Corfu , Zakynthos : griekse eilanden en biken

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Robbie.b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 15:42
Mijn mountainbike: Focus Black Hills

Biken op de griekse eilanden, wie ervaring?
"Son, when you participate in sporting events, it's not whether you win or lose: it's how drunk you get!" "Homer Simpson"

bike
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Hmmm, we zijn ondertussen een paar jaartjes verder maar ik geloof niet dat het een hele actieve mtb spot is :tong
Klusteam MTB Zuid Veluwe
al_x
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 23 februari 2023, 12:35

Wat een toeval, zat net van de week te kijken naar "olympicbike" op kreta om in oktober een week te gaan fietsen, iemand toevallig ervaring met hun? Of een ander voorstel waar je in het naseizoen mooi weer hebt, leuke routes en een goede fiets kunt huren (voor een redelijke prijs)?

http://olympicbike.com/
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heel lang geleden wat tochtjes gemaakt met Martin Bike aan de oost kant van Kreta.
Dat was prima in orde, transfers met busje en aanhanger voor de fietsen.
Ze verhuurden Scott, ik kreeg een splinternieuwe Spark.
Eten onderweg bij lokale tavernes.
En in mei kan er nog sneeuw liggen op Kreta.
Ook wel iets om rekening mee te houden als je in het voorjaar gaat, arm- en beenstukken mee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Op Corfu MTB gehuurd (kreeg toen de mooiste van de eigenaar zelf mee toen ik vertelde hoe vaak ik fietste :winkie: ). Verder weinig uitdaging waar ik verbleef maar er is genoeg te vinden op het eiland. Toen combinatie van weg/offroad gemaakt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

al_x schreef: za 22 april 2023, 13:50 Wat een toeval, zat net van de week te kijken naar "olympicbike" op kreta om in oktober een week te gaan fietsen, iemand toevallig ervaring met hun? Of een ander voorstel waar je in het naseizoen mooi weer hebt, leuke routes en een goede fiets kunt huren (voor een redelijke prijs)?

http://olympicbike.com/
Ik heb goede ervaring met Olympic Bike. Ik zat afgelopen zomer aan de zuidkust van Kreta en heb 2 weken een Scott Spark gehuurd bij ze. Prima bij de accomodatie afgeleverd en weer opgehaald.

Geen ervaring met hun georganiseerde ritten, zij zitten zelf aan de noordkant.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Als ik ergens elders dan ons vlakke landje ben, ga ik graag even een mtb huren en een dagje aankloppen. Na anderhalve week Zakynthos dit niet gedaan. Het kan aan mij liggen want heel veel zoeken heb ik niet gedaan maar de singletracks die ik heb gezien waren paadjes naar een afgrond om even voorzichtig over het randje te turen. Voor gravelen prima geschikte paden en prachtige natuur, maar mtben moeten ze nog een beetje uitvinden gok ik.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Plaats reactie