De oude 350's en 240's hadden in de basis allemaal 18T ratchets, de 240 EXP kreeg er 36, en later kreeg de 350 vanaf 2021 ook 36T ratchets.Peelrijder schreef: ↑vr 19 mei 2023, 22:07 De oudere 240's hadden een 36t en de nieuwere 54t voor zover ik het begreep.
350 van 18 naar 36
240 van 36 naar 54
Is dat van de 180 ervaring, aanname of 'van horen zeggen'? Mijn 180's gaan al jaren mee, zonder onderhoud. Ook in de winter en 2 van hen als singlespeed waar ze toch wat te voorduren krijgen qua krachten. Uitstekende afdichting en door de gebruikte materialen (carbon en tita) veel lichter, maar imho dus niet slechter.Peelrijder schreef: ↑vr 19 mei 2023, 22:07 Maar een 240 is ook iets minder 'bulletproof' gebouwd dan een 350 in mijn beleving (en een 180 is een goed weer fietser/ racefiets naaf omdat daar praktisch geen afdichting in zit)
Ciao
Jan