RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik vind het overigens ook niet echt vreemd dat ze bij RCZ voor garanties alles doorsturen naar de desbetreffende fabrikant. Dat doen ze (webshops en fysieke) namelijk allemaal.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat snap ik helemaal prima en is ook logisch. Echter tot wanneer is bestel+lever+garantie tijd als optelsom 'te lang' en kun je als consument ergens beroep op doen. Dat is mijn vraag.

Stel het duurt idd 8 weken dan ben ik vanaf order (14/2) tot half Juli (5-6mnd) verder. Dan is zelfs mijn N+1/2/3 fiets wel een keertje klaar 8) :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alle verkopers in fietsenland verschuilen zich achter de fabrikant, dus dat is niets nieuws.
RCZ is meestal langzaam, dus dat is ook niets nieuws.
Zou RCZ spontaan beslissen dit zelf op te lossen door jou een nieuwe dropper toe te sturen, dan zou dat waarschijnlijk ook weer langzaam gaan...

Dus als je snelheid wilt, dan zit je bij RCZ verkeerd.

Hier een muziekje voor tijdens het wachten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Zowel mijn vriendin en ik hebben, met enige weken daartussen, wat besteld bij RCZ en bij beiden kregen we na enkele dagen een bericht van ING dat onze creditcard geblokkeerd was wegens fraude (bericht via ING app dus geen scam). Voor de rest onze kaarten nergens anders voor gebruikt al kan het natuurlijk toeval zijn..

Meer mensen hier last van gehad?

Edit: https://www.mtb-news.de/forum/t/rcz-gla ... 48/page-87

Op MTB-news.de barst het van de meldingen van mensen waarbij sinds een RCZ aankoop met creditcard er allerlei afschrijvingen plaatsvinden. Klinkt behoorlijk shady dus wees gewaarschuwd...
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Altijd Paypal gebruikt bij RCZ en nergens last van.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Oli4k schreef: ma 22 mei 2023, 16:40 Altijd Paypal gebruikt bij RCZ en nergens last van.
Doen ze niet meer aan.

Vrijdag iets besteld met CC, dus ik ben benieuwd...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Oei hier heb ik idd ook last van :o

Nooit eerder last gehad van fraude en nu al 2x een nieuwe kaart gekregen en laatst idd voor meer dan €200 aan valse afschrijvingen.

Niet zo best als het probleem dus bij RCZ zou liggen. 8) :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ook mijn creditcard was gebruikt voor enkele verdachte transacties, mailtje van ICS daarover gehad. Ik heb meteen gebeld en het ging inderdaad om enkele (kleine) transacties die voor mij onbekend waren.

Volgens de ICS medewerker is het cardnummer waarschijnlijk gehackt bij een legitieme shop waar ik een aankoop gedaan heb en betaald met de card. Het is niet bekend bij welke shop dat geweest kan zijn, dus er is geen enkele aantoonbare relatie met RCZ.

Volgens mij heb ik bij RCZ al lang niet meer "rechtstreeks" met een creditcard betaald, alleen nog maar met Paypal toen dat nog kon. Daarna heb ik geen orders meer bij RCZ geplaatst. Mijn Paypal account is wel gekoppeld aan de creditcard.

Gelukkig zitten ze er bij ICS goed bovenop, de huidige card is nu geblokkeerd en een nieuwe onderweg. Eventuele onterechte betalingen krijg je gewoon terug, daar ben je voor verzekerd.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het is misschien bij jou niet te relateren aan RCZ maar velen (zie ook mtb news de) hebben alleen problemen na een betaling bij RCZ met creditcard. Voorheen gebruikte ik ook PayPal en had ik geen problemen bij betalingen aan RCZ. Nu ze die optie hebben uitgeschakeld heb ik al 2x na betaling een frauduleuze activiteit gehad en dus 2x een nieuwe card gekregen.

Idd zit ICS er netjes bovenop en lossen ze het heel netjes en snel op maar het is niet zo'n fijn gevoel. De laatste bestelling heb ik dan maar ook per bank transfer betaald.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij RCZ heb ik alleen nog maar met Paypal betaald, sinds dat niet meer mogelijk is heb ik er nog geen bestelling gedaan. Geen idee waar het bij mij mis gegaan is.
Het rare is dat de verdachte transacties met mijn cardnummer over hele kleine bedragen gingen (< 3 euro).

Eentje was bij een spirit & liquer store in Miami :o
(ik drink nagenoeg geen alcohol :D )
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik had binnen het uur 20 afschrijvingen via iTunes van 11.99 ... en ik heb niet eens Apple : Suprised :

Collega van mij werd uit bed gebeld door ICS of het klopte dat hij een behoorlijk bedrag besteed had in Las Vegas die nacht.

Gelukkig lag hij veilig en wel naast zijn vrouw in bed dus hoefde hij niets uit te leggen. Maar je zou maar net die nacht weg zijn :bier: :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Inmiddels weer een mail van RCZ gehad dat iets niet geleverd kan worden.

Dit is inmiddels de 3e keer binnen toch wel korte tijd.

1) dt Swiss f535 one > na 2.5 mnd niet geleverd ..
2) Maxxis Minion banden > kunnen volgens RCZ niet geleverd worden maar er wordt nog wel mee geadverteerd in de nieuwsbrieven.. :~
3) Rockshox Domain 170 > stond al vanaf 31/5 op UPS verzendlabel aangemaakt maar hoorde maar niets. Na contact vandaag krijg ik ineens mail dat hij weer niet geleverd zou kunnen worden. Dat terwijl ook deze vork recent nog in een nieuwsbrief stond.

Vreemde gang van zaken ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Twee weken geleden een voorvork (groen, voorraad) besteld bij RCZ. Volgende dag een sms van UPS dat hij de volgende dag geleverd zou worden :D Helaas staat hij nu al twee weken op "Label Created" :((
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dan krijg je waarschijnlijk binnenkort te horen dat de vork alsnog niet geleverd kan worden. Ik had precies hetzelfde. Toen ik ernaar vroeg kwam er binnen een dag antwoord. Maar het kan meevallen :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Hier ook ineens rare bedragen en pogingen van betalingen op mijn creditcard. Wel heel toevallig dat ik laatste tijd wel wat bij RCZ heb gekocht en het betalingssysteem een beetje verdacht aanvoelde. ABN heeft de pas geblokkeerd en bedrag wordt gestorneerd, maar ik blijf voorlopig ook maar even weg van RCZ. Dit is de enige webshop waar ik met CC betaal...
⛧⛧⛧
Plaats reactie