Sint Oedenrode

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Vandaag was er een toertocht uitgezet over de route? Iemand een idee welke dat was? Ik was uitgeweken naar st. Oedenrode, omdat de toertocht van nistelrode in het gebied van de route Uden loopt...
johnvdb
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: za 28 juni 2014, 21:04

Zal hoogstwaarschijnlijk de toertocht van beek&donk zijn geweest heb zaterdag de pijlen in mariahout al zien hangen .
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Inderdaad. Even gegoogled en gevonden. Staat volgens mij niet op de ntfu kalender. Maar het was niet druk en de route van de toertocht ging niet tegen de route in, dus nergens last van.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Die van Nistelrode was in ieder geval filerijden. Wat een drukte.
Daar was ik naar toe gegaan. Ik had geen zin in Beek en Donk. (teveel thuisbasis gevoel, trainingsrondje)

Beek en Donk werd in de MTB You kalender wel getoond.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Gisteren weer eens op st. Oedenrode gereden. De route lag er goed bij, gezien de regen van de afgelopen week. Ik kwam helaas wel twee crosser op de route tegen, ook nog eens tegen de route in :( Er was ook een gedeelte north shore kapot.
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

Afgelopen zaterdag voor t eerst de St oedenrode route gereden. Iets heel anders als in de bossen van Nijmegen waar ik normaal m'n kilometers maak, maar ik was positief verrast!
De snelle singletrack stukken met grote hoeveelheid kombochten waren echt een feest om te rijden. Maar ook de technical trailfeatures zoals de wip en de north shores waren een leuke toevoeging.

We hadden het geluk dat de route nog stijf bevroren was. Als het warmer wordt is de route wel een grote modderpoel denk ik, maar dat is in Nijmegen op het moment niet anders.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Cube2be schreef:Afgelopen zaterdag voor t eerst de St oedenrode route gereden. Iets heel anders als in de bossen van Nijmegen waar ik normaal m'n kilometers maak, maar ik was positief verrast!
De snelle singletrack stukken met grote hoeveelheid kombochten waren echt een feest om te rijden. Maar ook de technical trailfeatures zoals de wip en de north shores waren een leuke toevoeging.

We hadden het geluk dat de route nog stijf bevroren was. Als het warmer wordt is de route wel een grote modderpoel denk ik, maar dat is in Nijmegen op het moment niet anders.
Ha, gelukkig dat meerderen deze route zo kunnen waarderen! Was hier vorig jaar in de buurt en ook deze prachtige route toen gereden. Echt toproute! Alleen was er vorig jaar nog geen wip enz..., dus route wordt steeds leuker blijkbaar!
staal072
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 23:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 29"/ Gary F. Supercaliber 26"

Eind November voor het laatst gereden..tot gisteren.

Geen modder meer na eindelijk een week geen regen. Ik vind modder prima, maar deze route vind ik het mooist onder harde ondergrond, iedere keer weer proberen harder door die kombochten te racen! Winterschade is er wel; er zijn wat meer kuilen, groeven en los liggende takken, hetgeen af en toe de flow er iets uit haalt, maar dat mag de pret niet drukken.
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Ben afgelopen weekend weer een rondje Rooy wezen doen en hoewel alles er redelijk goed en droog bij lag zag ik helaas dat op het technisch gedeelte de wip weer kapot is en dat er wat planken in de Northshore gebroken zijn...
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Botloos schreef:Ben afgelopen weekend weer een rondje Rooy wezen doen en hoewel alles er redelijk goed en droog bij lag zag ik helaas dat op het technisch gedeelte de wip weer kapot is en dat er wat planken in de Northshore gebroken zijn...
Toch jammer dat er altijd van die onnozelen zijn die niet van andermans speelgoed af kunnen blijven..... :-{ :-{
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Nja, van de andere kant... je kan er weer rijden. Enkele maanden geleden was er in dat stuk geen doorkomen aan! Het gehele bos is zowat verbouwd. Nu is er weer goed te rijden.
Die northshore plankjes waren bij mijn weten al langer stuk.

Maar het blijft een ideale ronde om je bochten techniek bij te schaven. :)
djamgils
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 12 maart 2006, 21:33
Mijn mountainbike: Sonder Camino

Afgelopen zondag aangenaam verrast door de route, op sommige punten was het wel even zoeken waar het heen ging maar de route zelf was echt top. Lekker veel singletrack en overal natuurlijke ondergrond (geen meuk wat op veel routes voor zogenaamd onderhoud wordt gebruikt).
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Voor ons een thuiswedstrijd en nog steeds een súperrondje!!!! :tong :tong
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Vanmorgen maar eens deze ronde voor het eerst gereden. Leuke baan die ik vaker ga doen. Was goed te rijden, her en der een klein plasje maar dat mag geen naam hebben.

De brede paden langs de aardbeivelden waren wat minder om te rijden, lees; saai, maar de rest was een leuke baan. 1 boompje over het pad net iets voor het Defensie magazijncomplex Lieshout maar geen ramp om even daar even overheen te klimmen. Wel veel bordjes die achter het groen verdwenen waren en de gpx van mtbroute.nl is niet up to date en wijkt dus her en der wat af.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Afgelopen woensdag was ie op diverse plekken wat nat, maar uiteindelijk viel het toch wel mee.
Ik dacht dat Best erger zou zijn, maar die was prima droog. Dus een lekker rondje op beide routes gereden.

2 Weken geleden lag ie er super bij. Toen kwam ik boven de 24 km/h gemiddeld uit.
(Er reden wat meer bikers, dat werkt toch wel eens als een rode lap :) )
Plaats reactie