MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Gisteren was GMA de drukst bezochte MTB route van NL volgens Strava........ruim boven Amerongen :D
Dat hadden we zo'n 10 jaar geleden ook niet gedacht toen we ons bij het uitzetten door 3meter hoge bramenstruiken moesten worstelen met de vette klei tot achter onze oren.

De kracht van enthousiaste vrijwilligers en donateurs, partners en sponsoren blijkt dus enorm en zonder deze mensen en steun komt er helemaal niets van de grond.

dusssssss©
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Er is dan ook een fantastische route van gemaakt. Enorm goed onderhouden en met regelmaat positieve modificaties. Bedankt voor jullie inzet.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

De dijk drop/jump combi is heel leuk, ook al zijn het vrij kleine features ze maken het wel dat het wat meer op mountainbiken gaat lijken en het zorgt er voor dat mensen in aanraking komen met de meer 'downhill' kant van het mountainbiken. Hopelijk komen er ook dat soort features op Schoorl (2.0).
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

frank82 schreef: do 25 augustus 2022, 12:40 De dijk drop/jump combi is heel leuk, ook al zijn het vrij kleine features ze maken het wel dat het wat meer op mountainbiken gaat lijken en het zorgt er voor dat mensen in aanraking komen met de meer 'downhill' kant van het mountainbiken. Hopelijk komen er ook dat soort features op Schoorl (2.0).
Als je de technische lijn met drop-jump combi bedoelt... Reken er maar niet op. Schoorl heeft wat restricties zoals rolbaar moeten zijn en maximaal 80cm breed. Een drop en jump (hoewel ze op gma denk ik net aan rolbaar zijn) met chicken line kan dus niet. Maar 2.0 heeft genoeg technische uitdagingen van nature. No worries ;) na een rondje ga je niet zeggen 'dat ging makkelijk'

Overigens had ik volgens garmin toch een sprong van 3 meter gemaakt daar, hij is wel erg lekker hoor :bier:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Hehe ja. Na de Dijkjump, zoals wij van het onderhoudsteam hem noemen, is een heel olifantenpad ontstaan terug omhoog de dijk op zodat je hem telkens opnieuw kunt rijden. Dat geeft wel aan dat vele hem keer op keer opnieuw willen doen.

Voorheen liep het parcours beneden langs de dijk. Door het parcours naar boven op de dijk te verplaatsen ontstond er een mooie snelle korte afdaling. Na verloop van tijd een paar keer aanpassingen gedaan en schansen aangelegd. Het leuke is dat je meerdere rijlijnen hebt en je ook van de ene in de andere rijlijn kunt duiken. Ik varieer zelf ook geregeld en hij loopt echt prima.
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

chrisscross schreef: zo 28 augustus 2022, 21:35 Hehe ja. Na de Dijkjump, zoals wij van het onderhoudsteam hem noemen, is een heel olifantenpad ontstaan terug omhoog de dijk op zodat je hem telkens opnieuw kunt rijden. Dat geeft wel aan dat vele hem keer op keer opnieuw willen doen.

Voorheen liep het parcours beneden langs de dijk. Door het parcours naar boven op de dijk te verplaatsen ontstond er een mooie snelle korte afdaling. Na verloop van tijd een paar keer aanpassingen gedaan en schansen aangelegd. Het leuke is dat je meerdere rijlijnen hebt en je ook van de ene in de andere rijlijn kunt duiken. Ik varieer zelf ook geregeld en hij loopt echt prima.
Oh da's mooi zo'n paadje want wil er een keer foto's gaan nemen, kan ik een paar pogingen doen :-D
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

noxiuz schreef: zo 28 augustus 2022, 21:37
chrisscross schreef: zo 28 augustus 2022, 21:35 Hehe ja. Na de Dijkjump, zoals wij van het onderhoudsteam hem noemen, is een heel olifantenpad ontstaan terug omhoog de dijk op zodat je hem telkens opnieuw kunt rijden. Dat geeft wel aan dat vele hem keer op keer opnieuw willen doen.

Voorheen liep het parcours beneden langs de dijk. Door het parcours naar boven op de dijk te verplaatsen ontstond er een mooie snelle korte afdaling. Na verloop van tijd een paar keer aanpassingen gedaan en schansen aangelegd. Het leuke is dat je meerdere rijlijnen hebt en je ook van de ene in de andere rijlijn kunt duiken. Ik varieer zelf ook geregeld en hij loopt echt prima.
Oh da's mooi zo'n paadje want wil er een keer foto's gaan nemen, kan ik een paar pogingen doen :-D
Normaal gesproken barricadeer ik Olifantenpaadjes omdat ze vrijwel altijd het originele parcours afsteken. (Waarom zou je dat in godsnaam doen vraag ik me dan af, vaak ook nog bij hele mooie bochten).
In dit geval kan ik dit paadje wel waarderen en laat ik hem liggen. 8)
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

chrisscross schreef: zo 28 augustus 2022, 21:44
noxiuz schreef: zo 28 augustus 2022, 21:37

Oh da's mooi zo'n paadje want wil er een keer foto's gaan nemen, kan ik een paar pogingen doen :-D
Normaal gesproken barricadeer ik Olifantenpaadjes omdat ze vrijwel altijd het originele parcours afsteken. (Waarom zou je dat in godsnaam doen vraag ik me dan af, vaak ook nog bij hele mooie bochten).
In dit geval kan ik dit paadje wel waarderen en laat ik hem liggen. 8)
De laatste keer op GMA dat paadje een keer of 5 a 6 achter elkaar gebruikt :D
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

Oké dit is wel echt goor, rij nu een rondje maar er heeft iemand (of iets) zitten sch*ten op het bankje bij de pumptrack... Niet gaan zitten dus
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

DaanBaard schreef: vr 2 september 2022, 14:21 Oké dit is wel echt goor, rij nu een rondje maar er heeft iemand (of iets) zitten sch*ten op het bankje bij de pumptrack... Niet gaan zitten dus
Foto?;-)

dusssssss©
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

BOSS schreef: ma 5 september 2022, 12:44
DaanBaard schreef: vr 2 september 2022, 14:21 Oké dit is wel echt goor, rij nu een rondje maar er heeft iemand (of iets) zitten sch*ten op het bankje bij de pumptrack... Niet gaan zitten dus
Foto?;-)

dusssssss©
Haha nee bedankt
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Er is weer lekker gewerkt aan het parcour. Lag er top bij en de pumptrack is erg leuk geworden. :-q
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

JhonDr schreef: zo 9 oktober 2022, 18:54 Er is weer lekker gewerkt aan het parcour. Lag er top bij en de pumptrack is erg leuk geworden. :-q
Ja, het bosje voor de parkeerplaats was altijd super slecht. We zijn bezig om de afwatering hier te verbeteren.
De pumps moeten wellicht nog iets aangepast worden. Dan met name de laatste 2.
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Laatste twee voor de bocht hebben inderdaad een aparte flow maar maakt het ook weer leuk. Voor de parkeerplaats is het toch nooit echt slecht? De verbetering die aangebracht is is wel top!
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

JhonDr schreef: di 11 oktober 2022, 21:48 Laatste twee voor de bocht hebben inderdaad een aparte flow maar maakt het ook weer leuk. Voor de parkeerplaats is het toch nooit echt slecht? De verbetering die aangebracht is is wel top!
Jawel, het bosje voor de parkeerplaats was altijd het slechtste deel van het hele parcours. In de herfst/winter regelmatig onbegaanbaar dus in het voorjaar helemaal kapot gereden....
Plaats reactie