Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

erikvlugt schreef: za 14 januari 2023, 19:50 Na alle regen van vandaag had ik bedacht een zanderige route te kiezen voor morgen, iemand enig idee of het een beetje te doen is?
Zwart ligt er goed bij met vandaag diverse kleine plasjes waar je niet altijd omheen kunt rijden. Wel even de fiets erna goed schoonmaken, want je pakt best wat zand en smurrie op met 1 rondje. Hopelijk verdwijnen de plasjes komende dagen, er wordt niet zo veel regen meer verwacht, maar de ondergrond bevriest nu wel ‘s nachts.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Rollingforever schreef: di 17 januari 2023, 20:10
erikvlugt schreef: za 14 januari 2023, 19:50 Na alle regen van vandaag had ik bedacht een zanderige route te kiezen voor morgen, iemand enig idee of het een beetje te doen is?
Zwart ligt er goed bij met vandaag diverse kleine plasjes waar je niet altijd omheen kunt rijden. Wel even de fiets erna goed schoonmaken, want je pakt best wat zand en smurrie op met 1 rondje. Hopelijk verdwijnen de plasjes komende dagen, er wordt niet zo veel regen meer verwacht, maar de ondergrond bevriest nu wel ‘s nachts.
Gezien de grote hoeveelheid regen de afgelopen dagen ligt het er behoorlijk goed bij. Stadsbos 013 was ook al goed droog zondag.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Tnx voor de reacties, had toch maar voor schoorl gekozen. Volgende natte periode weet ik dan dat zwart ook goed te doen is :)
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Gisteren de groene route gereden. Was voor de 1e keer. Duidelijk te zien dat er veel onderhoud was uitgevoerd ivm de wateroverlast. Sommige delen waren daarom nog best zompig. Zal vast beter worden nu het wat droger weer is en het snel vaster wordt aangereden. Volgend weekend kies ik toch weer voor zwart :bier: :winkie: :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Ekivits schreef: zo 29 januari 2023, 19:14 Gisteren de groene route gereden. Was voor de 1e keer. Duidelijk te zien dat er veel onderhoud was uitgevoerd ivm de wateroverlast. Sommige delen waren daarom nog best zompig. Zal vast beter worden nu het wat droger weer is en het snel vaster wordt aangereden. Volgend weekend kies ik toch weer voor zwart :bier: :winkie: :-q
Vanmorgen zwart gereden en die was kurkdroog, dus nergens eraf en lekker door racen.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

Vandaag hetzelfde. Lekker droog en rustig op zwart.
gr Jan
Met remmen kom je niet verder.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

gisteren weer eens een rondje daar gemaakt en het lag er heerlijk rap bij!
op tijd vertrokken om de drukte een beetje voor te zijn en een mooi PR gereden 56:05
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Prulleman schreef: ma 13 februari 2023, 11:21 gisteren weer eens een rondje daar gemaakt en het lag er heerlijk rap bij!
op tijd vertrokken om de drukte een beetje voor te zijn en een mooi PR gereden 56:05
Da's snel!
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Prulleman schreef: ma 13 februari 2023, 11:21 gisteren weer eens een rondje daar gemaakt en het lag er heerlijk rap bij!
op tijd vertrokken om de drukte een beetje voor te zijn en een mooi PR gereden 56:05
Netjes! Is dat inclusief Scott mountain?
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Rollingforever schreef: ma 13 februari 2023, 12:42
Prulleman schreef: ma 13 februari 2023, 11:21 gisteren weer eens een rondje daar gemaakt en het lag er heerlijk rap bij!
op tijd vertrokken om de drukte een beetje voor te zijn en een mooi PR gereden 56:05
Netjes! Is dat inclusief Scott mountain?
Hij rijdt een Scott, dus wat denk je? :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Rollingforever schreef: ma 13 februari 2023, 12:42
Prulleman schreef: ma 13 februari 2023, 11:21 gisteren weer eens een rondje daar gemaakt en het lag er heerlijk rap bij!
op tijd vertrokken om de drukte een beetje voor te zijn en een mooi PR gereden 56:05
Netjes! Is dat inclusief Scott mountain?
Net even gechecked , want ik ken de segmenten daar niet goed... Maar op Strava zie je inderdaad een bocht naar links en een pad rechtdoor.. de gps lijn gaat netjes over de linker lus:
Afbeelding
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Dat is hem inderdaad, dat is een van de leukere stukjes in de route en mag je niet links laten liggen. Strakke tijd hoor, ben al blij als ik net onder het uur kom, maar 56 minuten ga ik niet halen ondanks de huidige omstandigheden.

Ik zie nu de opmerking over je fiets, ik had het kunnen weten... 😂
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Na zeven jaar weer geweest, blijft ook een leuke route.
De volgende stap is asphalteren denk ik :D ......... beter te rijden hoor zo die zandstukken, toen was het nog afstappen.

De grond zoog wel heel erg, niet normaal.
Maar .euk weer, ga ik weer vaker doen
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Cube-Elite schreef: za 25 februari 2023, 17:29 Na zeven jaar weer geweest, blijft ook een leuke route.
De volgende stap is asphalteren denk ik :D ......... beter te rijden hoor zo die zandstukken, toen was het nog afstappen.

De grond zoog wel heel erg, niet normaal.
Maar .euk weer, ga ik weer vaker doen
Ja dat asfalteren... iets te overdadig gebruik van rubbermatten bedoel je?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ja haha,

Nee hoor prima zo, in deze maanden gaat het ook zonder. Maar ik ben er heel vaak geweest dat ik ook weet dat sommige stukken na twee weken geen regen niet te doen waren.

Route blijft mooi en die matten zijn prima, mijn achterwiel spinde nog behoorlijk vaak door trouwens, echt heel veel grip hebben ze niet.
Blij dat ik er weer een keer naar toe ben gegaan, ga ik weer vaker doen.
Plaats reactie