RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag ontving ik een mail van Mondial relay. In dat mailtje stond dat het pakketje ergens anders dan ik had aangegeven was afgegeven. Bleek dat dit adres wel vaker wordt gebruikt als backup omdat het door mij geselecteerde adres vaak pakketjes weigert. :roll:

Maar goed vanavond opgehaald en in bezit van 2 mooie remschijven voor hele mooie prijs. Wel in dorp verderop dus volgende keer kan ik net zo goed voor door to door kiezen :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Lyrik ‘22 gekocht en een ‘23 gekregen, ondanks dat ombouw naar 170mm er niet in zit kan ik er wel mee leven..
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wil hem best met een 170 ZEB ruilen :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Die zat tot vandaag in m’n fiets, ik wilde eens kijken wat een overall lichtere (15,4 tov bijna 17 kg) opbouw van m’n fiets betekent bij trail gebruik..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vraag me weleens af hoe het nou precies zit met die "20 days" bestellingen bij RCZ.
Ze hebben de betreffende artikelen dus niet op voorraad, maar weten wel dat ze die binnen een x-termijn kunnen leveren. Wanneer precies is echter ook niet bekend. Soms (bijna nooit...) lukt het binnen die 20 dagen, maar ik heb ook weleens vier maanden op zo'n "20 days" bestelling gewacht.

Dus waar en hoe kopen ze die spullen in?

Soms zijn ook de exacte uitvoeringen niet vooraf bekend, "depending the supply" staat er dan bij. Niet zo'n punt als het om de kleur van een paar stickers op een velg gaat, maar dat staat dus soms ook bij de specs van een voorvork. Boost of non-boost depending the supply... toch een voorbehoud waardoor ik meestal de gok niet zou nemen :D

Het blijft een aparte shop, maar wel een waar je soms serieuze kortingen krijgt. Dat kwam vroeger ook wel bij andere internetshops voor, maar tegenwoordig nog maar uiterst zelden.
Rose had vroeger weleens van die acties dat er nog 50% van reeds afgeprijsde artikelen af ging maar "das wahr einmahl"...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

T spul kan toch gewoon terug als die afwijkende specs je niet uitkomen? (Ik bedenk met nu dat ik dat aanneem en nergens gecheckt heb😂)
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Heb de gok ook gewaagd op een vork en demper. Vork kan vrij weinig aan mis gaan, demper misschien spannend, zou een 230x60 zijn, maar in de beschrijving staat dat het ook trunnion kan zijn. Maar dat is vreemd want de demper zou uit een yeti sb150 komen. Dat is echt geen trunnion... Duimen dus.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lang geleden dat ik er iets besteld heb.
Maar afgelopen zomer een Fox Van demper overgenomen van Jamis.
Hij had 'm van RCZ maar nooit zelf gebruikt
De code op de demper vertelde dat het een OEM model is uit een Specialized e-bike met een yoke.
De shock heeft echter gewoon 2 oogjes.
Daar is duidelijk aan gesleuteld (en niet door Jamis).
De shock doet het verder prima en na wat mailtjes naar Fox weet ik ook wat meer van de "speciale" tune.
De techneuten van Fox waren ook erg verbaasd over de transformatie van yoke naar eyelet.
Blijkbaar gebeuren er in de kelders van RCZ vreemde dingen ... wat dan weer de lange wachttijden kan verklaren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef: vr 10 februari 2023, 11:03 Ik vraag me weleens af hoe het nou precies zit met die "20 days" bestellingen bij RCZ.
Ze hebben de betreffende artikelen dus niet op voorraad, maar weten wel dat ze die binnen een x-termijn kunnen leveren. Wanneer precies is echter ook niet bekend. Soms (bijna nooit...) lukt het binnen die 20 dagen, maar ik heb ook weleens vier maanden op zo'n "20 days" bestelling gewacht.
Dus waar en hoe kopen ze die spullen in?

Soms zijn ook de exacte uitvoeringen niet vooraf bekend, "depending the supply" staat er dan bij. Niet zo'n punt als het om de kleur van een paar stickers op een velg gaat, maar dat staat dus soms ook bij de specs van een voorvork. Boost of non-boost depending the supply... toch een voorbehoud waardoor ik meestal de gok niet zou nemen :D
Ik denk dat ze voorraden opkopen bij fietsfabrikanten of importeurs. Soms overjarig, de spullen zijn meestal niet het nieuwste van het nieuwste. Dan weten ze nog niet wat ze precies krijgen en wanneer. Dat gaan ze dan 'voorverkopen'. Slim, want ze krijgen al de betalingen van 'ons', terwijl zij nog niet af hoeven rekenen. Vervolgens weten ze precies hoeveel ze nodig hebben, de optelsom van de bestellingen. Dus nauwelijks voorraad (= weinig kapitaalbeslag).

