Mantel Tweewielers

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik heb mij laten vertellen dat niks gratis is, behalve de zon.
Heel gek vind ik het niet, maar goed ik heb makkelijk praten met een servicepunt om de hoek :wink:
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
Anoniem

Jurriaan schreef: ma 30 september 2024, 20:12 Ik heb mij laten vertellen dat niks gratis is, behalve de zon.
Zelfs die is niet gratis ..... :lol:

Maar Mantel is voor de bosreetfietser , de reet-fietser wellicht interessant , de rest niet ....
Denk dat ik 3 jaar geleden voor het laatst iets heb gekocht , nu te duur , te weinig assortiment , ect .

Lan leve de winkels in Non-NL :D
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ieder zijn ding (winkel/webshop;) Maar laten we blij zijn met zo'n winkel als Mantel. Hun prijzen zijn best vaak concurrerend en de verzend- en retourkosten zijn ook best nog laag. Kijk maar eens wat je inmiddels bij Bike-Components betaalt.

Nog wel een tip voor @Mantel: speel je winkeltroef wat beter uit m.b.t. de kleding. Ik pas graag even een shirtje of een broek, maar daarvan vind ik het aanbod in de winkel net te beperkt.
carbon bike, titanium collarbone...
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Procaliber uit 2022 en 2024. Alle twee pikzwart

Snelle Buffer schreef: di 1 oktober 2024, 08:00
Jurriaan schreef: ma 30 september 2024, 20:12 Ik heb mij laten vertellen dat niks gratis is, behalve de zon.
Zelfs die is niet gratis ..... :lol:

Maar Mantel is voor de bosreetfietser , de reet-fietser wellicht interessant , de rest niet ....
Denk dat ik 3 jaar geleden voor het laatst iets heb gekocht , nu te duur , te weinig assortiment , ect .

Lan leve de winkels in Non-NL :D
Ik rijd bijna alleen MTB. maar haal echt voor kapitalen bij Mantel: paar keer per jaar nieuwe ketting, cassette etc, remmen, kleding, banden, tubeless spul, lagers, veel kleding, bril, schoenen, voeding (soms), pomp, Carbon-stuur, zadel, gereedschap, helm, navigatiespul, smeermiddelen etc etc. Alles high-end materiaal. Zelfs 1 van mijn mtb’s komt er vandaan. Dus ik weet niet wat zoekt. Is t dat baggy spul? Dat is een niche voor MTB-ers die zich willen onderscheiden met looks tov boswielrenners.
Dennisvdb
Pro Biker
Pro Biker

Het is maar net wat je nodig hebt he. Als ik een Kryptotal zoek, voor de voorkant in DH Supersoft hebben ze hem niet. Fatsoenlijk stuur (behalve Renthal): hebben ze niet. Voorvork groter dan 32mm: hebben ze niet.
Daar is de markt in Nederland gewoon te klein voor. Ik heb er ook wel eens wat gehaald (Cushcore Pro, XX1 AXS set etc), maar dat was puur omdat ik er langs kwam. Niet omdat het geld scheelde met bijvoorbeeld Bike-discount.
Anoniem

BikerBas2 schreef: di 1 oktober 2024, 19:06 ......
......Dus ik weet niet wat zoekt. Is t dat baggy spul? Dat is een niche voor MTB-ers die zich willen onderscheiden met looks tov boswielrenners.
:lol: :lol:
Spandex: all-the-way :lol:
Dennisvdb schreef: di 1 oktober 2024, 23:48 Het is maar net wat je nodig hebt he. Als ik een Kryptotal zoek, voor de voorkant in DH Supersoft hebben ze hem niet. Fatsoenlijk stuur (behalve Renthal): hebben ze niet. Voorvork groter dan 32mm: hebben ze niet.
Daar is de markt in Nederland gewoon te klein voor. Ik heb er ook wel eens wat gehaald (Cushcore Pro, XX1 AXS set etc), maar dat was puur omdat ik er langs kwam. Niet omdat het geld scheelde met bijvoorbeeld Bike-discount.
:-q
precies voor de doorsnede 1k fietsers is het genoeg bij mantel.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even wat opgeschoond.
Het gaat hier over Mantel, niet over de voor en nadelen van lycra of baggy en alles wat daarmee samenhangt.
Er zijn veel verschillende disciplines binnen het MTB'en.
Het assortiment van Mantel zal het gevolg zijn van zakelijke keuzes.
En sluit het assortiment niet aan bij jouw voorkeur, dan shop je gewoon elders.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik wilde net zeggen arme Mantel :D
It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.

Sram

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Bummer, afhalen kan niet-meer bij de servicepoints.
Desondanks goed geholpen door de medewerkers in De Bilt. En iets handigs geleerd van hen :bier:
MTB-HvdB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jurriaan schreef: wo 20 november 2024, 16:18 Bummer, afhalen kan niet-meer bij de servicepoints.
Desondanks goed geholpen door de medewerkers in De Bilt. En iets handigs geleerd van hen :bier:
Oh waarom is dat dan? Toch een ideale manier om mensen je winkel/service punt in te krijgen?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dat heb ik niet gevraagd. Logistiek?

Klantenservice van Mantel gebeld, ook zij waren behulpzaam :-q Ik ga nog denken dat Mantel klanten leuk vindt :wink: :bier:
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

ik haal eigenlijk alles bij Mantel behalve me fiets.
Mtb Renkum
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker

Afbeelding
--
Gezien de reactie leken ze het wel met me eens te zijn.
Laatst gewijzigd door RuudRuud op di 11 februari 2025, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

LOL

tja, beetje raar is het wel....

maar er zijn er genoeg die het nog slechter doen, veeeeeeel slechter.....zo heeft iedere winkel wel wat

Als je daarom als klant (al) wegloopt...kun je straks nergens meer terecht...en daar liggen ze nie echt wakker van geloof ik :winkie:

Wees blij dat je er niet voor NIETS naar toe gereden bent....
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Jurriaan schreef: wo 20 november 2024, 16:18 Bummer, afhalen kan niet-meer bij de servicepoints.
Wat heb je geleerd dan?

Op de website staat iig ook duidelijk dat de servicepoints niet (meer) voor afhalen van bestellingen zijn, alleen de 4 grote winkels (superstores).
Ze moeten alleen de foto's van de servicepoints nog aanpassen (zie bijv. alleen al Amersfoort en Apeldoorn)
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Plaats reactie