MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Gisteren in de lunchpauze even snel GMA gereden. Lag er idd heerlijk bij. Langs het Hafiespad stond het gras wel aardig hoog. Verder lekker gefietst. :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Er staat weer wat heel mooi op de planning om te bouwen op GMA. Hierover binnenkort meer. :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gisteren hebben we de Pumptrack sectie wat aangepast. Deze loopt nu perfect. Tevens een mooie bocht naar rechts gemaakt waardoor er een gesloten pumptrack rondje is ontstaan die je oneindig kunt rijden.
Ik denk dat we hierin vrij uniek zijn zijn in Nederland met een Pumptrack die volledig in het parcours is opgenomen.

Vanochtend heb ik er even gekeken. Het was erg druk en regelmatig kwamen er mensen voorbij die het rondje vaker deden.

Het was duidelijk te zien dat het overgrote deel totaal niet weet hoe je over een pumptrack moet gaan. Daarom ga ik daar een "how to" bordje plaatsen met bankje/rustplek. Dat lijkt me zeker geen overbodige luxe.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

man man man , wat ligt het er voortreffelijk bij! Echt een vd best onderhouden rondjes die ik ken in een gebied dat veel onderhoud vraagt :-q :-q :-q :-q
Hidde een nieuw pr met 26:48 (wil dit jaar onder de 25 :wink: ).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: zo 10 juli 2022, 22:06 man man man , wat ligt het er voortreffelijk bij! Echt een vd best onderhouden rondjes die ik ken in een gebied dat veel onderhoud vraagt :-q :-q :-q :-q
Hidde een nieuw pr met 26:48 (wil dit jaar onder de 25 :wink: ).
Dat moet zeker lukken! Echt snel voor zo een jochie.
Ik heb gisteren een poging gedaan om onder de 20 minuten te komen. Op 9 seconde na niet gelukt maar hij zit eraan te komen. Alles moet dan wel goed vallen en je moet dan echt volle bak vol risico door de bochten glijden. Mooi man! :winkie:
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: ma 11 juli 2022, 09:37 Ik heb gisteren een poging gedaan om onder de 20 minuten te komen. Op 9 seconde na niet gelukt maar hij zit eraan te komen. Alles moet dan wel goed vallen en je moet dan echt volle bak vol risico door de bochten glijden. Mooi man! :winkie:
onder de 20 min? Dat is wel serieus snel. Dan rijd je een top 10 tijd. Moet wel zeggen dat door de mooie bermen het tegenwoordig makkelijker is om snellere bochten te rijden (en dus een snellere ronde) dan voorheen maar dan is onder de 20 min nog steeds flink rap hehe

edit 1: of mogelijk kijk ik naar een ander segment..

edit 2: ik gok dat je dan start vanaf de parkeerplaats. dat scheelt weer een halve minuut hehe. Ik zie daar idd ook heel andere tijden staan dan vanaf waar ik start: "1x rondje MTB Parcours GMA vanaf zuidzijde 7 km"
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik pak altijd het segment dat start vanaf de parkeerplaats. Dier is het meest betrouwbaar. Start zuidpunt krijg je ineens een halve minuut cadeau. Wel in je voor deel trouwens.
Oja, en wel alleen naar de tijden van 2022 kijken. De tijden van de jaren ervoor zijn gereden op een parcours dat korter was, zonder extra lusjes ed.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

1x rondje MTB Parcours GMA vanaf zuidzijde 7 km : deze is volgens mij ook nog niet eens compleet. Er mist het stukje omhoog en omlaag slingeren voor de pumptrack.

Die Chris blijft maar bouwen en schaven, dus elke vergelijking met het verleden gaat mank. :-q Gewoon lekker genieten van al dat moois.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

ja het segment die jij/jullie bedoelen staat volgens mij onder mijn verborgen segmenten: net als 60 andere bijna vergelijkbare segmenten van GMA hehe. Zal 'm een sterretje geven zodat ie in mijn lijst voorkomt. Deze bedoelen jullie: https://www.strava.com/segments/1163565?

Vind persoonlijk de start vanaf het parkeerplaats het minst lekker lopen. De start vanaf het fietspad (zuid) heeft gelijk een lekker een flow ipv eerst een180 graden "terugdraai" bocht en daarna een serie platte 90 graden bochten hehe. Maar iedereen heeft zo zijn voorkeur natuurlijk :-D
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De pumpsectie is af. We hebben zelfs een bankje en fietsenhekje geplaatst. De kombocht hebben we heeeeel hoog gemaakt. Zelfs nu rij je hem nog tot boven als je goed kunt pumpen.. Prachtig!

Toch mag er wel wat regen vallen. Zelfs GMA begint te stuiven.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Rustig hier op in dit topic. Dat geldt overigens niet voor het parcours. Dat ligt er geweldig bij. :-q
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Vandaag 2 x gereden met de fatbike in 48 minuten . Leuke track .Ik denk nog leuker als je hem een beetje door hebt en je weet waar je vol gas doorheen kan. Leuke jumps er tussen en kiezen tussen zwart en gewoon. Denk het meeste wel gepakt te hebben.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: ma 11 juli 2022, 09:37
yo-eddy schreef: zo 10 juli 2022, 22:06 man man man , wat ligt het er voortreffelijk bij! Echt een vd best onderhouden rondjes die ik ken in een gebied dat veel onderhoud vraagt :-q :-q :-q :-q
Hidde een nieuw pr met 26:48 (wil dit jaar onder de 25 :wink: ).
Dat moet zeker lukken! Echt snel voor zo een jochie.
Ik heb gisteren een poging gedaan om onder de 20 minuten te komen. Op 9 seconde na niet gelukt maar hij zit eraan te komen. Alles moet dan wel goed vallen en je moet dan echt volle bak vol risico door de bochten glijden. Mooi man! :winkie:
Hidde heeft er vanavond precies een minuut vanaf geschaafd, Strava gaf 25:48
Hier wat beeld vanaf de start tot voorbij Molengroet https://gopro.com/v/4yboRQMW0d764
Met XC kan ik 'm tenminste nog een beetje coachen qua indeling en schakelen om het juiste momentum te houden :wink:

..... oh ja, en wie nog steeds denkt dat een Pinion bak met belt erg veel weerstand heeft .......... :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

yo-eddy schreef: zo 31 juli 2022, 00:10
chrisscross schreef: ma 11 juli 2022, 09:37

Dat moet zeker lukken! Echt snel voor zo een jochie.
Ik heb gisteren een poging gedaan om onder de 20 minuten te komen. Op 9 seconde na niet gelukt maar hij zit eraan te komen. Alles moet dan wel goed vallen en je moet dan echt volle bak vol risico door de bochten glijden. Mooi man! :winkie:
Hidde heeft er vanavond precies een minuut vanaf geschaafd, Strava gaf 25:48
Hier wat beeld vanaf de start tot voorbij Molengroet https://gopro.com/v/4yboRQMW0d764
Met XC kan ik 'm tenminste nog een beetje coachen qua indeling en schakelen om het juiste momentum te houden :wink:

..... oh ja, en wie nog steeds denkt dat een Pinion bak met belt erg veel weerstand heeft .......... :bier:
Leuk om te zien. Hij stund er lekker op los op insta Vroeger had je in Alkmaar de kaascrossers,is dat nog steeds?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

carlo1972 schreef: zo 31 juli 2022, 11:03
yo-eddy schreef: zo 31 juli 2022, 00:10

Hidde heeft er vanavond precies een minuut vanaf geschaafd, Strava gaf 25:48
Hier wat beeld vanaf de start tot voorbij Molengroet https://gopro.com/v/4yboRQMW0d764
Met XC kan ik 'm tenminste nog een beetje coachen qua indeling en schakelen om het juiste momentum te houden :wink:

..... oh ja, en wie nog steeds denkt dat een Pinion bak met belt erg veel weerstand heeft .......... :bier:
Leuk om te zien. Hij stund er lekker op los op insta Vroeger had je in Alkmaar de kaascrossers,is dat nog steeds?
Nee, helaas niet meer, hij BMX'd nu bij de Kleydrivers in Langedijk. Al jaren (want NL :wink: ) wordt er gesproken over een nieuwe BMX baan, GMA lijkt nu de meeste kans te hebben als lokatie :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie