Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Tijgerhaai schreef: vr 17 februari 2023, 18:40 Nu trainen is van de zomer lekker biken. :winkie:

Bij mij in de sportschool staat sinds kort een Concept 2 Skierg. :D (Hele goede aanvulde training voor op de MTB)
Ja maar dat kan ik dan ook op de Tacx, scheelt veel reistijd en is ook geen bos 😇
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Paar varens halen bij het tuincentrum? Vraag je iemand met 1 varen langs je gezicht te rennen, is het net echt. 🪴😆
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

HarrySlingerLove schreef: vr 17 februari 2023, 17:49 Afgelopen week even gereden. Deels afgesloten door onderhoud/nieuwbouw. Leuk om kort te spelen en moe te worden op weinig km’s. Voor mij heeft het persoonlijk weinig te maken met genieten in een bos en lekker te biken. Trainen ja, genieten: minder.
Als ik van de natuur wil genieten ga ik doorgaans ook niet naar een grote afvalberg met een laagje grond erover.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Als ik van natuur wil genieten zet ik meestal YouP##N op :winkie: ...nou zie je dat daar wel weer vrij veel live :roll: ,
Ik ben wel met je eens dat qua fietsen in de natuur de bloempjes/boompjes/beitjes bij de UHR meer rustgevend zijn, maar Spaarnwoude is wel een conditioneel en technisch uitdagend rondje.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

:lol:

Heel benieuwd naar de update, verder vindt ik Spaarnwoude echt een aanvulling op de routes in NL.
Ook gaaf dat die compactor er nog staat.
Voor natuurwaarden zou ik xxnx eerder aanbevelen
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Spaarnwoude is niet voor boswielrenners!
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Willem Altes schreef: ma 20 februari 2023, 22:44 Spaarnwoude is niet voor boswielrenners!
Spreek voor jezelf als het een moeilijk rondje voor je is. Maar doe niet of Spaarnwoude iets is voor de 'echte mountainbiker'...
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Stunning schreef: ma 20 februari 2023, 22:49
Willem Altes schreef: ma 20 februari 2023, 22:44 Spaarnwoude is niet voor boswielrenners!
Spreek voor jezelf als het een moeilijk rondje voor je is. Maar doe niet of Spaarnwoude iets is voor de 'echte mountainbiker'...
Maal 2.

Was een leuk rondje, goed om even stuk te gaan, maar niet meer dan dat.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Spaarnwoude ligt voor mij op 20minuten rijden, lage Vuursche ook en toch daar ga ik toch liever heen.
Spaarnwoude is een veel lastiger rondje en heeft icm bikepark eigenlijk veel meer met mountainbiken te maken.
En toch ben ik dan liever een paar uurtjes in de “natuur “ dan op een afvalberg/recreatie gebied.
Dat de laatste jaren de route in een soort granulaat snelweg is veranderd helpt daar ook niet echt bij.
Maar is zeker wel een aanwinst voor NH en kom er ook vast wel weer een keer mijn rondje rijden.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

HarrySlingerLove schreef: di 21 februari 2023, 07:52
Stunning schreef: ma 20 februari 2023, 22:49

Spreek voor jezelf als het een moeilijk rondje voor je is. Maar doe niet of Spaarnwoude iets is voor de 'echte mountainbiker'...
Maal 2.

Was een leuk rondje, goed om even stuk te gaan, maar niet meer dan dat.
:winkie: :winkie: Een rondje grachtengordel is niet voor boswielrenners!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Stunning schreef: ma 20 februari 2023, 22:49
Willem Altes schreef: ma 20 februari 2023, 22:44 Spaarnwoude is niet voor boswielrenners!
Spreek voor jezelf als het een moeilijk rondje voor je is. Maar doe niet of Spaarnwoude iets is voor de 'echte mountainbiker'...
Toch grappig want ik heb daar een tijdje getraind met een rasechte (bos) wielrenclub, er werden (worden?) ook regelmatig XC wedstrijden gehouden, ook een keer een NK geloof ik.

Ergens heb je natuurlijk wel een punt want van bos is geen sprake maar toch, dat hokjesdenken kan niet gezond zijn :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het is ook nooit goed hè? Eerst was het een bagger bende, heeft men er wat aan gedaan is het weer een granulaat snelweg. In landen waar de MT in MTB ook daadwerkelijk voor mountain staat barst het van de steentjes. :winkie: Ja, het is een afvalberg. Ook niet mijn favoriete omgeving. Maar laten wij eens een dikke vinger naar de bezwaarmaker clubjes maken en bomen gaan planten. Strooi ook zaden zoals hier in de polder voor de insecten en dus ook vogels. Nog wat varens in de mix en dan maken wij er een mooi bos van. Is André van MTB challenge niet met zo iets bezig?
◼︎ Go round the outside.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

Nou ik ben maar wat blij met spaarnwoude bij mij om de hoek. Ik heb inmiddels redelijk wat parcoursen gereden in nederland en ik denk dat de meeste echt niet veel technischer zijn. Het granulaat zorgt ervoor dat je (bijna) het hele jaar door kan fietsen, met als extra funfactor los grind in de zomer. En qua hoogtemeters zijn er bijna geen betere banen om te oefenen, en dat loont weer als ik dan ergens anders fiets.

Weet iemand wanneer de route weer geheel open gaat? Ik zie dat pump factory wat werk heeft uitgevoerd op de vleesboek pagina... komt er een stukje pumptrack bij? :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Tijgerhaai schreef: di 21 februari 2023, 11:44 Het is ook nooit goed hè? Eerst was het een bagger bende, heeft men er wat aan gedaan is het weer een granulaat snelweg. In landen waar de MT in MTB ook daadwerkelijk voor mountain staat barst het van de steentjes. :winkie: Ja, het is een afvalberg. Ook niet mijn favoriete omgeving. Maar laten wij eens een dikke vinger naar de bezwaarmaker clubjes maken en bomen gaan planten. Strooi ook zaden zoals hier in de polder voor de insecten en dus ook vogels. Nog wat varens in de mix en dan maken wij er een mooi bos van. Is André van MTB challenge niet met zo iets bezig?
Bagger heb ik eigenlijk nooit last van gehad, in de zomer was het een prima rondje ook zonder 1,5m breed granulaat pad.
Het is prima en hoeft ook niet worden verandert, is gewoon niet wat ik zoek als ik een middag ga mountainbiken.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Joh, het valt nu op omdat het nog redelijk nieuw is. Dat granulaat wordt vanzelf meer ingereden. En waar niet gereden word overgroeid vanzelf weer met gras. En dat geeft al weer een heel ander gevoel. Nog een paar bomen ed er op en moet je eens kijken wat een Punica oase. Die hoek achter de skiheuvel is toch al een mooi bosje aan het worden.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie