Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

I_do schreef: za 17 december 2022, 15:02 Weet iemand hoe de specialized ground Control uitvalt in 2.35 op 35mm intern?
Wolfpack 2.4 valt mooi, maar smaller zou eigenlijk niet moeten. Dus als de 2.35 smal valt allicht een no go.
Anders wel erg aantrekkelijk, ook qua prijs.
Twijfel ook nog over purgatory in 2.6.
Is dat meer of minder tractor band dan een Wolfpack cross/speed/Wi/Wi
Kan iemand deze voor me plaatsen
Ik rij een GC 2.35 op 29mm, die valt vrij breed.

Heb hem er inmiddels weer afleggen, want niet nodig tot zover en de rol weerstand viel tegen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Peelrijder schreef: za 17 december 2022, 16:57
I_do schreef: za 17 december 2022, 15:02 Weet iemand hoe de specialized ground Control uitvalt in 2.35 op 35mm intern?
Wolfpack 2.4 valt mooi, maar smaller zou eigenlijk niet moeten. Dus als de 2.35 smal valt allicht een no go.
Anders wel erg aantrekkelijk, ook qua prijs.
Twijfel ook nog over purgatory in 2.6.
Is dat meer of minder tractor band dan een Wolfpack cross/speed/Wi/Wi
Kan iemand deze voor me plaatsen
Ik rij een GC 2.35 op 29mm, die valt vrij breed.

Heb hem er inmiddels weer afleggen, want niet nodig tot zover en de rol weerstand viel tegen.
Vrij breed klinkt goed. Jouw referentiekader voor de rolweerstand is dan vooral de echt snelle semislicks toch?
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

I_do schreef: za 17 december 2022, 15:02 Weet iemand hoe de specialized ground Control uitvalt in 2.35 op 35mm intern?
Wolfpack 2.4 valt mooi, maar smaller zou eigenlijk niet moeten. Dus als de 2.35 smal valt allicht een no go.
Anders wel erg aantrekkelijk, ook qua prijs.
Twijfel ook nog over purgatory in 2.6.
Is dat meer of minder tractor band dan een Wolfpack cross/speed/Wi/Wi
Kan iemand deze voor me plaatsen
5,85cm en mooie ronde dwarsdoorsnede vorm op een 30mm interne breedte velg. Ik vond de Maxxis Forekaster (die lichte versie nog) wel net iets lekkerder rollen, maar dat was nog op een 25mm velg.
carbon bike, titanium collarbone...
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

I_do schreef: za 17 december 2022, 18:43
Peelrijder schreef: za 17 december 2022, 16:57

Ik rij een GC 2.35 op 29mm, die valt vrij breed.

Heb hem er inmiddels weer afleggen, want niet nodig tot zover en de rol weerstand viel tegen.
Vrij breed klinkt goed. Jouw referentiekader voor de rolweerstand is dan vooral de echt snelle semislicks toch?
Ja
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Nespresso schreef: za 17 december 2022, 18:54
I_do schreef: za 17 december 2022, 15:02 Weet iemand hoe de specialized ground Control uitvalt in 2.35 op 35mm intern?
Wolfpack 2.4 valt mooi, maar smaller zou eigenlijk niet moeten. Dus als de 2.35 smal valt allicht een no go.
Anders wel erg aantrekkelijk, ook qua prijs.
Twijfel ook nog over purgatory in 2.6.
Is dat meer of minder tractor band dan een Wolfpack cross/speed/Wi/Wi
Kan iemand deze voor me plaatsen
5,85cm en mooie ronde dwarsdoorsnede vorm op een 30mm interne breedte velg. Ik vond de Maxxis Forekaster (die lichte versie nog) wel net iets lekkerder rollen, maar dat was nog op een 25mm velg.
Haha nog meer keuze :P misschien laat ik het maar gewoon afhangen van een goede aanbieding :lol:
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Mijn nieuwe mtb, kwam met 2 x Maxxis IKON 2.35 (3CS/EXO/TR) wat mij meteen opviel was dat deze, band met z'n 120TPI behoorlijk soepel is. Veel soepeler als bv een, Maxxis Ardent 2.25 (EXO/TR/TW) met 60 TPI, met een gelijke druk/spanning in de banden. Echter nu heb ik enkele jaren gereden met een combi, Continental Raceking/Protection (2.2) uitvoering met naar mijn info 180TPI vond deze vele malen stugger "harder" dan de Ikon. Enigszins vergelijkbaar met de Ardent. Hoe kan dit ?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Nou simpel, tpi is niet het enige wat telt, protection wordt de band niet soepel van.
Ik heb bv een pirelli M in lite en met verstevigde zijkant.

De laatste moet ik 0.2 zachter zetten voor hetzelfde comfort/gevoel en dan merk je wel dat ie zwaarder gaat lopen.
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Cube-Elite schreef: zo 18 december 2022, 21:39 Nou simpel, tpi is niet het enige wat telt, protection wordt de band niet soepel van.
Ik heb bv een pirelli M in lite en met verstevigde zijkant.

De laatste moet ik 0.2 zachter zetten voor hetzelfde comfort/gevoel en dan merk je wel dat ie zwaarder gaat lopen.
Okay, begrijpelijk ivm dat tpi niet het enigste is wat telt. Echter EXO bij, Maxxis is toch ook een soortement van protection en/of versteviging ? Die is met z'n 120TPI mijns inziens een stuk soepeler als de, Protection (180TPI) van Conti. Met dezelfde druk.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

In mijn queeste om uit een zee van min of meer gelijke opties met elk hun eigen compromissen de ideale bandencombo te vinden de volgende vraag:
weet iemand waar je wicked will in de softe compound kan bestellen? Die zaten onder de Scott van mijn vriendin, maar ik kan ze nergens online vinden. ZOek ik niet goed? Of moet ik het eens bij de scott dealer vragen...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

I_do schreef: ma 19 december 2022, 14:43 In mijn queeste om uit een zee van min of meer gelijke opties met elk hun eigen compromissen de ideale bandencombo te vinden de volgende vraag:
weet iemand waar je wicked will in de softe compound kan bestellen? Die zaten onder de Scott van mijn vriendin, maar ik kan ze nergens online vinden. ZOek ik niet goed? Of moet ik het eens bij de scott dealer vragen...
Welke maat en welke compound? Soft hebben ze niet, wel Super Ground, Super Trail en Super Race. Ik vermoed dat je de trail bedoeld?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

I_do schreef: ma 19 december 2022, 14:43 In mijn queeste om uit een zee van min of meer gelijke opties met elk hun eigen compromissen de ideale bandencombo te vinden de volgende vraag:
weet iemand waar je wicked will in de softe compound kan bestellen? Die zaten onder de Scott van mijn vriendin, maar ik kan ze nergens online vinden. ZOek ik niet goed? Of moet ik het eens bij de scott dealer vragen...
de soft is alleen als oem gemaakt
Bird Aeris 9 blurple
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MarkMeisner schreef: ma 19 december 2022, 15:25
I_do schreef: ma 19 december 2022, 14:43 In mijn queeste om uit een zee van min of meer gelijke opties met elk hun eigen compromissen de ideale bandencombo te vinden de volgende vraag:
weet iemand waar je wicked will in de softe compound kan bestellen? Die zaten onder de Scott van mijn vriendin, maar ik kan ze nergens online vinden. ZOek ik niet goed? Of moet ik het eens bij de scott dealer vragen...
Welke maat en welke compound? Soft hebben ze niet, wel Super Ground, Super Trail en Super Race. Ik vermoed dat je de trail bedoeld?
Nee ik bedoel wel echt de soft. Maar ik krijg hieronder idd bevestigd dat ze die als OEM wel hebben geleverd (en zo dus onder de fiets van mijn vriendin terecht zijn gekomen).

Hoopte dus dat iemand toch een adresje wist waar deze te vinden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Sommige dealers, dan wel hun klanten, willen af van dergelijke oem banden.

Zo kocht ik ooit eens via MP en setje oem Rocket Ron 33mm met tan zijwangen.

Dus MP, eBay, Pinkbike en mtb-news markt in de gaten houden

(Of de mtb van je vriendin ombouwen)
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Mijn nieuwe mtb kwam met 2 Ikon's (2.35/EXO/Maxxspeed) bevallen erg goed, heerlijk soepele banden. Alleen met dit, weertype houdt niet echt over zit daarom te kijken naar evt, een Ardent Race (2.35) of een Forekaster (2.35) voor op het voorwiel. Welke van deze twee zijn hiervoor het meest geschikt.Rij hoofdzakelijk, rondom Eindhoven (gewoon XC) de Ikon lijkt mij voor achter een prima keuze. 
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Vision schreef: ma 26 december 2022, 20:28 Mijn nieuwe mtb kwam met 2 Ikon's (2.35/EXO/Maxxspeed) bevallen erg goed, heerlijk soepele banden. Alleen met dit, weertype houdt niet echt over zit daarom te kijken naar evt, een Ardent Race (2.35) of een Forekaster (2.35) voor op het voorwiel. Welke van deze twee zijn hiervoor het meest geschikt.Rij hoofdzakelijk, rondom Eindhoven (gewoon XC) de Ikon lijkt mij voor achter een prima keuze. 
Forekaster (2.35) nemen als je er nog aan kan komen
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Plaats reactie