Sint Oedenrode

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Toertocht a.s. zondag is wel een aanrader. Leuke stukken van de route van Sint Oedenrode en Best. (en dus ook stukken waar je normaal niet komt)

Het zal wat modderig zijn, want er is nogal wat water gevallen hier in de omgeving.
(paar weken geleden heb ik een stuk gereden, maar ben over de weg verder mijn rondje gaan maken.... Erg modderig toen)
staal072
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 23:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 29"/ Gary F. Supercaliber 26"

Vandaag maar weer eens uitgeprobeerd. Winterschade is nog niet helemaal hersteld, maar er is nuttig onderhoud gepleegd, er zijn een paar leuke stukjes bijgekomen en de route is verder zeer goed te doen. Niet zo glad als bijvoorbeeld Best, de wortels, takken en kuilen werken iets vertragend en maken de route ook wel interessant. Als de bochten (door veel te berijden denk ik) weer in de juiste buitenlijn worden ingereden wordt dit weer gewoon een van de leukere van Brabant.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Vandaag deze route weer gereden. Blijft toch prettig om zo'n baantje in de achtertuin te hebben :)
Jammer dat een wandelclub het nodig vond om hun routes uit te stippelen over de MTB paden. Dus meer dan 100 keer aan de kant gemogen.
En er waren crossers actief, want de sporen en vernielingen waren vers.

Maar de route lag er toch prima bij. Zeker gezien de weersomstandigheden van afgelopen week.
Er zijn enkele afvoer maatregelen voor het water getroffen. Die lijken prima te werken.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

zal deze er morgen droog bij liggen?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ben geen expert, maar er is een flinke bui geweest in de nacht de afgelopen dagen. (maandag nacht geloof ik)
Op een paar plekken zal dit water niet makkelijk weg kunnen op de route.
Daar kan het een beetje modderig zijn.
Zou me daar niet door laten tegenhouden als je van deze route wil genieten :)
Het grootste deel zal prima te rijden zijn.

(Ik ga naar Landgraaf.... daar is het zeker niet overal schoon en droog. Het stof van Sint Oedenrode zal er wel vanaf waaien :) )
Miesisnietthuis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 19 januari 2015, 02:45

Kan iemand mij vertellen hoe de route er nu bij ligt?
Gebruikersavatar
hugo75
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 12 december 2012, 22:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 7.9 2017

Vorige week de route nog maar eens gereden, ligt er opzich goed bij..... er zitten hier en daar wat natte stukken in die redelijk drassig zijn, maar dat kan ook niet anders met dit weer! Ik weet niet of er nog werkzaamheden gepland staan tav snoeien enz.....
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Alleen ze mogen wel eens naar de northshore / specials kijken zitten een paar tussen die behoorlijk door gerot zijn tenminste toen ik er een paar weken geleden was
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Vond hem er gisteren prima bijliggen. Behalve veel boskap :(
Fiets niet hoeven poetsen na de rit.

Die Northshore en wip worden niet onderhouden. Wip ligt al meer dan 1 jaar los op de grond.
Shores waren eigenlijk nooit af of gelijk al gesloopt.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Gitsteren weer eens de route gereden, lag er uitstekend bij! Hulde voor degene die het onderhoud doen! Bedankt :)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gisteren deze route voor het eerst gereden, beetje vlak maar verder een leuk bochtig parcours. Volgens mij missen er wel een paar wegwijzers?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Afgelopen week nog gereden. Niet opgevallen dat er bordjes wegwaren.
(Nou kijk ik eigenlijk niet eens meer naar die dingen, omdat ik hier zowat wekelijks kom)
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Vrienden van me wonen sinds kort in Sint Oedenrode en had al veel over deze route gehoord. Ik ga hem zeker eens rijden en dan combineer ik het met een bezoekje :-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

zal deze route goed tegen de regen kunnen? ben van plan er vanavond even heen te gaan.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Het meeste van de route wel.
Plaats reactie