Je moet dus wel heel goed lezen wat er in de omschrijving staat van wat je koopt. Vorken en droppers vaak zonder remote en dat soort zaken.
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 10 februari 2023, 21:25 Daar is duidelijk aan gesleuteld (en niet door Jamis).
Blijkbaar gebeuren er in de kelders van RCZ vreemde dingen ... wat dan weer de lange wachttijden kan verklaren.
Kijkend naar hun prijzen zullen ze geen seconde teveel besteden aan de onderdelen. Het is puur onderdelen schuiven.
Ik heb er ooit een 120mm vork gekocht, maar deze bleek een 140mm vork te zijn welke begrensd was op 120mm, zoals voor de Trek Stache bedoeld was. Dit soort onderdelen dus.
paulus1981 schreef: vr 10 februari 2023, 16:08 T spul kan toch gewoon terug als die afwijkende specs je niet uitkomen? (Ik bedenk met nu dat ik dat aanneem en nergens gecheckt heb😂)
Klopt, maar alle kosten zijn voor jou ("Please note that you are responsible for the return shipping costs"), en je moet binnen 14 dagen aangeven dat je het terugstuurt. Ook voor garantie moet je de verzendkosten voor reparatie betalen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

De laatste tijd valt mij op dat veel zaken uit de nieuwsbrieven gewoon helemaal niet te vinden zijn op de website. Je klikt dan op de link maar je komt bijvoorbeeld op het overzicht van alle Shimano onderdelen. Maar bijvoorbeeld de XT 8000/20 front en rear zijn nergens te vinden. Vandaag ook weer met de SLX die als set te koop zou zijn. Nergens te vinden. En op vragen daarover reageren ze niet.

Ook vind ik de UPS service erg onduidelijk. Je krijgt een mail met afleverdatum maar het duurt dan vaak nog een week voor het afgeleverd wordt. Alsof UPS de vooraankondiging doorgeeft als afleverdatum. Tot nu toe is alles geleverd en klopte wat ik heb besteld met datgene wat is ontvangen maar verzending en wachttijden kloppen vaak niet.

En idd staat er steeds vaker bij vermeld depending supply.. tja wat moet je daar idd van denken. Een 4 piston remset bestellen en een 2 piston ontvangen?

De mondial Relay is ook wel een dingetje merk ik zo. Nou ja niet teveel klagen maar als je zo goedkoop wilt scoren. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mondial Relay gaat prima hier, alleen niet snel. Maar het wordt netjes bij het dichtstbijzijnde pickup punt afgeleverd en de track en trace klopt.

Dat veel zaken uit de nieuwsbrief niet bestelbaar zijn ervaar ik ook. Niet geheel onverwacht vaak de meest interessante spullen :D

Maar ach, ik klaag niet. Al vaak genoeg leuke krenten uit de pap kunnen plukken bij onze Luxemburgse vrinden :-D

@Jan, je omschrijving klinkt idd plausibel.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mondial relay is hier (Ede) bij Texaco tankstation. Echter in Vnd zit een bedrijf dat bestaat van verzending en ontvangst van pakketjes en die vragen de chauffeur blijkbaar wel eens om pakketten bij hen te brengen. Ook lijkt de chauffeur van Mondial relay dat een stuk handiger te vinden.

Voor mij maakt het niet veel uit qua tijd/afstand maar zo hoort het natuurlijk niet te gaan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hanjovdberg schreef: zo 12 februari 2023, 20:19 De laatste tijd valt mij op dat veel zaken uit de nieuwsbrieven gewoon helemaal niet te vinden zijn op de website. Je klikt dan op de link maar je komt bijvoorbeeld op het overzicht van alle Shimano onderdelen. Maar bijvoorbeeld de XT 8000/20 front en rear zijn nergens te vinden.
Dan is het uitverkocht. Met name populaire gangbare zaken zijn vaak sneller weg dan ik de mail krijg.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat is ook een dingetje. Ik krijg het niet voor elkaar de nieuwsbrief in mijn primaire inbox te krijgen. Dus ze komen altijd in de reclame terecht en die pusht niet door. Dus betekent dat regelmatig checken maar het is ook niet dat je de klok erop gelijk kunt zetten ofzo :winkie:

Soms is het een beetje een lot uit de loterij idee :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Goku
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 25 november 2021, 22:11

Jan the Man schreef: zo 12 februari 2023, 22:03
hanjovdberg schreef: zo 12 februari 2023, 20:19 De laatste tijd valt mij op dat veel zaken uit de nieuwsbrieven gewoon helemaal niet te vinden zijn op de website. Je klikt dan op de link maar je komt bijvoorbeeld op het overzicht van alle Shimano onderdelen. Maar bijvoorbeeld de XT 8000/20 front en rear zijn nergens te vinden.
Dan is het uitverkocht. Met name populaire gangbare zaken zijn vaak sneller weg dan ik de mail krijg.

Ciao
Jan
Bij elke link in de mail gaat hij bij mij altijd naar het 'overzicht van dat merk', zoals hanjovdberg hier beschrijft in het geval van Shimano. In veel gevallen zijn de specifieke onderdelen nog wel beschikbaar, maar moet ik ze zelf zoeken tussen de rest van de Shimano artikelen. (Het specifieke artikel kan dan op status 'op voorraad', of '20 working days', of 'sold out' staan).

Toen ik echter in de Bikemarkt-forum thread keek die hier een tijdje terug werd benoemd omdat men daar alle RCZ mails posten, leken de linkjes in die geposte mails wél steeds direct naar de pagina van de specifieke items te navigeren (ongeacht de status van het artikel, behalve 'sold out' (denk ik))
Plaats reactie