Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Afgelopen weekend eindelijk weer eens een rondje gedaan. Zag er werkelijk top uit en hulde voor de trailbuilders, mooie stappen gemaakt de afgelopen tijd. Je kan na het eerste extra loopje Rollercoaster ook weer verder als je links afslaat, dit was voor mij nieuw en leek ook nog heel nieuw aangelegd. Wel erg opletten aangezien de nieuw aangelegde wallride bijzonder glad was.. misschien veiliger om deze nog af te zetten.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Weet iemand of er nog wat bijzonders in de koker zit wat betreft het parcours/de route in verband met het aankomende NK?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik las in de Spaarnwoude App dat er vanavond vanavond en vd week wordt gewerkt aan wat drops in het parcours.
Ik fiets momenteel maar heel weinig en help ook niet mee ivm andere interesses, maar het is wel heel cool wat er allemaal gemaakt wordt.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik zag wat beeldmateriaal voorbij komen van de drops in het parcours van Spaarnwoude en die zien er goed uit!
Ik ben benieuwd wie ze neemt en wie toch de chickentroute kiest.
Helaas zelf nog niet kunnen rijden ivm een hippe aandoening beginnende met een C. waar ik nog last van heb.
Hopelijk volgende week of daarna.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Duert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 29 februari 2012, 13:37
Mijn mountainbike: Kona Stinky

#durftevragen op welke bandendruk rijden jullie zo over het algemeen op Spaarnwoude?

Het menggranulaat en de bijkomende rijdbaarheid in de winter ben ik erg blij mee, maar op het moment heb heb ik het gevoel dat mijn banden overal naartoe dweilen door het grind, behalve de goede kant op. Kost veel snelheid en flow

Ik rijd op Rocket Ron 2.25, meestal op drukken tussen de 2 a 2,5. Laatste keren ook lager geprobeerd, echter krijg ik hiermee niet het gevoel wat ik zou willen.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ik rijd met Wolfpack trail 2.4 voor en een race 2.4 achter.

Ongeveer 1,6 bar voor en 1,8 bar achter denk ik.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

leuke groep MTB clinic op het parcours gisteren, gelukkig kon ik er tussendoor en nog wat tips gekregen :bier:

Week of 3 terug plat gegaan op een afdaling, inmiddels weer redelijk krasvrij. Maar ik had wel het idee dat de bandenspanning een mogelijke oorzaak was, die had ik op 2 bar staan, maar meestal rij ik 1,5 voor en 1,7 achter. Dat is met 2,25 vittoria mezcals, die het trouwens best goed doen op het granulaat.

Ik moet een keer de tijd nemen om de nieuwe drops te proberen, nu rij ik er nog omheen, liever eerst even van dichtbij bekijken.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

M'n dochter klimmen op de muur, ik dus maar wat rondjes Spaarnwoude.
Blijft een heftig parcours. Maar ook gaaf. 3 x rond geweest en dan is eigenlijk de pijp wel leeg.
Echt rustig fietsen lukt nooit, dus na de eerste opwarmer alweer snel de hartslag tot de 190. Doseren vind ik altijd maar lastig ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Duert schreef: do 7 juli 2022, 09:47 #durftevragen op welke bandendruk rijden jullie zo over het algemeen op Spaarnwoude?

Het menggranulaat en de bijkomende rijdbaarheid in de winter ben ik erg blij mee, maar op het moment heb heb ik het gevoel dat mijn banden overal naartoe dweilen door het grind, behalve de goede kant op. Kost veel snelheid en flow

Ik rijd op Rocket Ron 2.25, meestal op drukken tussen de 2 a 2,5. Laatste keren ook lager geprobeerd, echter krijg ik hiermee niet het gevoel wat ik zou willen.
Rocket Ron's zijn altijd al wel een beetje zoekerig / nerveus. Maar wat is je gewicht ? Want je zou wel iets lager kunnen denk ik. Mijn Rocket Ron gaf pas echt grip zo rond de 1.5 in de voorband.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Duert schreef: do 7 juli 2022, 09:47 #durftevragen op welke bandendruk rijden jullie zo over het algemeen op Spaarnwoude?

