Net even gecontroleerd en de thru axle was de as wel ingevet, maar het gedeelte met het stukje draad was droog. Deze heb ik ingevet met montagepasta, in de hoop dat dit het was.
Wel ga ik de deze thru axle vervangen voor 1 die ik op moment kan aandraaien. Heb ik iets meer gevoel bij.
Alleen heeft Santa Cruz weer een aparte maat (173.7mm x 12mm).
My SYS | Santa Cruz Tallboy v4 | Nieuwe foto’s pag. 5
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 290
- Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 290
- Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22
Kleine update voor aan de cockpit
Het is nog wachten op de Hope Tech 4 Sram Shifter Mounts, dan kan ik alles mooi clean monteren.
Ondertussen is de achterdemper ook veranderd voor een versie waarbij ik met mijn gewicht iets minder druk kan rijden.
Ook de voor en achter thru axles zijn vervangen voor versie met inbus 6 montage.
Hiermee is het gekraak bij de achteras verholpen.
Wordt vervolgd....
Het is nog wachten op de Hope Tech 4 Sram Shifter Mounts, dan kan ik alles mooi clean monteren.
Ondertussen is de achterdemper ook veranderd voor een versie waarbij ik met mijn gewicht iets minder druk kan rijden.
Ook de voor en achter thru axles zijn vervangen voor versie met inbus 6 montage.
Hiermee is het gekraak bij de achteras verholpen.
Wordt vervolgd....
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Poeh, mooie spullen! Stuur matched mooi met de demper
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 290
- Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22
Yep dat klopt, met de Float DPS zat ik net boven de 300psi. En nu met de Float X kan ik rond de 30 á 40psi minder werken. Het is niet veel, maar het doet zeker wat met het demper gevoel.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29980
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Tijd voor een nieuwe foto?
Op de foto lijkt de ruimte voor de shock beperkt.
De X is veel dikker én een piggyback, dat was geen probleem?
Op de foto lijkt de ruimte voor de shock beperkt.
De X is veel dikker én een piggyback, dat was geen probleem?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan bedoelt dat deze redenering niet klopt. Dat klopt ook wel, maar waarschijnlijk werkt de demper toch beter. Om een andere reden dan welwilcoelskamp schreef: ↑zo 22 januari 2023, 10:03 Yep dat klopt, met de Float DPS zat ik net boven de 300psi. En nu met de Float X kan ik rond de 30 á 40psi minder werken. Het is niet veel, maar het doet zeker wat met het demper gevoel.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 290
- Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22
Dat zou je wel denken dat je in de problemen komt met de piggyback, maar de staande en schuine buis bewegen niet ten opzichte van elkaar.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 24 januari 2023, 21:44 Tijd voor een nieuwe foto?
Op de foto lijkt de ruimte voor de shock beperkt.
De X is veel dikker én een piggyback, dat was geen probleem?
Het VPP systeem beweegt met de achterbrug. De demper zal tijdens gebruik alleen iets omhoog en omlaag bewegen (de hoek demper veranderd) ten opzichte van de schuine buis.
Na montage heb ik de demper getest door er geen druk in te pompen zodat hij vrij kon bewegen in het frame. Geen problemen kunnen constateren
Zie hieronder voor de foto's;
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29980
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik doelde op de dikte.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2017
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
Dik apparaat zo
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 290
- Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22
Hierbij wat nieuwe foto's. Vanochtend de eerst rit met de nieuwe vork.
Wel even wennen welke instellingen ik moet toepassen, al doende leert men.
Maar de set-up is iig een stuk stiller als voorheen. Het gevoel zegt dat het stuurgevoel directer is, of dat komt doordat de vork stijver is?
Ik wist dat de Lyrik niet uitblinkt in small bump gevoeligheid, maar heb daar nog niet iets van gemerkt.
Misschien als je een Fox 36 hebt gereden dat je het verschil kan herkennen.
Wat wel lekker is dat de SAG met de Lyrik goed in te stellen. Met de Fox zat ik bijna op max. druk en met de RockShox zit ik rond de 80% druk.
Heb voor de nieuwe vork wel een decal in kleur laten maken, maar weet nog niet of ik die erop plak (zie laatste foto).
Wel even wennen welke instellingen ik moet toepassen, al doende leert men.
Maar de set-up is iig een stuk stiller als voorheen. Het gevoel zegt dat het stuurgevoel directer is, of dat komt doordat de vork stijver is?
Ik wist dat de Lyrik niet uitblinkt in small bump gevoeligheid, maar heb daar nog niet iets van gemerkt.
Misschien als je een Fox 36 hebt gereden dat je het verschil kan herkennen.
Wat wel lekker is dat de SAG met de Lyrik goed in te stellen. Met de Fox zat ik bijna op max. druk en met de RockShox zit ik rond de 80% druk.
Heb voor de nieuwe vork wel een decal in kleur laten maken, maar weet nog niet of ik die erop plak (zie laatste foto).
Dikke Tallboy,
Als ik ooit om wat voor reden ook terug zou gaan naar slechts 1 bike voor alles dan zou die hier heel veel op lijken.
En ditto voor de vork decals, zeker doen. En dan ook nog overwegen de hele vork eerst mat te maken ipv glanzend.
Enjoy!!
Als ik ooit om wat voor reden ook terug zou gaan naar slechts 1 bike voor alles dan zou die hier heel veel op lijken.
En ditto voor de vork decals, zeker doen. En dan ook nog overwegen de hele vork eerst mat te maken ipv glanzend.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"