Auto van de biker
-
- Extreme Biker
- Berichten: 783
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
haha DF, mooi man bikende DF'ers
Moet nu natuurlijk ook m’n wagenpark showen.
Heb niet het hele topic doorgespit maar er zijn vast meer MK2 liefhebbers hier.
Bijna 40 jaar oud en rijdt nog als de beste! Hier met een Pugsley en een Mukluk, niet echt de lichtste fatbikes maar no problem voor het Golfje. Zo sterk als een eland.
De fattie kan met gemak achterin (als het voorwiel eraf is) maar hang hem toch liever achterop.
Lijkt alsof de wielen erg uitsteken maar dat valt mee.
Ook met twee kano’s erbij gaat prima. Moet alleen de zadelpen eruit halen maar dat is zo gebeurd.
De Volvo is meer elandproof en groter, daar kan makkelijk een paar fatbikes plat achterin, maar hij zuipt ook het dubbele.
Tis een 145 herrgårdsvagn (stationcar), met een överväxel (weet de nederlandse naam niet), een soort extra versnellingsbak/overdrive. Rijdt als een beest en drinkt als een olifant.
Heb niet het hele topic doorgespit maar er zijn vast meer MK2 liefhebbers hier.
Bijna 40 jaar oud en rijdt nog als de beste! Hier met een Pugsley en een Mukluk, niet echt de lichtste fatbikes maar no problem voor het Golfje. Zo sterk als een eland.
De fattie kan met gemak achterin (als het voorwiel eraf is) maar hang hem toch liever achterop.
Lijkt alsof de wielen erg uitsteken maar dat valt mee.
Ook met twee kano’s erbij gaat prima. Moet alleen de zadelpen eruit halen maar dat is zo gebeurd.
De Volvo is meer elandproof en groter, daar kan makkelijk een paar fatbikes plat achterin, maar hij zuipt ook het dubbele.
Tis een 145 herrgårdsvagn (stationcar), met een överväxel (weet de nederlandse naam niet), een soort extra versnellingsbak/overdrive. Rijdt als een beest en drinkt als een olifant.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik denk eerder tussenbak met hoge en lage gearing.
Overdrive is voor een zwaardere overbrenging dan 1:1. (Meestal is de 5e of 6e versnelling een overdrive).
Overdrive is voor een zwaardere overbrenging dan 1:1. (Meestal is de 5e of 6e versnelling een overdrive).
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dat heeft Volvo nooit gehad op een 100-serie. Het is een overdrive, heel simpel.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑do 5 januari 2023, 19:19 Ik denk eerder tussenbak met hoge en lage gearing.
Overdrive is voor een zwaardere overbrenging dan 1:1. (Meestal is de 5e of 6e versnelling een overdrive).
Näj, tis een echte zweedse Volvo. Eentje die loodvervanger nodig heeft anders beschadigen oa de kleppen. De Volvo’s die naar America werden geëxporteerd hadden dat niet nodig omdat ze werden gebouwd met een zogenaamd F-topp (geen idee hoe dat heet in het kikkertaaltje) waar de klepzittingen extra verhard zijn. Weet niet zeker of klepzitting de juiste naam is, heb het maar vrij vertaald van ventilsäten. Ja, erg onhandig als je niet de juiste woorden kent!
De volvo’s na 1974 hebben ook geen loodvervanger meer nodig, behalve dan die een B20 hebben, er zijn nl 1975 en ‘76 modellen met nog steeds zo’n motor (niet alle hebben B21).
De overdrive is een extra versnelling waarvan het pookje bij het stuur zit. Geloof dat het een J-bak is (1969) omdat de D-bak alleen tot ’68 voorkomt. Maar kan het ook allemaal fout hebben want ik ben niet zo met Volvo bezig, ben meer een MK2-liefhebber. Of nou ja, eigenlijk probeer ik ze rijdend te houden.
Dat is een MK2, een volkswagen Golfje. Heb er eentje die rijdt, eentje als project in de schuur en eentje als donorauto.
Zijn makkelijke auto’s om zelf aan te klussen (althans ik probeer het te leren) en ze zijn ook goedkoop.
De bootjes zijn alletwee P&H zeekajaks, en de gele is idd een Baidarka Explorer. Leuk dat je hem herkent!
Hij is helaas te groot voor mij dus ik gebruik hem alleen voor vrienden/kanomaatjes om samen tochten mee te kunnen maken.
Die rode is een Iona en daar past mijn dikke kont wel goed in, of eigenlijk is ie precies mijn maatje. Zijn fijne tourkano's, beetje oud maar nog steeds prima.
Sorry voor het offtopic zijn!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 230
- Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27
Dressed4succes schreef: ↑vr 6 januari 2023, 16:57 Toyota Prius 2012 220,000 met originele remschijven.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 230
- Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27
haha vorige beurtje 3 mnd geleden gehad toen zat het nog snor. Dit lijken me versleten organische blokken haha
- surfroy01
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
- Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent
Speeltje erbij gekocht, Porsche Boxster 2.7 Tiptronic, ja dit is poormans porsche met kapperinterieur en automaat (maar kan ook met hand geschakeld). In principe zou mijn mountainbike met zuignappen achterop bevestigd kunnen worden
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me
- surfroy01
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
- Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent
Nee joh dat is om aan te geven dat ik aan stikstof opslag doe!
Laatst gewijzigd door surfroy01 op di 23 mei 2023, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me