Het menggranulaat en de bijkomende rijdbaarheid in de winter ben ik erg blij mee, maar op het moment heb heb ik het gevoel dat mijn banden overal naartoe dweilen door het grind, behalve de goede kant op. Kost veel snelheid en flow

Ik rijd op Rocket Ron 2.25, meestal op drukken tussen de 2 a 2,5. Laatste keren ook lager geprobeerd, echter krijg ik hiermee niet het gevoel wat ik zou willen.
Mezcal‘s met inserts; 1.15 bar voor, 1.25. bar achter.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Barzo's 2.35 voor en achter met latex op 1.5 (v) en 1.8 bar (a).
Wat harder dan met latex zou kunnen, maar al een paar keer een snakebite gehad, dus daarom paar tienden erbij.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Van het weekend de nieuwe drops even bekeken. Mooie aanvulling op het parcours!
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Dit weekend is mijn klomp toch wel gebroken op Spaarnwoude... Meerdere licentierijders die tegen de richting in aan het rijden waren op het parcours omdat; 'Het tijdens het NK ook die kant op gaat en we zijn aan het verkennen'. Alsmede gevaarlijk gedrag in het bikepark van diezelfde rijders. Ik heb toch maar verteld dat ze niet goed bezig en als een parcours open is voor het publiek, je jezelf gewoon aan de regels te houden hebt en tegen de rijrichting inrijden een absolute no-go is. Lijkt mij toch dat je als licentierijder dit gewoon snapt. Anders misschien een informatieavondje van de KNWU richting haar wedstrijdrijders.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

er zijn wel een paar plekjes waar dat erg vervelend kan aflopen inderdaad... ik kom wel eens mensen tegen die de hond uitlaten op het parcours, dat kan natuurlijk, maar van ervaren bikers verwacht ik ook beter.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Cycleintothewind schreef: ma 18 juli 2022, 09:48 Dit weekend is mijn klomp toch wel gebroken op Spaarnwoude... Meerdere licentierijders die tegen de richting in aan het rijden waren op het parcours omdat; 'Het tijdens het NK ook die kant op gaat en we zijn aan het verkennen'. Alsmede gevaarlijk gedrag in het bikepark van diezelfde rijders. Ik heb toch maar verteld dat ze niet goed bezig en als een parcours open is voor het publiek, je jezelf gewoon aan de regels te houden hebt en tegen de rijrichting inrijden een absolute no-go is. Lijkt mij toch dat je als licentierijder dit gewoon snapt. Anders misschien een informatieavondje van de KNWU richting haar wedstrijdrijders.
Ik was vorig weekend ook in Spaarnwoude, ook een soort gelijke ervaring meegemaakt met XC riders in het bikepark.
Er stonden 4 personen ( 3 met fiets + 1 bezig op een telefoon ) de gehele rockgarden te blocken / verkennen ? Ben er op een gegeven moment heen gelopen om te kijken of ze problemen hadden, de reactie die ik kreeg toen ik ze aansprak met de vraag of het goed ging sprak boekdelen, ze keken met niet aan en de toon van de reactie was van waar bemoei jij je eigen mee :~ hahaha. Het was vooral de oude baas van de groep die zich liet gelden, het was wat zielig voor de 2 jongeren ( jongen + meisje ) heb nog geprobeerd uit te leggen aan de oude baas dat als zijn grootste kettingblad stilstaand al achter de eerste rock blijft hangen, dat het rijdend al helemaal niet lukt, maar was mission impossible zeg maar...
Nadat ik daarna naar de starttoren was gelopen, heb ik eerst de Red banana trail gedaan en daarna gestart voor een laatste afdaling, maar wat blijkt, staan die ridders nog steeds op de rockgarden, heb maar afgeremd en gevraagd of ze de trail even wilden verlaten.

Misschien was dit een clinic trail blokkeren voor XC riders, alle 4 cum laude geslaagd :winkie: :bier:

PS, zit de laatste tijd regelmatig wat youtube filmpjes te kijken van bestemmingen waar ik dit jaar nog heen wil, maar op die filmpjes zie ik ook angstvallig veel gasten stilstaan op plekken waar je dat niet wilt :~ :~ die stilstaande gasten zullen toch niet allemaal uit NL komen..

Mijn ervaring is wel dat als ik zulke gasten tref in het bikepark dat het wel NLèrs zijn... is dit wat ze bedoelen met de Nederlandse school :winkie: :winkie:
Plaats reactie