Daun , Duitsland , Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik heb een advertentie gezien van dit: http://www.trailpark.de/nextshopcms/sho ... 118&ssid=1
Mijn Duits is niet helemaal geweldig, maar als ik bijvoorbeeld de kaarten bestel, dan kan ik zelf een route stippelen? Werkt ongeveer zoals de fietsknooppunten in Nederland? Je schrijft nummers op van knooppunten die je wilt fietsen en dan volg je gewoon de bordjes, neem ik aan.

Moet je ook nog apart entree betalen voor de Koulshore?
Sunnyboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1348
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 12:09
Mijn mountainbike: BergjeOp, BergjeAf

Meegs schreef:Ik heb een advertentie gezien van dit: http://www.trailpark.de/nextshopcms/sho ... 118&ssid=1
Mijn Duits is niet helemaal geweldig, maar als ik bijvoorbeeld de kaarten bestel, dan kan ik zelf een route stippelen? Werkt ongeveer zoals de fietsknooppunten in Nederland? Je schrijft nummers op van knooppunten die je wilt fietsen en dan volg je gewoon de bordjes, neem ik aan.
Voor zover ik deze uitstekende website bekeken en begrepen heb is het precies zoals jij schrijft.
Nog leuker imisschien is de route zelf uit te stippelen aan de hand van de on-line routekaart.
Hier kan je met muisklikken de route maken, eventueel uitprinten, in GPS laden etc.

Als je een GPS hebt is het het makkelijkst om een van de aangegeven routes te downloaden en dan na te rijden. 8)

Een ander zal zelf via de aangegeven bordjes de routes willen rijden, en dan is een kaart een "must".
Zoals overigens ook op de website is te lezen, orienteer jezelf ook op de route die je wil rijden.
Handig om toch enigszins herkenningspunten in je hoofd op te slaan.
Is zeker een mtb omgeving waar ik ook nog een keer heenga. :-q
Bedankt voor het lezen, hou het leuk en Let's Ride!
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Klopt allemaal, helaas is het dan echter wel veel rijden over grote brede Schotterpaden terwijl er daar erg veel leuke singletrack te vinden is. Met een wandelkaart 1:25000 kom je een heel eind en zolang het pad niet loodrecht op de hoogtelijn staat is het meestal wel te fietsen :-)

Als ik me niet vergis staat er ook ergens op de website van Bike Freak een stuk over het biken vanuit Daun, hun hebben 1 dag route gereden en 1 dag op basis van de wandelkaart. Met wandelkaart werd door hun veel leuker gevonden i.v.m. het rijden van de betere singletracks.
stmpjmpr'99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: za 3 november 2007, 20:12
Mijn mountainbike: stumpjumperM2 1997, self build no-name SS, rocky mountain in opbouw

koulshore is gratis , en zeker de moeite waard om even langs tegaan.
ik heb de mtb kaart gebruikt die te koop is in het toeristenbureau in het centrum van daun , vond ikzelf wel een fijne kaart.. had liever gps gehad maarja..
goede regio om te biken!!!!!!
er moet meer gefietst worden...
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Dank voor de uitleg. Ik had al even gespeeld met de online route-schema, maar daar moet ik me even verder in verdiepen, want ik vond het niet erg handig. Vandaar mijn vraag over de kaart.
Ik heb geen gps en ga er ook niet 1 aanschaffen voor een weekendje.

In ieder geval bedankt voor de uitleg en toelichting, volgend jaar maar eens een weekendje plannen.
Ceessie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 30 oktober 2005, 20:39
Mijn mountainbike: Orbea Lanza 2009 - Prorace

Ik ben van plan om volgend weekend (6 sept) naar de eiffel te trekken, maar las dat er weinig singletrack op de bewegwijerde routes liggen. Omdat ik geen zin heb om op wandelkaart te gaan rijden vroeg ik mij af of ik niet beter een weekendje richting de ardennen kan trekken. Zijn de parcouren daar technischer (meer singletrack?).

Nog een vraagje weet iemand of de Eiffel VUlkanbike marathon aan te raden is? En kun je daar de dag ervoor en erna ook nog goed biken of is alles al afgezet en te druk met andere bikers?
BTTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 22:21
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Special 07 (XT)

Guys (and girls..),
Ik ga aankomend weekend (01NOV08) met een groepje naar Daun om te biken. Geen idee wat voor terrein ik kan verwachten.

Wat voor bandenadvies?
Heb nu 2x RR. Of is NN voor en een RR achter een betere optie hier?
Ik hoor het graag!
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Vulkan Eifel is veel steengrond en wat mij betreft prima te doen op 2 x RR (2008) al kan ik daarmee overal uit de voeten. Ik zou zeggen laat die RR er lekker opzitten en neem voor de zekerheid een NN mee mocht je die toch nodig vinden.
BTTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 22:21
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Special 07 (XT)

Wiljan schreef:Vulkan Eifel is veel steengrond en wat mij betreft prima te doen op 2 x RR (2008) al kan ik daarmee overal uit de voeten. Ik zou zeggen laat die RR er lekker opzitten en neem voor de zekerheid een NN mee mocht je die toch nodig vinden.
Kijk, das lekker snel antwoord!! Bedankt, hier kan ik wat mee.
Gave BMC trouwens, enne je site is ook cool :D
jnieuwelaar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: do 26 oktober 2006, 10:56
Mijn mountainbike: merida matts sport 500

Ik ben vorig weekend nog geweest en had genoeg aan RR/NN. Leuke omgeving om te fietsen. Wat minder technisch dan de ardennen, ondergrond is redelijk vergelijkbaar. Heb de echte singletracks wel gevonden, maar het zijn er niet veel. Ik heb op de kaart gefietst van de VVV van Daun.
BTTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 22:21
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Special 07 (XT)

Afgelopen weekend dus geweest, zaterdag slecht weer, toch maar alleen RR op de velgjes maar dat was het eigenlijk net niet. NN was beter geweest. Weinig single tracks als je de vvv kaart aanhoudt.
Verder top weekend met veel kilometers en hoogtemeters viel zeker niet tegen!
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Enrico schreef:Het Lieserpfad is waanzinnig mooi om te biken. Staat in de top-10 van de mooiste singletracks van Duitsland.
Dit pad zit of zat volgens mij ook in de Vulkan Bike, toch? Die toren komt mij erg bekend voor, maar ik moet toegeven toen ik die marathon enkele jaren geleden, reed, ik niet meer zo fris was op het einde van de marathon. In die Vulkan Bike zat toen niet veel singletrackwerk.
Always ride with a smile!!!!!!
Jarno1406
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 augustus 2007, 14:41
Mijn mountainbike: Trek 6500, Trek Fuel Ex 9.0

Hallo, ik ga begin volgende maand naar Daun en vroeg me af ofdat iemand nog leuke tracks heeft voor mijn gps?
Nielz80
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 17 oktober 2007, 04:59
Mijn mountainbike: Merida X-Mission Carbon Team
Contacteer:

Misschien een leuke tour: Volcano Ride - http://www.gpsies.com/map.do?fileId=lahcbpgvjnfulixg" target="_blank
http://www.bikespot.nl" target="_blank - de beste spots voor mountainbikers!
HK15
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:40
Mijn mountainbike: Geeft me vleugels

Net afgelopen weekend terug gekomen van een weekendje Vulkaan Eiffel. Het is een prachtige omgeving waar je fantastisch kunt biken. Wij waren denk ik de eerste mtb-ers dit seizoen want men was er nog niet klaar voor...

Vanwege de aanleg van een snelweg door het gebied en de kap van een heleboel bos waren de routes niet/ nauwelijks te volgen. Op veel punten waren bordjes weg of de routes hielden op vanwege de bouwwerkzaamheden. Dit was erg vervelend. telkens weer zoeken naar pijlen of stickers met pijlen. Er is ook een te grote verscheidenheid aan bewegwijzering. :~

1. houten bordjes
2. stickers op verkeersborden
3. gespoten pijlen op bomen (die veelal door het weer afgespoeld waren)
4. Pijlen geverfd op de grond

Niet echt eenduidig. Ga je erheen let dan heel goed op onderweg. Je mist snel een wegwijzer. En wanneer je zeker wilt zijn van een leuk weekend zonder teveel tijd kwijt te zijn aan zoeken; neem een GPS mee!! :-q
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.......
Plaats reactie