Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

gisteren een rondje gedaan. De delen die niet met split behandeld zijn waren als vanouds glibberig, sommige stukken waren behoorlijk 'misbruikt', misschien is er een wedstrijd gereden? In ieder geval zijn de nieuwe delen tot dusver 'winterproof' :-q

Verder weer even lekker ouderwets stukgaan op de klimmetjes.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

guntherrex schreef: di 9 november 2021, 14:59 sommige stukken waren behoorlijk 'misbruikt', misschien is er een wedstrijd gereden?
Recent niet, maar wat je nu duidelijk ziet is dat bepaalde stukken flink lijden onder de regen en daardoor er slecht aan toe zijn.
Beruchte stukken zijn het lange gedeelte om/langs de brede sloot, het pad achter de betonschijven en de afdaling in de kleine vallei (na die 2 hoge kombochten). Vooral die laatste is nu een soort rangeerterrein geworden door bikers die proberen om wat droge stukken te zoeken.
Ik geef ze geen ongelijk.

Als je de route kent, dan kan je ook in dit weer prima uit de voeten, maar ideaal is het niet. In de afgelopen 4 weken is het parcours op de niet gerenoveerde delen flink achteruit gegaan. Nog genoeg werk aan de winkel, maar nog niet eens zo heel lang geleden kon je überhaupt niet biken in deze tijd van het jaar. Dus tel je zegeningen. (en je kan altijd een zeer gewenste bijdrage leveren aan het parcoursonderhoud).
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Is er een shortcut om de rand langs de sloot te mijden? Mijn fiets ging bijna kopje onder in een plas... :lol:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Als het te nat is voor Spaarnwoude ligt Zandvoort er goed bij...........
Ik heb ff een fiets-dip en surf momenteel heel veel maar degene met energie te over: om het weekend wil men met een groep het parcours aanpakken. Alle hulp is welkom en ook voor mensen met 2 linkerhanden is er zat te doen.
I.p via MTB noordwest, wil/lukt je dat niet dan kan ik je (via PB) ook in contact brengen met de onderhoudscrew.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Volleyoghurt schreef: di 9 november 2021, 17:56 Is er een shortcut om de rand langs de sloot te mijden? Mijn fiets ging bijna kopje onder in een plas... :lol:
Rechtdoor omhoog het fietspad op in plaats van haaks linksom in het onderdijkje langs de sloot blijven fietsen
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Volleyoghurt schreef: di 9 november 2021, 17:56 Is er een shortcut om de rand langs de sloot te mijden? Mijn fiets ging bijna kopje onder in een plas... :lol:
Ja hoor. In de lange afdaling die naar het stuk langs de sloot leidt ligt er ca. 20 meter na het begin een shortcut links af (off camber). Zichtbaar met een klein spoortje. Daar draai je het bosstuk in met al die bomen waar je doorheen moet zig-zaggen en mijdt je dus het hele stuk langs de sloot.
Ik doe niet anders :D
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Jurf schreef: di 9 november 2021, 18:06 Als het te nat is voor Spaarnwoude ligt Zandvoort er goed bij...........
Ik heb ff een fiets-dip en surf momenteel heel veel maar degene met energie te over: om het weekend wil men met een groep het parcours aanpakken. Alle hulp is welkom en ook voor mensen met 2 linkerhanden is er zat te doen.
I.p via MTB noordwest, wil/lukt je dat niet dan kan ik je (via PB) ook in contact brengen met de onderhoudscrew.
Ik was gisteren op Zandvoort, het is een leuke route met grappige stukken. Ik vind qua uitdaging Spaarnwoude wel iets leuker..
Ik woon zelf ik Krommenie dus Spaarnwoude is ook een stuk dichterbij.
Op dit moment rij het liefste op schoorl. (is ook de route naar mijn werk dus dat is mega chill)
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Wicked DJ schreef: di 9 november 2021, 19:23
Volleyoghurt schreef: di 9 november 2021, 17:56 Is er een shortcut om de rand langs de sloot te mijden? Mijn fiets ging bijna kopje onder in een plas... :lol:
Ja hoor. In de lange afdaling die naar het stuk langs de sloot leidt ligt er ca. 20 meter na het begin een shortcut links af (off camber). Zichtbaar met een klein spoortje. Daar draai je het bosstuk in met al die bomen waar je doorheen moet zig-zaggen en mijdt je dus het hele stuk langs de sloot.
Ik doe niet anders :D
Ah top! ik weet nu nog niet waar dat precies is maar ik dat zeker uitzoeken! Tnx.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Volleyoghurt schreef: di 9 november 2021, 19:34 ik weet nu nog niet waar dat precies is maar ik dat zeker uitzoeken! Tnx.
Als je bij het begin van de afdaling rustig aan doet en naar links blijft kijken zie je vanzelf het spoortje en de opening.
Ben ik van overtuigd.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

da's toch gewoon de rode route? Dat stuk langs de sloot loopt op het dijkje een wandel/fietspad, dus die kan je mooi pakken als je de fiets iets schoner wil houden. :winkie:
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

guntherrex schreef: do 11 november 2021, 10:41 da's toch gewoon de rode route? Dat stuk langs de sloot loopt op het dijkje een wandel/fietspad, dus die kan je mooi pakken als je de fiets iets schoner wil houden. :winkie:
Nee, dit is de afkorting die altijd gebruikt wordt tijdens de 3-nations cup en 3-uurs race.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik heb me afgelopen zondag goed vermaakt in Spaarnwoude. Om 8.15 uur opgestapt, dus lekker rustig (als het er ooit wel eens druk is?).
3 rondjes gedaan, dus zo'n 24 km met 620 hm's. Bedoeld als training voor de MillManTrail van komend weekend in Luxemburg. Dan gaan we 70 of 100 km doen met 1700 of zo'n 2000 hm's. Eigenlijk dus niet echt een training :-{ , maar goed, alle beetjes helpen...

Parcours lag er goed bij. Met de grinderige haarspeldbochten kreeg ik zelfs een beetje een Dolomieten gevoel.
Een volgende keer moet ik wel eerst wat km's in de omgeving doen om op te warmen. met de auto bij de klimmuur heb je een warming up van ongeveer 150 meter voor je er tegen aan mag. Nu het eerste rondje maar heel rustig gedaan, de tweede op een redelijk tempo en de derde weer wat rustiger aan.
Verbazingwekkend hoe snel er sommige mannen voorbij komen terwijl ik denk lekker aan het trappen te zijn :-?
Nog ff 2 sfeerplaatjes:
Afbeelding
De 'buitenlandse' haarspelden

Afbeelding
het dennen'bos'
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

erwin.burgers schreef: di 19 april 2022, 14:32 Afbeelding
het dennen'bos'
Het dennenbos, daar zag ik laatst zwerfafval van Snelle Jelle én Durex liggen 🤨
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Oli4k schreef: zo 24 april 2022, 11:38 Het dennenbos, daar zag ik laatst zwerfafval van Snelle Jelle én Durex liggen 🤨
Dat Durex afval zag ik inderdaad ook liggen. Zo kan je latex dus ook gebruiken in het bos :lol:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gisteren ff geweest, rondje parcours en even het bikepark meegepakt. Ligt er prima bij nu hoor.

Geloof alleen dat ze hetzelfde spul erop gegooid hebben als in Zoetermeer...

Het terras bij Snowworld met Fransiskaner Weissbier is trouwens geen straf :bier:
Plaats reactie