Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Was vandaag rijden op Spaarnwoude en dat was weer genieten.

Granulaat lag in de bochten redelijk los, dus even voorzichtig zijn dat je niet op je snufferd gaat.

Even een vraag; het paadje vanaf de parkeerplaats omhoog was volgegooid met takken. Dat was donderdag nog niet zo. Is daar een reden voor of is het vandalisme?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Cycleintothewind schreef: zo 8 mei 2022, 19:31 Even een vraag; het paadje vanaf de parkeerplaats omhoog was volgegooid met takken. Dat was donderdag nog niet zo. Is daar een reden voor of is het vandalisme?
Heb dit gisteravond (dinsdag) niet meer gezien, dus track is goed te rijden.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen 2 rondjes gedaan. Was goed droog :) losse granulaat is nog een beetje oppassen, maar was heel goed te doen. Niemand tegen gekomen, heerlijk rondje :)
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

gisteren ook twee rondjes, zag nieuwe sector bordjes staan en het nieuwe stukje linksaf aan het begin was weer open, wel veel los grind maar erg leuk glibberen en glijden naar beneden :winkie:
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vandaag een rondje op de gravelbike.
Toen ik in Spaarnwoude terrecht kwam kon ik het niet laten en heb een rondje op het parcours gedaan.
Waar het normaal gesproken met de dikke fully net 2.35 banden heerlijk 'knallen' is, was het nu heel voorzichtig manoeuvreren. Eigenlijk was het op verschillende afdalingen gewoon eng. 28 mm bandjes zonder profiel op 4 bar :-? Dan is het echt alle hens aan dek. Een eenmalige actie, dat wel. Alleen op de lange klim naar de uitkijktoren een pr verbeterd. Verder overal veel langzamer.
Leuk voor een keer, maar de volgende keer weer de FEX.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

erwin.burgers schreef: zo 15 mei 2022, 18:37 Vandaag een rondje op de gravelbike.
Toen ik in Spaarnwoude terrecht kwam kon ik het niet laten en heb een rondje op het parcours gedaan.
Waar het normaal gesproken met de dikke fully net 2.35 banden heerlijk 'knallen' is, was het nu heel voorzichtig manoeuvreren. Eigenlijk was het op verschillende afdalingen gewoon eng. 28 mm bandjes zonder profiel op 4 bar :-? Dan is het echt alle hens aan dek. Een eenmalige actie, dat wel. Alleen op de lange klim naar de uitkijktoren een pr verbeterd. Verder overal veel langzamer.
Leuk voor een keer, maar de volgende keer weer de FEX.
Ik zou het niet durven :D. Dus hoed af dat je het geprobeerd hebt. Was trouwens bedrijvig vandaag.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Spook-E schreef: wo 11 mei 2022, 22:22
Cycleintothewind schreef: zo 8 mei 2022, 19:31 Even een vraag; het paadje vanaf de parkeerplaats omhoog was volgegooid met takken. Dat was donderdag nog niet zo. Is daar een reden voor of is het vandalisme?
Heb dit gisteravond (dinsdag) niet meer gezien, dus track is goed te rijden.
Vandaag even nagevraagd bij iemand van MTB Spaarnwoude. Bleek een één of andere zuurpruim gedaan te hebben.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Er stonden ineens allerlei bordjes met namen langs het parcours. Geinig.

De ondergrond is nu gortdroog en tamelijk stoffig. Mijn arme longetjes hadden het er zwaar mee. En toen ademende ik ook nog een vliegje in. Qua grip is het door de droogte ook even zoeken. Ik merk dat ik na een paar bijna-schuivers en wegglijders toch een beetje minder hard durf te rijden.

-Toevoeging: zie net vijf natte plekken op mijn voorband. Denk dat er wat doorns op het parcours liggen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Schwalbe sponsort MTB Noordwest en een stuk trailonderhoud. De bordjes zijn van Strava-segmenten die zijn vernoemd naar een deel van de trailcrew die daar tig uren werken aan het verbeteren en rijdbaar houden van het parcours.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Ik was al even niet meer geweest maar het lag er heerlijk bij afgelopen weekend! Weer merkbaar heel veel werk verzet de laatste tijd! Dikke :-q
Zondagochtend weer! Wie zie ik daar? :wink:
Jwstoop
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 7 maart 2021, 21:26

erwin.burgers schreef: zo 15 mei 2022, 18:37 Vandaag een rondje op de gravelbike.
Toen ik in Spaarnwoude terrecht kwam kon ik het niet laten en heb een rondje op het parcours gedaan.
Waar het normaal gesproken met de dikke fully net 2.35 banden heerlijk 'knallen' is, was het nu heel voorzichtig manoeuvreren. Eigenlijk was het op verschillende afdalingen gewoon eng. 28 mm bandjes zonder profiel op 4 bar :-? Dan is het echt alle hens aan dek. Een eenmalige actie, dat wel. Alleen op de lange klim naar de uitkijktoren een pr verbeterd. Verder overal veel langzamer.
Leuk voor een keer, maar de volgende keer weer de FEX.
Lekker bezig! Ik deed dit laatst bij Noordwijk, beter te doen met de gravelbike maar ik dacht op de limiet te hebben gereden met snelle segmenten, scheelde op de eerste helft vd track bijna 2 minuten (langzamer) met mn PR. :P
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Cycleintothewind schreef: zo 15 mei 2022, 19:22
Spook-E schreef: wo 11 mei 2022, 22:22

Heb dit gisteravond (dinsdag) niet meer gezien, dus track is goed te rijden.
Vandaag even nagevraagd bij iemand van MTB Spaarnwoude. Bleek een één of andere zuurpruim gedaan te hebben.
Hebben jullie het hier over het paadje vanaf de parkeerplaats rechts naast die van snowworld? Dan even rechts het brede pad op en daar links meteen de struiken in? ( Die heb ik gister voor het eerst gevonden, lekker rauw en best intens als warming up :-) ) Of zijn er nog meer van die soort verborgen stukjes?
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

rcdol schreef: ma 6 juni 2022, 14:27 Hebben jullie het hier over het paadje vanaf de parkeerplaats rechts naast die van snowworld? Dan even rechts het brede pad op en daar links meteen de struiken in? ( Die heb ik gister voor het eerst gevonden, lekker rauw en best intens als warming up :-) ) Of zijn er nog meer van die soort verborgen stukjes?
Nee gaat om paadje aan het einde vd route, vanaf het pad parallel aan ruiterpad en dan bosje in, en rij je weer tegengestelde richting op naar Snowworld met aan je linkerhand de weg. Maar nu dus niet echt beschikbaar...
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Krijg net dit doorgestuurd. Daar was ik gister einde middag van plan m'n auto neer te zetten maar ik besloot last-minute wat anders te gaan doen. Iemand iets gezien? https://www.politie.nl/nieuws/2022/juni ... vrouw.html
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

rcdol schreef: ma 6 juni 2022, 14:27
Cycleintothewind schreef: zo 15 mei 2022, 19:22

Vandaag even nagevraagd bij iemand van MTB Spaarnwoude. Bleek een één of andere zuurpruim gedaan te hebben.
Hebben jullie het hier over het paadje vanaf de parkeerplaats rechts naast die van snowworld? Dan even rechts het brede pad op en daar links meteen de struiken in? ( Die heb ik gister voor het eerst gevonden, lekker rauw en best intens als warming up :-) ) Of zijn er nog meer van die soort verborgen stukjes?
Ja dat paadje bedoelde ik.
Plaats reactie