Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Heb ff gekeken, mijn abonnement was. 59,90 en gaat per april naar 69,90. = 16,7% omhoog. Dat is gezien de inflatie van afgelopen jaar en dat ze al 10 jaar hun prijzen niet hebben verhoogd geen gekke sprong. Of je het waard vindt is een andere vraag, maar dat gold ook voor de huidige prijs.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Marcel964 schreef: vr 13 januari 2023, 22:19 Heb ff gekeken, mijn abonnement was. 59,90 en gaat per april naar 69,90. = 16,7% omhoog. Dat is gezien de inflatie van afgelopen jaar en dat ze al 10 jaar hun prijzen niet hebben verhoogd geen gekke sprong. Of je het waard vindt is een andere vraag, maar dat gold ook voor de huidige prijs.
Ik vind het te veel geld voor wat je er voor krijgt, en dan de manier waarop :-{
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Marcel964 schreef: vr 13 januari 2023, 22:19 Heb ff gekeken, mijn abonnement was. 59,90 en gaat per april naar 69,90. = 16,7% omhoog. Dat is gezien de inflatie van afgelopen jaar en dat ze al 10 jaar hun prijzen niet hebben verhoogd geen gekke sprong. Of je het waard vindt is een andere vraag, maar dat gold ook voor de huidige prijs.
Dan kom je heel erg goed weg … als ik dc mag geloven … geloof dat ze in andere landen/continenten, minder gelukkig zijn. En wees er dan gewoon transparent over en communiceer het op een normale wijze.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 13 januari 2023, 21:05
MSpark schreef: vr 13 januari 2023, 18:05 Strava, wat een bedrijf … hieronder linkje naar website van dcrainmaker ihkv de prijsstijgingen van de Strava abonnementen, vooral de video is aanrader :-q

https://www.dcrainmaker.com/2023/01/str ... bling.html
Tja, je kan mopperen wat je wilt, maar wij met zn allen geven hen die macht.
Dus vanaf nu fietsen zonder Strava en de wereld is weer mooi.
Nou ja, bij wijze van
Ik heb geen betaald Strava abonnement, ook nooit gehad. Dus die verhoging an sich zal me …
Ik verbaas me alleen hoe het bij zo’n bedrijf blijkbaar werkt.
ProCaliber
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 13 januari 2023, 11:41
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.5

Strava is meer voor anderen om te laten zien hoe goed je bent, nuttige data haal ik wel uit de Garmin Connect app.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ProCaliber schreef: za 14 januari 2023, 13:07Strava is meer voor anderen om te laten zien hoe goed je bent
Verklaar je nader zou ik zeggen
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
ProCaliber
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 13 januari 2023, 11:41
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.5

Fred (mtb-sport) schreef: za 14 januari 2023, 14:42Verklaar je nader zou ik zeggen
Het legt meer de nadruk op het sociale, aan je volgers laten zien hoeveel je deze week gesport hebt of je nog eventuele PR's gehaald hebt.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Dat is voor iedereen verschillend: ik heb b.v. mijn Strava prive staan en gebruik het alleen als logboek.

Het zou wel weer “lullig” zijn als Strava nog maar alleen in betaalde abo’s doet, dan ben ik mijn logboekje wel kwijt.
carbon bike, titanium collarbone...
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Strava is meer mijn instagram. Delen van plaatjes waar ik fiets. Mijn vriendenkring zit ook allemaal op Strava.
En een goed logboek.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor iedereen ligt het anders. Ik vind het een leuke toevoeging (dus geen doel op zich) bij het fietsen.
Zet de handel gewoon openbaar, ik heb niets te verbergen. Daarmee breng ik soms anderen misschien op ideetjes en/of weet ander te motiveren.
Over het algemeen leuke reacties en is ook wat waar. Enkeling liet zich nogal "vreemd" uit als ik een lange rit had gedaan en die uiteindelijk maar geblokkeerd (was meer afgunst van luie hond zullen we maar denken).
Zelf "leen" ik soms ook leuk ritje om die later te rijden.
Verder zelf wel betaald abbo ook icm VeloViewer omdat ik nogal van cijfers houdt. Alleen dat kan met het vergrijzen van Fredje confronterend worden als ik ritten/snelheden van pakweg 5 tot 10 jaar terug bekijk...................
Maakt niet uit, gaat om het plezier in fietsen en dat neemt Strava me niet af

Mbt "Strava is meer voor anderen om te laten zien hoe goed je bent" : Ik heb de term digitaal pik zwaaien een keer gehoord en misschien klopt dat ook...................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Strava wil graag onze data, dus een deel zal wel gratis blijven.
Maar ze willen ook geld verdienen, dus er zal steeds minder gratis zijn, en de betaalde services zullen steeds duurder worden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Zo’n app maken, onderhouden, vernieuwen etc kost ook gewoon geld. Bijna alle apps hebben zo’n verdienmodel, een basis versie gratis, een uitgebreidere versie kost geld. Het is geen verplichting je kan kiezen. Ik vind het handig dat ik routes van andere kan downloaden, aanpassen etc.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Marcel964 schreef: vr 13 januari 2023, 22:19 Heb ff gekeken, mijn abonnement was. 59,90 en gaat per april naar 69,90. = 16,7% omhoog. Dat is gezien de inflatie van afgelopen jaar en dat ze al 10 jaar hun prijzen niet hebben verhoogd geen gekke sprong. Of je het waard vindt is een andere vraag, maar dat gold ook voor de huidige prijs.
Mijn vernieuwing is op 20-7 voor een nieuw jaar; maar er staat bij mij nog €59,99 om afgeschreven te worden. Vreemd verhaal.

Al wordt er ook naar hetzelfde berichtje verwezen:

https://support.strava.com/hc/nl/articl ... 4511649421
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Heb je die dcrainmaker link al bekeken?

In dat bericht van Strava staat feitelijk het volgende. Dus het blijft nog even spannend voordat je weet hoeveel je meer gaat betalen.

We, Strava, will increase your price if you live in a random smattering of countries. However, we won’t show you said new price until 30 days prior to renewal. Nor will we put that price in a handy table anywhere on our website, because honestly we wouldn’t want you to know just how much we’re gonna increase it. Also, if today is before February 2nd, 2023, then, frankly, we have no idea what your account renewal status should show (but whatever it is, it’s probably not right). Shrug.
P.S. – If you just signed up for this dumpster fire of a situation since November 23rd, 2022, then we won’t increase your price for now. Pinky swear. Maybe.
Hugs and kisses,
Strava
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, bij Strava zal de energierekening ook wel zijn gestegen. En ook bij de CEO :wink:
En vanwege een flexibel contract weten ze nog niet precies hoeveel :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie