waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

jensss schreef: wo 26 oktober 2022, 14:10
reetegoed schreef: wo 3 augustus 2022, 09:10 Hallo allemaal.
leuk dat jullie zo genieten van mijn rondje.
Ik heb hem laatst weer gereden maar dan een langere versie.
Gelukkig mag je alles nog steeds rijden dus maak er gebruik van zo lang het nog kan.
Alles is goed te rijden , er zijn wat stukken met veel zand maar dat is nu overal zo.

Hier de langere versie:
https://www.strava.com/activities/7409548213
Van plan om eindelijk deze route te gaan rijden ergens volgende week (doordeweeks). Voegt deze langere versie veel toe ten opzichte van de 100 km (ongeveer) versie? In de zin van kom je mooie singletracks extra tegen of zijn de extra km’s met name meer bredere paden?
Extra zijn (als ik de kaart zo bekijk) met name de grindgaten bij Garderen en de daar aanwezige duintjes. Ook en het stuk over de hei hierheen lijkt mij een singletrack. Voor de rest is het vooral wil je 120 km rijden of 100km?
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Mijn ervaring is dat het verschil tussen 100 en 120 km weinig meer uit maakt op zo’n afstand. De laatste kilometers zijn altijd afzien. Dus was voor mij meer de vraag of het echt een stuk is wat je een keer gefietst wil hebben of dat het inderdaad meer een kwestie is van wat extra km’s maken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Op de Veluwe zijn er heel veel stukken die leuk zijn om eens te fietsen. Bij de 100 km zitten er van die stukken in die niet in de 120 km zitten en andersom.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Peelrijder schreef: wo 26 oktober 2022, 16:23
awinkel schreef: ma 12 september 2022, 18:07 Vandaar mijn tip. ;-) Heb het zelfs nog voor je uitgetest. :-)
Is inmiddels gelukt.

Als de goden me gunstig gezind zijn ga ik deze morgen proberen te rijden.
Veel plezier! De Veluwe ligt er momenteel erg mooi bij. Al die herfstkleuren zijn super om te zien.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik hoop dat ik tijd heb om te kijken :lol:

Plan du campagne is binnen de 6 uur te rijden, bij voorkeur 4, maar het zullen er wel ruim 5 worden.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

:cry:

There's always tomorrow!

Tot nader order uitgesteld om deze te gaan doen :-{
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dan houd ik mij graag aanbevolen tot nader order :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Vandaag deze gereden - poe pittige rit met name door de vele bladeren. Hierdoor ook af en toe moeilijk het (juiste) pad te vinden. Maar goed het was enorm genieten. Gedeelte van Harderwijk tot ‘t Harde had ik al vaker gedaan en blijft wel het mooiste gedeelte. Door boswerkzaamheden lijken enkele paden wel verdwenen te zijn in het zandenbos bij Nunspeet. Of ik heb ze niet gevonden icm met de bladeren :lol:
De oostkant had ik lage verwachtingen van. Heb de vaste routes van Hattem en Heerde wel eens gefietst en daar vind je geen singletracks in terug. Blijkt dat die allemaal naast de routes liggen. Positief verrast hierover.

Bijna 6 uur over gedaan. De oostkant ging bij mij niet veel sneller dan de meer technische westkant.
Absoluut de moeite waard om deze te gaan rijden.

https://strava.app.link/RNgo3MFgDub
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Mario070 schreef: do 27 oktober 2022, 13:30 Dan houd ik mij graag aanbevolen tot nader order :-q
Woensdag
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Peelrijder schreef: zo 6 november 2022, 17:52
Mario070 schreef: do 27 oktober 2022, 13:30 Dan houd ik mij graag aanbevolen tot nader order :-q
Woensdag
Ben ik aan het werk :roll:
Voor mij is helaas alleen in het weekend mogelijk :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik zal aan je denken :kiss:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En de iets langere ritten doe ik vandaag de dag, helaas maximaal 1X per week :D
Vandaag was het 180km als ik dan bijvoorbeeld op woensdag zou kunnen, dan zou dat..... als ik echt gek zou doen.... maximaal 40km zijn :wink:
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 6 november 2022, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Peelrijder schreef: zo 6 november 2022, 20:41 Ik zal aan je denken :kiss:
Aardige meneer Peelrijder :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

jensss schreef: wo 2 november 2022, 18:51 Vandaag deze gereden - poe pittige rit met name door de vele bladeren. Hierdoor ook af en toe moeilijk het (juiste) pad te vinden. Maar goed het was enorm genieten. Gedeelte van Harderwijk tot ‘t Harde had ik al vaker gedaan en blijft wel het mooiste gedeelte. Door boswerkzaamheden lijken enkele paden wel verdwenen te zijn in het zandenbos bij Nunspeet. Of ik heb ze niet gevonden icm met de bladeren :lol:
De oostkant had ik lage verwachtingen van. Heb de vaste routes van Hattem en Heerde wel eens gefietst en daar vind je geen singletracks in terug. Blijkt dat die allemaal naast de routes liggen. Positief verrast hierover.

Bijna 6 uur over gedaan. De oostkant ging bij mij niet veel sneller dan de meer technische westkant.
Absoluut de moeite waard om deze te gaan rijden.

https://strava.app.link/RNgo3MFgDub
Harderwijk -> t Harde is mijn woon-werk traject dus ik fiets hem af en toe. Dat blijft inderdaad een mooi stuk om te rijden. Ik vind de singletrack Zuid van de A28 wel net wat leuker dan de andere kant.

Ook het stuk bij Hattem is leuk, paar hoogtemeters en kleine afdalingen en dan uitkomen bij de Leemcule :-q
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik was tot mijn ontsteltenis de 120km versie ineens kwijt op mijn telefoon, dus de 100km gedaan.

Misschien ergens iets gemist want kwam op 98km uit of zo, om het goed te maken Harderwijk er nog achteraan gedaan.

https://strava.app.link/0RLei5QFOub

https://strava.app.link/Z5SMN5SFOub

Aangenaam verrast door wat ik onderweg tegen ben gekomen en heb gezien. :-q

Oké

Doei
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie