Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Die matten zijn meer om het uitrijden van het zand te voorkomen dan je te helpen :winkie:

Ik begrijp het van de beheerders hoewel ik het ermee eens ben dat het tegenwoordig wel erg glad is allemaal.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Hoe ligt de route er momenteel bij?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

At1 schreef: di 14 maart 2023, 19:31 Hoe ligt de route er momenteel bij?
Tsja, wat wil je? PR zal er morgen niet in zitten, fietsen zonder poetsen daarna ook niet, ik verwacht dat er morgen eind van de dag nog wat plasjes zullen staan. Maar als je relaxed wil rijden zal dat zeker mogelijk zijn, het merendeel van de route is meestal hard. Groen zou ik morgen mijden.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Rollingforever schreef: di 14 maart 2023, 19:48
At1 schreef: di 14 maart 2023, 19:31 Hoe ligt de route er momenteel bij?
Tsja, wat wil je? PR zal er morgen niet in zitten, fietsen zonder poetsen daarna ook niet, ik verwacht dat er morgen eind van de dag nog wat plasjes zullen staan. Maar als je relaxed wil rijden zal dat zeker mogelijk zijn, het merendeel van de route is meestal hard. Groen zou ik morgen mijden.
Ik heb vanwege een slijmbeurs ontsteking aan me linker ellenboog afgelopen zondag de groene route gereden maar die lag er op zich prima bij. Op sommige landbouwpaden waren wel wat diepe plassen (waar je gewoon omheen kon) maar voor de rest mag het niet echt een naam hebben. Je fiets za niet helemaal schoon thuis komen maar het is ook weer niet zo dat je er 10 kilo modder vanaf moet spoelen.
Niet zeuren.... door fietsen
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Sicos schreef: di 14 maart 2023, 19:54
Rollingforever schreef: di 14 maart 2023, 19:48
Tsja, wat wil je? PR zal er morgen niet in zitten, fietsen zonder poetsen daarna ook niet, ik verwacht dat er morgen eind van de dag nog wat plasjes zullen staan. Maar als je relaxed wil rijden zal dat zeker mogelijk zijn, het merendeel van de route is meestal hard. Groen zou ik morgen mijden.
Ik heb vanwege een slijmbeurs ontsteking aan me linker ellenboog afgelopen zondag de groene route gereden maar die lag er op zich prima bij. Op sommige landbouwpaden waren wel wat diepe plassen (waar je gewoon omheen kon) maar voor de rest mag het niet echt een naam hebben. Je fiets za niet helemaal schoon thuis komen maar het is ook weer niet zo dat je er 10 kilo modder vanaf moet spoelen.

Bedankt allebei.
Pr is sowieso niet haalbaar voor mij, ben al blij als mijn rug niet teveel pijn doet. Een beetje vuil is ook niet erg maar dat valt dus wel mee :-q
Sterkte met je elleboog Siccos.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

At1 schreef: di 14 maart 2023, 20:04
Sicos schreef: di 14 maart 2023, 19:54

Ik heb vanwege een slijmbeurs ontsteking aan me linker ellenboog afgelopen zondag de groene route gereden maar die lag er op zich prima bij. Op sommige landbouwpaden waren wel wat diepe plassen (waar je gewoon omheen kon) maar voor de rest mag het niet echt een naam hebben. Je fiets za niet helemaal schoon thuis komen maar het is ook weer niet zo dat je er 10 kilo modder vanaf moet spoelen.

Bedankt allebei.
Pr is sowieso niet haalbaar voor mij, ben al blij als mijn rug niet teveel pijn doet. Een beetje vuil is ook niet erg maar dat valt dus wel mee :-q
Sterkte met je elleboog Siccos.
Bedankt, gelukkig is het met een stevige steunkous (of hoe je die dingen ook noemt) om de ellenboog goed te doen. Omdat het op zwart soms meer hobbelen is daarom voor groen gekozen. En zolang het niet zeer doet maar meer ongemakkelijk is lijkt het me beter voor de genezing om gewoon actief te blijven dan met een zak chips in me luie stoel te gaan zitten.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Beterschap Sicos!

En idd, rust roest dus beheerst belasten lijkt me prima. Alleen niet overbelasten begreep ik ooit van een fysiotherapeut :-q
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Het lag er inderdaad prima bij, paar plasjes maar dat mag geen naam hebben :-q
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

At1 schreef: wo 15 maart 2023, 20:20 Het lag er inderdaad prima bij, paar plasjes maar dat mag geen naam hebben :-q
Lekker! Dank voor de terugkoppeling.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Gistermiddag rondje zwart gedaan, het lag er lekker bij! 1 plas nog op de ideale lijn na de klimmetjes bij de rustende jager, maar verder was het droog. Wel ff slikken als er ineens een e-mtb je inhaalt op een stuk waar je aan het knallen bent, zeker als de beste man minimaal 10 kilo te zwaar is en zonder noemenswaardige inspanning je zwijgend inhaalt met minimaal 25+ op een technisch stuk. Maar goed, het hoort er tegenwoordig bij, maar ik merk dat ik het slecht kan hebben. 😣
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Rollingforever schreef: do 30 maart 2023, 21:53 Gistermiddag rondje zwart gedaan, het lag er lekker bij! 1 plas nog op de ideale lijn na de klimmetjes bij de rustende jager, maar verder was het droog. Wel ff slikken als er ineens een e-mtb je inhaalt op een stuk waar je aan het knallen bent, zeker als de beste man minimaal 10 kilo te zwaar is en zonder noemenswaardige inspanning je zwijgend inhaalt met minimaal 25+ op een technisch stuk. Maar goed, het hoort er tegenwoordig bij, maar ik merk dat ik het slecht kan hebben. 😣
Haha... begrijpelijk. Het is ook geen vergelijking natuurlijk, motorfiets tegenover puur natuur. Ook op de openbare vlakke fietspaden is het tegenwoordig het nieuwe normaal. Voor ouderen nog begrijpelijk, maar voor jongere mensen is blijkbaar zelfs de geringste inspanning te veel.

Op Strava bestaat een apart klassement voor e-bikes. Er zijn e-bikers die dat niet weten en gewoon uploaden als ware het een gewone fiets. Tja... als je er last van hebt kan je dat melden bij Strava of zelfs bij de persoon zelf.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met een legale e-mtb ga je never nooit niet zo snel zijn als een goed getrainde biker op een gewone mtb. Als je in staat bent zo'n tank boven de 25km/h te houden zonder dat de motor helpt zou je met een gewone mtb helemaal rap zijn. Ik denk dat ik het LDD rondje misschien in 1u5 (waarschijnlijker 1u10) zou kunnen rijden met mijn e-mtb, maar dat is dan zeker niet "zonder noemenswaardige inspanning".
Onder het uur is niet te doen tenzij de fiets -illegaal- aangepast is en ook boven de 25km/h blijft ondersteunen.

Ik haal uiteraard ook weleens mensen in, en soms hoor je dan opmerkingen in de trant van "zo kan ik het ook" (ik denk dan soms, doe dat dan ook in plaats van lopen mekkeren maar goed. Ieder het zijne).
Het was wel grappig dat ik dat letterlijk een keer hoorde toen ik iemand freewheelend in een afdaling inhaalde, niet omdat ik nou zo'n downhillbeest ben maar die gast stond nog net niet helemaal stil :D
Waarschijnlijk dacht hij dat het geratel van mijn Hope naaf motorgeluid was of zo...
Aangezien dit op de LDD route was past het nog in het topic ook :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
The C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 18 juni 2008, 21:13
Mijn mountainbike: BMC

Rollingforever schreef: do 30 maart 2023, 21:53 Gistermiddag rondje zwart gedaan, het lag er lekker bij! 1 plas nog op de ideale lijn na de klimmetjes bij de rustende jager, maar verder was het droog. Wel ff slikken als er ineens een e-mtb je inhaalt op een stuk waar je aan het knallen bent, zeker als de beste man minimaal 10 kilo te zwaar is en zonder noemenswaardige inspanning je zwijgend inhaalt met minimaal 25+ op een technisch stuk. Maar goed, het hoort er tegenwoordig bij, maar ik merk dat ik het slecht kan hebben. 😣
Dat gevoel van ff slikken snap ik wel. Als ik gas geef rijd ik het zwarte rondje tegenwoordig net boven het uur. Als ruime 50-er een tijd waar ik dan best wel trots op ben. Ik betrap me erop dat als ik echt aan het doorrijden ben en ingehaald wordt zoals hierboven omschreven de hartslag nog verder oploopt en pissig word. Loslopende honden, wandelaars op de route, hordes huurfietsen; doet me niks: goedemiddag en verder. Maar aan het eind van een technisch heuveltje ingehaald worden door iemand met een boschmiddenmotor die je vervolgens afsnijdt en dan zonder iets te zeggen uit beeld verdwijnt: kwoat! Moet me dan echt afvragen waarom ik dat gevoel dan krijg, maar kan die vraag nog steeds niet echt beantwoorden. Is er iemand die me een goede gedragstherapeut kan aanbevelen? :o
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gelukkig heb ik een Shimano motor (wist zweet van voorhoofd ;-)).

Dat je je over zulk gedrag (afsnijden) opwindt begrijp ik.
Dat doe ik ook, of dat nu door een e-biker of een andere categorie fietser is.

Maar dat je soms ingehaald wordt door een e-mtb, probeer dat maar gewoon in het rijtje van andere bosgebruikers die je tegenkomt te plaatsen. Gewoon iemand die net als jij plezier heeft in een rondje bosfietsen. En mocht de prestatiedrang een rol in die emotie spelen, het is gewoon een andere categorie fiets, appels en peren vergelijken heeft weinig zin.
Hoewel, als je net boven het uur zit voor een rondje ben je waarschijnlijk sneller dan alle (legale) e-bikers zoals ik al aangaf...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

De laatste keer dat ik LDD reed met mijn Bosch ( :oops: ) kon ik een paar snelle rijders alleen nog maar bijhouden op een stevige klim en reden ze me zoek op de vlakkere stukken :winkie:
Ik snap de frustratie trouwens wel; ik blijf er daarom vaak ff achterhangen op een klim en als ik iemand voorbij klim op mijn E-mtb zeg ik meestal sorry en houd afstand.
Plaats reactie