Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Heel veel is de laatste 3 jaar extreem duurder geworden.
Ik maak me drukker om de boodschappen en energie dan een strava account.

Ik heb de betaalde omdat je super makkelijk routes kunt maken en van andere kunt downloaden, scheelt me echt heel veel tijd.
En met twee klikken staan ze in mijn garmin device heerlijk.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Cube-Elite schreef: zo 15 januari 2023, 20:30 Ik heb de betaalde omdat je super makkelijk routes kunt maken en van andere kunt downloaden, scheelt me echt heel veel tijd.
En met twee klikken staan ze in mijn garmin device heerlijk.
Dit is zoiets waar ik een betaalde versie van Strava echt niet nodig heb. Als dit de voornaamste meerwaarde is, blijf ik lekker bij een gratis account.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat is inderdaad geld weggooien. Met bijvoorbeeld een Chrome-extensie haal je al elke gpx van Strava af.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zoals al aangehaald, Strava kan niet zonder inkomsten.
Een Chrome extensie gebruiken om routes te downloaden is ook niet gratis,
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Tuurlijk er zijn andere mogelijkheden en als je met andere apps/sites hetzelfde kan is het prima.
Maar voor mij geeft dit gemak, met mijn telefoon kan ik alles ook onderweg en snel.

Die keuze moet iedereen zelf maken natuurlijk.

Los van dat, hoe strava deze prijsverhoging aankondigt en vooral de differentiatie, is natuurlijk bizar!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik gebruik het vooral om mijn eigen progressie te zien, en op welke segmenten ik weer eens sneller ben geworden dan de vorige keer.
Ik heb destijds een betaald abonnement genomen omdat die functies (naar mijn idee) uit het gratis abonnement werden gehaald.

Maar nu met zo'n prijsverhoging ga ik er eens over nadenken om het abonnement op te zeggen en gewoon de gratis versie te gebruiken voor mijn fiets- en wandelavontuurtjes.
Verlenging is pas in augustus dus ik heb nog even. Prijs in de app staat nu wel op € 69,99. :~
Maar ik snap waar de verwarring vandaag komt bij die dc rainmaker... als ik namelijk inlog bij Google Play (abonnement via Google play afgesloten) dan staat daar een prijs van € 59,99. En die betaalde ik de afgelopen jaren.
Ben dan benieuwd welke het van de twee gaat worden.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mijne verlengt weer in augustus en staat in Apple-store op €69,99
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Meegs schreef: ma 16 januari 2023, 12:13 Ik gebruik het vooral om mijn eigen progressie te zien, en op welke segmenten ik weer eens sneller ben geworden dan de vorige keer.
Ik heb destijds een betaald abonnement genomen omdat die functies (naar mijn idee) uit het gratis abonnement werden gehaald.
Je kan in de gratis versie gewoon nog je eigen segment statistieken inzien. Ook pr’s.
Alleen niet meer die van andere bikers. Maar zoals eerder aangegeven, dat geeft dus ook een bepaalde rust.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Giant-E schreef: ma 16 januari 2023, 13:06
Meegs schreef: ma 16 januari 2023, 12:13 Ik gebruik het vooral om mijn eigen progressie te zien, en op welke segmenten ik weer eens sneller ben geworden dan de vorige keer.
Ik heb destijds een betaald abonnement genomen omdat die functies (naar mijn idee) uit het gratis abonnement werden gehaald.
Je kan in de gratis versie gewoon nog je eigen segment statistieken inzien. Ook pr’s.
Alleen niet meer die van andere bikers. Maar zoals eerder aangegeven, dat geeft dus ook een bepaalde rust.
:-q
Maar zie je dan ook je progressie in conditie en dergelijke? Ik hou wel van zulke grafiekjes en getalletjes, ook al doe ik er geen ene reet voor of mee.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Deze is wel aardig https://www.statshunters.com/ als je van getallen houd.
Weet niet hoe het er uit ziet zonder Strava abonnement
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Meegs schreef: ma 16 januari 2023, 16:27
Giant-E schreef: ma 16 januari 2023, 13:06

Je kan in de gratis versie gewoon nog je eigen segment statistieken inzien. Ook pr’s.
Alleen niet meer die van andere bikers. Maar zoals eerder aangegeven, dat geeft dus ook een bepaalde rust.
:-q
Maar zie je dan ook je progressie in conditie en dergelijke? Ik hou wel van zulke grafiekjes en getalletjes, ook al doe ik er geen ene reet voor of mee.
Garmin Connect staat vol toeters en bellen. Daar heb je Strava weer niet voor nodig.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Over die prijsverhoging: ik kwam net onderstaande tegen in een nieuwsbericht:
https://nieuwsfiets.nu/2022/12/14/specialized-beeindigt-contracten-betaalde-ambassadeurs/ schreef:“Na meer dan een jaar van zeer grote vraag en vaak laag aanbod tijdens de pandemie, hebben veel merken de afgelopen maanden economische tegenwind genoemd als reden voor aanzienlijke ontslagen. Wahoo, Strava, Pearl Izumi, The Pro’s Closet en Outside behoren tot de bedrijven die de afgelopen zes maanden grote percentages van hun personeel hebben ontslagen,” aldus VeloNews.
Dus: kostenbesparing en inkomstenverhoging..
carbon bike, titanium collarbone...
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Ja de tijd van de grote gekte is voorbij. Er komt weer meer balans tussen vraag en aanbod.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Normaliter gaan de prijzen dan juist niet omhoog maar ik snap je punt. :wink:

Aanbod is als het gaat om de Strava abonnementen van deze wereld ook een meer rekbaar begrip dan als het gaat om fiets(onderdelen).
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

De prijzen gaan vanzelf wel weer dalen als er te weinig betalende klanten zijn. Als ik kijk wie er van mijn kennissen er een abonnement hadden. Ze hebben bijna allemaal opgezegd. Het is net als met de fietsen die worden ook alweer goedkoper. Ik heb pas nog een nieuw 2022 model met een flinke korting gekocht voor de prijs waar ze op marktplaats 2hands niet eens voor staan.
Plaats reactie