Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
LongPete
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

rasko schreef: wo 29 mei 2024, 14:07 Heeft hier iemand ervaring met de Shotgun MTB kinderzitje + stuurtje?
Afbeelding
Zat te denken deze een keer te monteren op een carbon frame, maar natuurlijk geen zin in krasse/schade :wink:
Ja was op alu frame van tandem. Framebouwer zei dat het geen probleem was. Op een dunwandig carbon frame zou ik het toch navragen bij fabrikant of het mag. Ondertussen is hij het ontgroeid en opvolger is nog te klein. Je voelt het extra hoog zittende gewicht zeer goed. Druk in vork en band aanpassen. Bergaf vond hij zeer leuk. Voor normale ritjes offroad gaat het goed. Met de gedachte in het achterhoofd dat het voor een kind bij een val een val van grote hoogte is reden we altijd behoedzaam. Dit betekende af en toe stoppen en afstappen.
Iemand ervaring met stang waarmee je kinderfiets via balhoofd aan zadelpen bevestigt?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

gewoon even doorbijten, binnen no time kunnen ze zelf fietsen (van loopfiets dierct naar knap gewoon fietsje).
Mocht je ze echt mee willen nemen dan wellicht zo'n tout terrain karretje achter je fiets maar persoonlijk zou ik wachten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Is eigenwijs
Contacteer:

rasko schreef: wo 29 mei 2024, 14:07 Heeft hier iemand ervaring met de Shotgun MTB kinderzitje + stuurtje?
Afbeelding
Zat te denken deze een keer te monteren op een carbon frame, maar natuurlijk geen zin in krasse/schade :wink:

Er wordt geschreven dat het kan, maar gebruikerservaringen zeggen meestal wat meer.
Jazeker, dat is dikke pret :winkie:
Afbeelding

Op een carbon frame zou ik het toch niet zo makkelijk aandurven. Je moet hem best wel strak zetten om ervoor te zorgen dat hij niet beweegt.
En ik heb inmiddels een klein krasje op een van de stickers zitten. Als je het niet weet zie je het niet, maar het zit er wel.

Daarom ook overgestapt op de nieuwere versie, die bij halhoofd en zadelpen vast zit.
Het stuurtje is wel een aanrader. Voorkomt koude handen en geeft je kind het gevoel ook te kunnen sturen.
(wel opletten als ze wat sterker worden, want feitelijk kunnen ze dan ook sturen natuurlijk)

Nog een foto van de nieuwere versie op de Kona:
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Kona Lisa

Less yappin', more brappin'!
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Laatst voor het eerst kinderroute Ede gedaan met mn zoon(tje). Ik had verwacht dat hij het in het begin wat spannend zou vinden, maar ik heb 3 rondjes redelijk mogen doorfietsen en hij had de grootste lol. Dat vraagt dus zeker om herhaling :-D :-D :-D
Met vriendelijke groet,
Joris

Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

jpandriesse schreef: wo 5 juni 2024, 22:32 Laatst voor het eerst kinderroute Ede gedaan met mn zoon(tje). Ik had verwacht dat hij het in het begin wat spannend zou vinden, maar ik heb 3 rondjes redelijk mogen doorfietsen en hij had de grootste lol. Dat vraagt dus zeker om herhaling :-D :-D :-D
:-q vanaf hier gaat 't los :winkie:
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Is eigenwijs
Contacteer:

Vorige week wilde de kleine man toch zelf fietsen, maar wilde geen natte voeten :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MacReal op do 6 juni 2024, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Kona Lisa

Less yappin', more brappin'!
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Is gewoon een hele vette no footer
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

2 dagen op rij mijn jongste telg meegenomen met fietsen. Op dag 1 was er van alles. De remmen stonden verkeerd afgesteld, ze kan het vergelijken met haar schoolfiets. Die heeft dezelfde remgrepen. Dus even onderweg afgesteld onder het motto ‘jij hebt toch alles bij je’ 😇
Daarna was er van alles met de helm🪖 Even aan het stelwieltje draaien, mocht ik doen :kiss:

Op dag twee voor het eerste de mtb handschoenen aan. Papa ik heb echt zweethanden :lol:
Aan het eind van de tweede rit waren er grootste woorden over samen fietsen komende vakantie in Duitsland :winkie:
Ik ben nieuwsgierig wat ze verwacht, op die momenten zou ik wel in haar hoofd willen kijken.

Nog wel even een fietscomputertje regelen, daar heeft ze sinds kort lol van op de schoolfiets. En dat zonder Strava :wink:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Iemand tips voor vaste 'kinder' mtb routes in Duitsland? Globaal op de lijn Enschede <-> Berlijn in.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Mijn oudste is over naar een 20 inch fietsje, voor het eerst met versnellingen. Er zijn al lichtere vouw bandjes onderweg. Ik overweeg deze tubeless te leggen, maar dat is waarschijnlijk onzin (of niet? :winkie: :bier: ) Iemand nog tips mbt aanpassingen die helpen bij de overstap naar een grotere maat? Ik vind vooral het stuur nog vrij breed ogen. Hebben jullie dit ingekort bijvoorbeeld? Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Biker_Jesse op ma 22 juli 2024, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Inkorten op verzoek van de berijder. Althans dat heb ik gedaan bij de stap naar een 26 mtb. Ze kwam van een 26 non mtb met flatbar. 15mm aan beide kant er af gehaald, daarna niks meer gehoord :-q

Klopt de cranklengte? Als in zit er op de 20 inch geen 175 mm. Ik kijk wat dat aan gaat nergens gek van op.

Tubeless, als je daar lol uit haalt zou ik het zeker doen (zo lang ik volledig onder gekliederde Cervelo's zie langs komen 'behelp' ik mij met biba's :lol: )
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Jurriaan schreef: di 9 juli 2024, 21:57 Iemand tips voor vaste 'kinder' mtb routes in Duitsland? Globaal op de lijn Enschede <-> Berlijn in.
Dit ziet er uit als, mtb routes voor de hele familie. Goed startpunt voor telg3, 11 zomers jong.
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Achter de mini (11) aan op een blauwe trail in Flottsbro Bikepark, Stockholm schoot de knoop van mijn broek los en ik moest stoppen om die weer vast te maken. Ik vond het helemaal niet fijn dat ik hem uit het oog was verloren (hij was al twee keer onderuit gegaan die dag) en hij niet door had dat ik achter was gebleven, dus even gas gegeven om hem weer in te halen. Net op tijd bijgehaald om hem z'n hoogste wallride van die dag te zien doen 👀

https://www.youtube.com/watch?v=98S54oY2Pdo
LongPete
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

Jongste voor het eerst op de shotgun boomtube. Ze kent geen gevaar is supernieuwsgierig en daagt graag uit, opletten dus. Moet ze aanlijnen om te wandelen. Ze wil meestal niet gedragen of rondgeduwd worden. Oudste was eerder een broekschijter zeker in het begin. Van bergaf krijgt ze geen genoeg. De charmante heks draaide zo gans Mehring bikepark om haar vinger. Ondertussen zo goed als alle mogelijke bescherming op maat zelf genaaid. Zijn er full face helmen voor kinderen? (toekomstgericht) Nu is uitleggen dat ze moet blijven zitten en niet constant mag bewegen nog niet vanzelfsprekend.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Oli4k schreef: do 5 september 2024, 16:16 Achter de mini (11) aan op een blauwe trail in Flottsbro Bikepark, Stockholm schoot de knoop van mijn broek los en ik moest stoppen om die weer vast te maken. Ik vond het helemaal niet fijn dat ik hem uit het oog was verloren (hij was al twee keer onderuit gegaan die dag) en hij niet door had dat ik achter was gebleven, dus even gas gegeven om hem weer in te halen. Net op tijd bijgehaald om hem z'n hoogste wallride van die dag te zien doen 👀

https://www.youtube.com/watch?v=98S54oY2Pdo
Je begint al vrij ver achter hem, zit je wat dichter bij kun je én mooier filmen én even een brul geven als je broek op je enkels hangt :winkie:

Geniet er nog maar van, bij mij is het volgen van de kabouter op veel trails al niet meer haalbaar
Plaats reactie