bike24

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

ElTrappo schreef: di 28 december 2021, 23:02 Bike24 heeft echt veel, en blijkbaar grotere voorraden dan de concurrenten.
Voor een duitse webshop zijn ze behoorlijk vlot. Dus ik bestel er toch wel met enige regelmaat.
Afgezien van het vervoerderverhaal, ik las net dat ze afgelopen jaar 250 miljoen omzet hebben gedraaid. Met ongeveer 250 werkbare dagen op jaarbasis is dat 1 miljoen aan spul per dag... Dat zijn flink wat pakketjes...

Afbeelding
carbon bike, titanium collarbone...
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Heb afgelopen maandag wat spullen besteld maar de bestelling werd niet zichtbaar in mijn account.

Net even gebeld, nu wel zichtbaar maar helaas op status In Process dus nog niet verzonden.
Valt toch wel tegen in vergelijking met bijv bike-components en bike-discount.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThijsE schreef: wo 23 maart 2022, 14:51 Heb afgelopen maandag wat spullen besteld maar de bestelling werd niet zichtbaar in mijn account.

Net even gebeld, nu wel zichtbaar maar helaas op status In Process dus nog niet verzonden.
Valt toch wel tegen in vergelijking met bijv bike-components en bike-discount.
Maandag besteld, dinsdag verzendbevestiging. Ik verwacht het donderdag in huis te hebben zoals (bijna) altijd. Groot assortiment, bijna altijd op voorraad, scherpe prijzen, echt top!
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Mad Wally schreef: wo 23 maart 2022, 16:23
ThijsE schreef: wo 23 maart 2022, 14:51 Heb afgelopen maandag wat spullen besteld maar de bestelling werd niet zichtbaar in mijn account.

Net even gebeld, nu wel zichtbaar maar helaas op status In Process dus nog niet verzonden.
Valt toch wel tegen in vergelijking met bijv bike-components en bike-discount.
Maandag besteld, dinsdag verzendbevestiging. Ik verwacht het donderdag in huis te hebben zoals (bijna) altijd. Groot assortiment, bijna altijd op voorraad, scherpe prijzen, echt top!
Het kan dus wel :-{
Mocht er een stuur, esi grips en remblokken bij zitten laat je dan even weten? :lol:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Eigenlijk ook alleen maar positieve ervaringen met bike24.
Levering duurt soms even, maar met de prijzen die ze hanteren vind ik dat niet erg.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ook goede ervaring ermee. Je wordt goed op de hoogte gehouden van de voortgang en na bezorging ook nog een mailtje met de mededeling,
"We zien dat het bezorgd is, veel plezier ermee"
GLS doet het ook goed voorzover in tegenstelling tot DPD die een pakketje op het verdeelpunt Veenendaal laten liggen en vervolgens weer terugsturen naar Bike-Discount ondanks bellen en beloftes. :~
"This species has amused itself to death"
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Afgelopen zaterdag online een Kona Kahuna bij bike24.com besteld...

Was een beetje een impuls aankoop, maar ik kon deze aanbieding niet laten schieten.

Gisteren een email gehad dat de fiets was 'dispatched'.

En vanochtend al geleverd - hoe dan ?! :lol:

In ieder geval een dikke pluim voor bike24 !!
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

DVO sapphire 34 in de actie nu daar,, € 660 euro's.

Was al een tijdje opzoek naar deze vork, voor deze prijs vind ik hem nog wat aantrekkelijker

Net besteld, ben benieuwd wanneer die binnen komt :-)
:bier:
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Wel eens wat losse spullen besteld en vergelijkbare ervaringen als met bike components en bike discount, duurt een paar dagen langer dan mantel of futurum, maar betere prijzen en voorraden.

Eind 2021 op dinsdag 21 december een complete fiets besteld, 23 ready for dispatch, vrijdag 24 december, net voor Kerst :) geleverd. Heel erg blij mee. Ook de communicatie of dat de voorraad (1 x size L scott spark RC team red) wel correct was etc verliep erg soepel. Als ik het me goed herinner kreeg ik nog een telefoontje om de levering te bevestigen, maar dat kan ook van de vervoerder zijn geweest (een fiets is meestal geen normaal pakketje).
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Zelfde ervaringen hier. Ik heb ook wel eens iets gehad dat snel stuk ging. Afhandeling prima verlopen, communicatie ook goed.
Iets langer onderweg, maar inderdaad goede prijzen, assortiment en voorraad.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Als je iets wilt retourneren bij bike24, is het dan gewoon een kwestie van het return form in te vullen, een DHL retourlabel aan te maken en het product terug te sturen? Of moet je ook nog in een email aangeven dat je iets wilt retourneren?

https://www.bike24.com/download/en/BIKE ... rnform.pdf
https://www.dhl.de/dhl-rpi/gw/rpcustome ... 7784653720
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Dizer schreef: za 21 januari 2023, 14:40 Als je iets wilt retourneren bij bike24, is het dan gewoon een kwestie van het return form in te vullen, een DHL retourlabel aan te maken en het product terug te sturen?
Precies dit ja :-q
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dizer schreef: za 21 januari 2023, 14:40 Als je iets wilt retourneren bij bike24, is het dan gewoon een kwestie van het return form in te vullen, een DHL retourlabel aan te maken en het product terug te sturen? Of moet je ook nog in een email aangeven dat je iets wilt retourneren?

https://www.bike24.com/download/en/BIKE ... rnform.pdf
https://www.dhl.de/dhl-rpi/gw/rpcustome ... 7784653720
Zelf nu twee keer wat terug gestuurd en enkel retour formulier en label uitgeprint. En elke keer netjes mijn geld terug gekregen. Duurde ongeveer 5 werkdagen dat ik mail kreeg dat ik een creditering kreeg.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Zoals bovenstaand werkt het, maar garantie gevallen kunnen wel erg lang duren en communicatie is aardig slecht te noemen. Nu 2x meegemaakt dat ik 8-10 weken moest wachten en er zelf achteraan moest voor info. Uiteindelijk elke keer opgelost, maar je moet wat geduld hebben.
⛧⛧⛧
Plaats reactie