Mantel Tweewielers

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Procaliber uit 2022 en 2024. Alle twee pikzwart

Mijn advies voor nu zou zijn: ketting waxen wordt steeds populairder. Een heel mooie werkwijze is met Puttoline Chainwax (in blik). Veel goedkoper en handiger dan al die nieuwe middeltjes. Beproefde methode door onze grote broeders uit de motocross. Als ik Mantel een advies mag geven; ga die blikken verkopen met bijpassend pannetje om de ketting in te koken ;).

En verder vind ik dat Mantel t heel netjes doet. Voor 10 uur besteld, volgende dag ligt t netjes klaar. En uitbreiding van het assortiment met veel Gripgrab is echt een goede keus.

De grote Duitse internetstores leveren steeds minder bij mij en zelfde geldt voor Futurum.

Bas
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Lux WorldCup CF6

Futurum is bezig zichzelf uit de markt te zetten.
Leuk al die acties met bekende wielrenners, maar blijkbaar kost dat zoveel geld dat de producten nu veel te duur verkocht moeten worden...
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Mantel prima zaak voor de massa. Denk zelfs voor de massa zeer uitgebreid. Mensen die precies weten wat ze willen komen toch uit in de niche kanalen. Daar moet ook Mantel ook imo niet aan willen voldoen aan die niche wensen van een 1% van de klanzdizie.
Verder en dan praat ik over soortgelijke ervaring in de retail. Als je heel veel in je winkel hangt qua assortiment dan is het overgrote deel dat het bij jou komt passen en vervolgens online gaat kopen waar het het goedkoopst is. Zelfs als je een service concept hebt. Ik heb daar veel data van gezien.
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek

En dan is het toch wel aardig van Mantel dat ze op veel artikelen een laagste prijs garantie bieden. Zo laatst nog geslaagd voor een mooie helm, op voorraad in Arnhem.. Scheelde me een aardig bedrag. Ik wist overigens wel ook precies wat ik wilde … :wink:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Ah, 2 broeken besteld dan zien we u binnen kort wel weer verschijnen :-D En inderdaad 2 dagen later weer terug. Ideaal hoor, Mantel 2 straten verderop. De twijfel over de maat van de broek was niet nodig, broekmaatvoering van Mantel klopt gewoon. Dat is wel een handig systeem :-q

Nog even gevraagd of de borgmoer voor de schijfremblokken ook met inbus leverbaar was. Maar helaas, ook in het magazijnordersysteem kwam het item niet voor. Ik had er 1, bleek achteraf, besteld voor een platte schroevendraaier. Dus die moet, helaas, van elders komen.

De huismerk bidon bij de eerste rit gebruikt. He dat is handig deze lekt niet in tegenstelling tot de Giant bidon die tot voorkomt dienst deed :lol:
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Jurriaan schreef: vr 23 augustus 2024, 21:59 Ah, 2 broeken besteld dan zien we u binnen kort wel weer verschijnen :-D En inderdaad 2 dagen later weer terug. Ideaal hoor, Mantel 2 straten verderop. De twijfel over de maat van de broek was niet nodig, broekmaatvoering van Mantel klopt gewoon. Dat is wel een handig systeem :-q
En wat ze bij mantel ook prima vinden is als je online 2 artikelen besteld met verschillende maat. Dan kun je passen in de winkel wat je past. En de rest kan terug. Je hoeft dan ook niet voor 2 artikelen te betalen. Werkt fijn , zeker bij dure artikelen.
MTB-HvdB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Af en toe bestel ik wel wat bij Mantel maar de Duitse webshops hebben toch echt veel meer onderdelen.

Bijvoorbeeld bottom brackets, onderdelen voor schijfremmen (Formula) etc. Niks van dat alles bij Mantel. Elke keer weer verschijnt er dan bij mij zo'n banner > 'bent u tevreden met het assortiment bij ons ..'. Nou eigenlijk dus niet.

Maar dus voor de grote massa prima. Een enkele keer komen ze in de buurt van Duitse webshop prijzen maar dat is sporadisch.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik denk dat mantel vooral bedoeld is voor de doelgroep die niet op zoek is naar een bottom bracket, maar die z'n fiets wegbrengt want er kraakt iets, en dat mantel vervolgens zelf de bottom bracket vervangt. Dus niet voor de thuis-klusser ;)

ik kom er ook alleen voor kleding en onderhoudsmiddelen, en dan is het inderdaad heel fijn dat je kan bestellen, daar passen en de niet passende dingen daar laten. Nog steeds wat omslachtig maar veel beter dan alles bestellen, afrekenen, wachten op levering en dan weer terugsturen, wachten op geld terug enz.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik rijd best met high-end materiaal. Soms kan ik dat bij Mantel niet vinden. Inderdaad: BB’s press-dit hebben ze geen kwaliteitsspul en soms hebben ze materiaal ook niet waarvan ik denk; wel de fiets verkopen, niet de onderdelen. Bijvoorbeeld de body’s van mijn Bontrager-wiel. Dan zoek ik even verder.
Mij valt op dat qua prijzen Mantel juist goed meekan. Tov de Duitse online-shops. Schwalbe banden; meestal net goedkoper. Gripgrab kleding: meestal net goedkoper. Shimano spullen; meestal met goedkoper. Ik ben best critisch en kijk ook naar concurrenten. Maar Mantel wint t bij mij steeds vaker.

Pas trouwens heel goede ervaring met een zadel van Bontrager. Was 2 jaar oud. Ongeveer 15k mee gefietst. Begon op t Carbon wat de af te bladeren. Ik dacht: oei dat wordt een nieuwe kopen. De verkoper bij Mantel keek er naar en haalde zo een nieuwe van t rek. Moet niet kunnen. Kun jij meteen weer fietsen. Super service was wel een zadel van ruim 200,-
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator

Precies, voor Schwalbebandjes hebben ze geregeld leuke aanbiedingen. Dus laatst bij Mantel gehaald. Dat ik ook nog een cadeaubon van Mantel had, hielp ook wel :)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker

Banden idd ook altijd checken bij Mantel.

Maxxis Minion DHR DD bij Mantel 5 euro goeiekoper dan m'n vaste shop in Duitsland en morgen afhalen bij het service punt hier in Ede.
MTB-HvdB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Klopt kleding ook wel trouwens. Pas een paar shirts besteld voor echt spotprijs. Nog steeds uitverkoop overigens. Sommige Sporful of Craft shirts voor bijna weggeef prijzen.

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

Ja, maar dus wederom wielrenspul. Ik mis toch nog steeds wel ‘t echte mtb-assortiment.

Fijne winkel hoor, maar wel 95% voor de wielrenner. Filter op “mtb-kleding” en ik krijg hoofdzakelijk Sportful, Castelli, Rogelli en Agu voor m’n kiezen. :-{
Geen kritiek verder, is hun keuze. Maar niet de mijne.
Giant on E-mtb
MTB-HvdB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ben zelf voornamelijk MTB en gravel georiënteerd maar de shirts van Craft/Sportful combineer ik graag met een baggy. Vindt het namelijk erg vervelend dat er in de MTB shirts geen opbergruimte zit. Dan ben je gewoon altijd verplicht om een rugzakje te gebruiken en dat geeft zeker met dit warme weer een natte rug.

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ze rekenen nu ook voortaan 1.99 retourkosten.
t word allemaal maar duurder..... (het versturen en retour)
Plaats reactie