maar ze gokken dat de betalende gebruikers zo geil zijn op hun prestaties, statustiekjes enz dat die toch wel blijven betalen.
Van de gratis gebruikers zijn ze bang dat die massaal afhaken als er betaald moet worden.
Vermoed ik.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Meegs schreef: wo 18 januari 2023, 11:58Ik heb dat statshunters waar Fred meekwam eens aangezet, die heeft wel veel grafiekjes om naar te koekeloeren.
:-q
Meegs schreef: wo 18 januari 2023, 11:58 Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds niet duur, zo'n strava abonnement als je er ook gericht gebruik van maak. En naar dat gerichte gebruik ben ik eens kritisch aan het kijken voor mezelf of ik het dan nog waard vind om een abonnement te houden.
Tja, dat kritisch gebruik zou ik misschien ook eens moeten doen. Maar ondanks dat wedstrijd/marathon al lang uit mijn lichaam is verdwenen, kan ik het niet laten om af te toe eens te kijken bij de klassementen.
Dit ondanks het feit dat het wel "confronterend" gaat worden voor de ouwe :winkie:
Maar zag tot mijn grote vreugde dat er nu ook leeftijd categorieën van 65-69, 70-75 etc. er bij zijn gekomen. Weten ze me toch weer te pakken :-D
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geef toe, je bent verslaafd :tong
En ze weten dat en maken er slim gebruik van :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 18 januari 2023, 18:05 Geef toe, je bent verslaafd :tong
En ze weten dat en maken er slim gebruik van :wink:
Geef dat meer dan 100% toe. Strava heeft het op zich heel erg slim gespeeld.
In het prille begin gratis voor iedereen en later het betaalde model waar niet echt veel extra's bij zat. Daarin op bepaald moment kon je een deel van de features aanschaffen ipv alles. Maar nog steeds voldeed de gratis versie (te) goed voor de meeste gebruikers.
Daar een streep door gehaald en aantal features die gratis waren alleen in het betaalde model gezet. Dus toen enorme aanwas van betaalde accounts.
Bijna vergelijkbaar met heroine gratis verstrekken en op betaald moment dat gratis niet meer doen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik krijg ook geregeld van die mailtjes van 2 maanden gratis of verleden maand 25% korting, maar nergens staat aangegeven hoeveel het dan kost. Kennelijk schamen ze zich ervoor om hun prijzen in de mails op te nemen. De verkooptruc om de prijs eerst flink op te hogen en dan met exclusieve kortingen waar je nu snel op moet reageren (anders is de kans voorbij) mensen over de streep te trekken, moet je eigenlijk nooit op ingaan. Zo werkt phishing ook. Als het het waard is, moet de prijs dat zonder die tijdelijke korting ook zijn en als ze die niet in je mail zetten, doen ze je geen aanbod. Bij een echt aanbod moet de prijs erbij.
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Is het mogelijk om op activiteiten van anderen te zoeken in strava?
Bv een tourtocht die laatste gereden is?
Dat ik dan op naam "Golden gravel series" kan zoeken?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Nee
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie