Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

gisteren was de trailcrew druk bezig om de braamstruiken en overige vijandige flora te bestrijden op het parcours, dank daarvoor! :winkie:
Modo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 6 juni 2021, 10:36
Mijn mountainbike: Nordest Bardino

Mooi dat het zo goed word onderhouden. Het ligt er tegenwoordig super lekker bij, de nieuwe jump lijn voegt ook een hoop toe. Perfecte maat om kleinschalig te oefenen voor het bikepark.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Ik vind dat qua jumps en andere features er nu toch wel een maximum zit in het XC rondje. Als het nog meer wordt, dan wordt het een soort van geforceerd.
Modo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 6 juni 2021, 10:36
Mijn mountainbike: Nordest Bardino

Ja dat begrijp voor iedereen die het als XC route fietst. Zelf vind ik het mooi als er zoveel mogelijk obstakels/ uitdagingen zijn. Zo zou ik een paar north shore/ skinny lijnen nog een leuke toevoeging vinden.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Weer iemand hard gecrasht op de jumplijn las ik. Veel sterkte voor het slachtoffer en hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik heb hem nog niet gereden, maar kun je daar zo hard/hoog gaan dan? Dat het letsel zo ernstig is. Of gewoon pure pech.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Naja, voor iemand die het kunstje niet beheerst is het al snel te hoog of te hard.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Je gaat er vooral snel te hard, en uiteraard is er iets van techniek nodig.
Ik zou denken dat die combinatie goed is voor zo'n resultaat.

Ik heb zelf ook wel twijfels bij sprongen waar je juist langzamer moet gaan (vanuit mijn prille ervaring oogpunt).
Meestal moet je juist moeite doen of dingen beheersen om de juiste snelheid te halen.

Maar goed, ik zou ze zeer zeker niet als een spannend iets willen klassificeren. Als je daar crasht ben je gewoon een pannekoek, en ik zou zelf hard mijn best doen om te zorgen dat niemand het merkt.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

kmmm, hoe dan ook vervelend voor het slachtoffer. Maar als je je remmen kan gebruiken is die jumpline gewoon veilig te doen voor elk niveau.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Wat er bij de man in het bericht is gebeurd ga ik niet over speculeren maar ik heb met eigen ogen al drie mensen gezien die bij aanrijden van de laatste schans moeite hadden hun stuur recht te houden. Weet niet wat dat is maar het is alsof ze er tegenaan rijden in plaats van er overheen. Stuur gaat dwars en ze werden over de heuvel geschoten. Twee wisten het niet op te vangen en gingen naar tegen de grond. Einde sessie.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

tiewrap schreef: vr 2 juni 2023, 22:49 Maar goed, ik zou ze zeer zeker niet als een spannend iets willen klassificeren. Als je daar crasht ben je gewoon een pannekoek, en ik zou zelf hard mijn best doen om te zorgen dat niemand het merkt.
:winkie: :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Oli4k schreef: za 3 juni 2023, 10:49 Wat er bij de man in het bericht is gebeurd ga ik niet over speculeren maar ik heb met eigen ogen al drie mensen gezien die bij aanrijden van de laatste schans moeite hadden hun stuur recht te houden. Weet niet wat dat is maar het is alsof ze er tegenaan rijden in plaats van er overheen. Stuur gaat dwars en ze werden over de heuvel geschoten. Twee wisten het niet op te vangen en gingen naar tegen de grond. Einde sessie.
Klinkt mij als teveel druk op het voorwiel. Als onervaren rijder heb je de neiging om teveel voorover te leunen bij het oprijden van een schans. Dat is je natuurlijke instinct.
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Gisteren weer sinds lange tijd een keer naar Spaarnwoude gegaan. Jump line prima toevoeging en wat een fijne speeltuin is dit toch. Doet me sterk denken aan Zoetermeer: glad, ongepolijst en leuke features. Mooiste vind ik nog de lange steile klim tot het uitkijkpunt. Bijna 20% helling en ruim een minuut ploegen. Die vind je niet veel in NL :-q
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Volgende week wil ik een maatje meenemen mountainbiken. ZZat eerst te denken aan Hoge Vuursche, maar met al dat mul is het denk ik eens en nooit meer fietsen :(( Hoe ligt Spaarnwoude erbij? Snap dat het uitdagend is voor iemand die niet regelmatig fietst, maar dat kan ik nog uitleggen. Is het mul, of valt het mee?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Gister geweest, Spaarnwoude zal nooit mul zijn, het is geen zand ondergrond.
Wel glad doordat het granulaat wat losser wordt.
Ik weet niet hoe bekend je er bent, maar niet het meest ideale parcours voor minder ervaren fietsers. Vooral fysiek een zwaar rondje.

Ik zou zeggen Geestmerambacht als dat niet te ver uit de richting is.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie