Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

haha DF, mooi man bikende DF'ers :-q
Hafraf
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 07:55

Moet nu natuurlijk ook m’n wagenpark showen. :winkie:
Heb niet het hele topic doorgespit maar er zijn vast meer MK2 liefhebbers hier. ❤️

Afbeelding
Bijna 40 jaar oud en rijdt nog als de beste! Hier met een Pugsley en een Mukluk, niet echt de lichtste fatbikes maar no problem voor het Golfje. Zo sterk als een eland. 8)

Afbeelding
De fattie kan met gemak achterin (als het voorwiel eraf is) maar hang hem toch liever achterop. :-D

Afbeelding
Lijkt alsof de wielen erg uitsteken maar dat valt mee.

Afbeelding
Ook met twee kano’s erbij gaat prima. Moet alleen de zadelpen eruit halen maar dat is zo gebeurd.

Afbeelding
De Volvo is meer elandproof en groter, daar kan makkelijk een paar fatbikes plat achterin, maar hij zuipt ook het dubbele.

Afbeelding
Tis een 145 herrgårdsvagn (stationcar), met een överväxel (weet de nederlandse naam niet), een soort extra versnellingsbak/overdrive. Rijdt als een beest en drinkt als een olifant.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

In NL wordt volgens mij gewoon de Engelse term overdrive gebruikt.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ja klopt, heet gewoon overdrive. Is een M41 bak, vermoedelijk een D-type maar kan ook een J-type zijn.

Is wel een Amerikaan te zien aan de running-lights aan de zijkant.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk eerder tussenbak met hoge en lage gearing.
Overdrive is voor een zwaardere overbrenging dan 1:1. (Meestal is de 5e of 6e versnelling een overdrive).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Hafraf schreef: do 5 januari 2023, 14:01 Afbeelding
Ook met twee kano’s erbij gaat prima. Moet alleen de zadelpen eruit halen maar dat is zo gebeurd.
Mooie Volvo!
bootjes Baidarka en Orion?
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

ThaSingleTrackMastah schreef: do 5 januari 2023, 19:19 Ik denk eerder tussenbak met hoge en lage gearing.
Overdrive is voor een zwaardere overbrenging dan 1:1. (Meestal is de 5e of 6e versnelling een overdrive).
Dat heeft Volvo nooit gehad op een 100-serie. Het is een overdrive, heel simpel.
Hafraf
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 07:55

Dennisvdb schreef: do 5 januari 2023, 15:41 Ja klopt, heet gewoon overdrive. Is een M41 bak, vermoedelijk een D-type maar kan ook een J-type zijn.

Is wel een Amerikaan te zien aan de running-lights aan de zijkant.
Näj, tis een echte zweedse Volvo. Eentje die loodvervanger nodig heeft anders beschadigen oa de kleppen. De Volvo’s die naar America werden geëxporteerd hadden dat niet nodig omdat ze werden gebouwd met een zogenaamd F-topp (geen idee hoe dat heet in het kikkertaaltje) waar de klepzittingen extra verhard zijn. Weet niet zeker of klepzitting de juiste naam is, heb het maar vrij vertaald van ventilsäten. Ja, erg onhandig als je niet de juiste woorden kent! :oops:
De volvo’s na 1974 hebben ook geen loodvervanger meer nodig, behalve dan die een B20 hebben, er zijn nl 1975 en ‘76 modellen met nog steeds zo’n motor (niet alle hebben B21).
De overdrive is een extra versnelling waarvan het pookje bij het stuur zit. Geloof dat het een J-bak is (1969) omdat de D-bak alleen tot ’68 voorkomt. Maar kan het ook allemaal fout hebben want ik ben niet zo met Volvo bezig, ben meer een MK2-liefhebber. Of nou ja, eigenlijk probeer ik ze rijdend te houden. :-D
barttore schreef: do 5 januari 2023, 20:09 Mooie Volvo!
bootjes Baidarka en Orion?

Dat is een MK2, een volkswagen Golfje. Heb er eentje die rijdt, eentje als project in de schuur en eentje als donorauto. :winkie:
Zijn makkelijke auto’s om zelf aan te klussen (althans ik probeer het te leren) en ze zijn ook goedkoop.

De bootjes zijn alletwee P&H zeekajaks, en de gele is idd een Baidarka Explorer. Leuk dat je hem herkent!
Afbeelding
Hij is helaas te groot voor mij dus ik gebruik hem alleen voor vrienden/kanomaatjes om samen tochten mee te kunnen maken.

Afbeelding
Die rode is een Iona en daar past mijn dikke kont wel goed in, of eigenlijk is ie precies mijn maatje. Zijn fijne tourkano's, beetje oud maar nog steeds prima.

Sorry voor het offtopic zijn! :kiss:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dennisvdb schreef: do 5 januari 2023, 20:42 Het is een overdrive, heel simpel.
Je hebt helemaal gelijk.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/%C3%96verv%C3%A4xel
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Afbeelding

Focus MK1 2003 433.000 op de teller en going strong.

Nooit zorgen over vies worden uitlenen aan de kinderen of de stort. Vriendin is blij dat ik deze "grafbak" naar eigen zeggen heb voor het fietsengedoe.

Andere auto al net zo saai. Toyota Prius 2012 :) 220,000 met originele remschijven.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dressed4succes schreef: vr 6 januari 2023, 16:57 Toyota Prius 2012 :) 220,000 met originele remschijven.

Afbeelding
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

haha vorige beurtje 3 mnd geleden gehad toen zat het nog snor. Dit lijken me versleten organische blokken haha
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Speeltje erbij gekocht, Porsche Boxster 2.7 Tiptronic, ja dit is poormans porsche met kapperinterieur en automaat (maar kan ook met hand geschakeld). In principe zou mijn mountainbike met zuignappen achterop bevestigd kunnen worden :lol:

Afbeelding

Afbeelding
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuke auto, maar haal a.u.b. die groene ventieldopjes eraf!!! :D
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Nee joh dat is om aan te geven dat ik aan stikstof opslag doe! :D
Laatst gewijzigd door surfroy01 op di 23 mei 2023, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Plaats reactie