MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Anders een keertje samen die kant op, even oefenen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Altijd leuk :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

GIsteren voor het eerst getest, super mooi werk!

Hij is verassend toegankelijk, zaak is wel om even goed tempo te maken inderdaad.

Rest van het rondje ligt er ook heerlijk bij, fiets was lekker stoffig achteraf.
Who needs roads when there's dirt
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ook GMA begint zo langzamerhand te lijden onder de droogte. Op de granulaatdelen vormt zich een cement stoflaag. Voordeel is wel dat, als het nu gaat regenen, het extra hard gaat worden.
Op delen waar geen granulaat ligt vormt zich een zwarte rubberen rijlijn op de kleigrond.

Maar goed, hij ligt er nog steeds prima bij en geen last van een overvloed aan onkruid door de droogte. De wallride wordt goed gebruikt en het is drukker dan ooit op het parcours.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

chrisscross schreef: do 15 juni 2023, 08:25 De wallride wordt goed gebruikt en het is drukker dan ooit op het parcours.
Dat snap ik, niemand wil in de zandbak van Schoorl rijden :D
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

Weet iemand of er ooit een poging gedaan is om zo'n bike wash te laten plaatsen bij 1 van de strandtenten van GMA? https://www.bike-cleaner.nl/ er is wel een dog wash maar daar past m'n fiets niet in:p
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als je fiets schoon gemaakt moet worden als je op GMA hebt gefietst, heb je er onder omstandigheden gefietst dat je er helemaal niet moet komen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

Neuh dat was niet de vraag. Ik kom er nu en de afgelopen weken maar het granulaat is stoffig, toch handig om even af te spoelen. Als GMA te drassig wordt in het najaar ga ik naar Schoorl.
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1312
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

DaanBaard schreef: zo 18 juni 2023, 17:54 Weet iemand of er ooit een poging gedaan is om zo'n bike wash te laten plaatsen bij 1 van de strandtenten van GMA? https://www.bike-cleaner.nl/ er is wel een dog wash maar daar past m'n fiets niet in:p
Ja, maar bewust niet gedaan ivm vandalisme....Je kan altijd een mobiele bikewash achterin de auto gooien of thuis je fiets afspoelen.

dusssssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

BOSS schreef: zo 18 juni 2023, 22:53
DaanBaard schreef: zo 18 juni 2023, 17:54 Weet iemand of er ooit een poging gedaan is om zo'n bike wash te laten plaatsen bij 1 van de strandtenten van GMA? https://www.bike-cleaner.nl/ er is wel een dog wash maar daar past m'n fiets niet in:p
Ja, maar bewust niet gedaan ivm vandalisme....Je kan altijd een mobiele bikewash achterin de auto gooien of thuis je fiets afspoelen.

dusssssss©
Ik denk niet dat ze daar heel blij van worden op de parkeerplaats...
Gewoon lekker op de terugweg langs de carwash of een afspuitplek in je tuin maken met een bezinkbak eronder.
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Na een tip van @tiewrap om Geestmerambacht te fietsen met een beginner, i.p.v. Spaarnwoude, heb ik deze route afgelopen zaterdag opgezocht. Wat een verrassend leuke route!

Ik zocht vooral iets wat goed te fietsen was i.c.m. de droogte van de afgelopen maand en hier was nog super goed te fietsen. Ook mijn beginnende fietsmaat kon hier TTF's pakken, of de chickenlines wanneer het te uitdagend werd. Jammer dat het voor mij ruim 100km rijden is, anders was ik zeker vaker gegaan.

Vond zelf die black line en die drie jumps naast elkaar, daar vlakbij de parkeerplaats, erg vermakelijk!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Tof om te horen :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

JLWE schreef: wo 21 juni 2023, 08:52 Na een tip van @tiewrap om Geestmerambacht te fietsen met een beginner, i.p.v. Spaarnwoude, heb ik deze route afgelopen zaterdag opgezocht. Wat een verrassend leuke route!

Ik zocht vooral iets wat goed te fietsen was i.c.m. de droogte van de afgelopen maand en hier was nog super goed te fietsen. Ook mijn beginnende fietsmaat kon hier TTF's pakken, of de chickenlines wanneer het te uitdagend werd. Jammer dat het voor mij ruim 100km rijden is, anders was ik zeker vaker gegaan.

Vond zelf die black line en die drie jumps naast elkaar, daar vlakbij de parkeerplaats, erg vermakelijk!
GMA is inderdaad een van de beste routes voor kids om te leren mountainbiken, uitdagingen genoeg, nergens saaie stukken en vooral niet té veel klimmen. Ook (op tempo!) best een leuk rondje voor de gevorderde rijders.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het parcours ligt er weer fantastisch bij na de regen. Links en rechts wel wat brandnetels/takken die na de regen over het parcours hangen. Daar gaan we de komende periode aan werken. Dat pakken we per segment aan. Mocht je een snoeischaartje willen meenemen om vervelende takken weg te knippen, bedankt alvast! :-q
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

chrisscross schreef: do 22 juni 2023, 08:08 Het parcours ligt er weer fantastisch bij na de regen. Links en rechts wel wat brandnetels/takken die na de regen over het parcours hangen. Daar gaan we de komende periode aan werken. Dat pakken we per segment aan. Mocht je een snoeischaartje willen meenemen om vervelende takken weg te knippen, bedankt alvast! :-q
Ik heb alvast ff wat brandnetels geraakt vandaag:p
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
Plaats reactie