Mantel Tweewielers

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Op hun site kan je ook de winkelvoorraad zien, handig voor als je overweegt er naar toe te gaan voor iets specifieks. :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

RRon schreef: wo 24 augustus 2022, 19:38 Op hun site kan je ook de winkelvoorraad zien, handig voor als je overweegt er naar toe te gaan voor iets specifieks. :wink:
Erg handig idd. Gebruik ik bijna altijd wel.

Laatst wel gebeld toen er nog maar 1 SLX derrie op voorraad was in R’dam, wilde checken of ie er nog lag.
Volgens de medewerker aan de lijn wordt de actuele voorraad elke paar minuten ge-update. :-q

Ik vind ‘t wel een prettige zaak/site. Helaas heeft de winkel veel lege schappen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Maurice88 schreef: wo 24 augustus 2022, 03:48 Niet naar de winkel gaan.
Superstore is niet echt super heel veel is niet op voorraad en vervolgens word je gewoon verwezen naar de site.
Daarvoor kom je toch niet in een winkel denk je dan.
Maar ze hebben wel een hele goede site duidelijk en overzichtelijk en goede zoekfunctie dat is ook niet overal zo.
Wat je wel merkt en wat hier ook al wel beschreven stond zag ik dat het assortiment wel wat krimpt hier en daar.
Of vooral voor wat oudere groepsets enzo bijna niks meer leverbaar.
Buitenlandse shops nog vol op leverbaar.
Ook met dingen wat je hier alleen in een set kan krijgen.
Als je verder zoekt online weet je wel beter heel veel shops leveren gewoon alles los als je wil.
Maar in nl willen ze alleen maar grof verdienen en service dat is er niet meer iets van vroagah.
En zeer snelle levering als het op voorraad is dat is een grote plus.
Site goed winkel is wel mooi en strak enzo maar is niet echt de moeite om langs te gaan.
Krijg de indruk dat ze steeds meer de nadruk leggen op het online gedeelte.
Maar daar is ook een groter publiek mee te bereiken en uiteindelijk ook meer geld te verdienen.
En alles verzendklaar maken in een grote loods waar de vierkante meter prijs lekker laag is.
Studenten en scholieren (16plussers de boel laten picken) die voor max 6 euro per uur werken tel uit je winst als directeur/eigenaar/aandeelhouder.
Jouw beweringen zijn volledig op aanname's gebaseerd...gewoon een professioneel magazijn met voor 90% vaste medewerkers aangevuld met 10% oproepkrachten ( idd scholieren ) Heb geen zakelijke belangen in Mantel ( meer ) maar wel een jaar of 2 geleden een rondleiding gehad....en plat gezegd..."je bek valt open" maar wel van bewondering.
Maurice88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 2 januari 2012, 01:34

Dus dan klopt het dus dat ze volop inzetten in online wat zijn dan weer onwaarheden volgens jou?
De winkel ervaring/voorraad holt achteruit dat is toch niet te ontkennen of wel? eigen ervaringen hoor niet zomaar gelul...
En ja dat je dan valt over dat ik dan niet weet of jan piet of klaas wel of geen vast contract heeft HOE MOET IK DAT WETEN DAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prettige avond.
En wanneer heb ik gezegd dat ze onprofessioneel waren/zijn dat staat helemaal nergens.

Modbreak: het zal het warme weer wel zijn, maar het kan een tandje minder.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Rustig aan Maurice, denk aan je hart. Het is veel te warm om opgefokt te worden van een aantal MTB onderdelen die niet op voorraad waren.

Er zijn ergere dingen in het leven.
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Was zojuist even in de Superstore in Utrecht voor een stuk gereedschap. Voorraad is inderdaad om te huilen in de winkel. Vrijwel alle schappen zijn zo goed als leeg of gevuld met een enkel stuk. Veel kaartjes in de schappen met de mededeling dat het product tijdelijk niet leverbaar is.

Terwijl ik stond te wachten werd een klant geholpen met vragen over een nieuwe wielset; geloof het of niet, de verkoopster verwees hem vriendelijk naar de grote Duitse webshops (inclusief enkele voorstellen) omdat Mantel niet aan voorraad zou kunnen komen.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik neem aan dat het geen keus van Mantel zelf is, dat ze geen voorraad hebben van veel spullen...
Alsof ze bewust een halflege winkel runnen :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Vooropgesteld dat Mantel gewoon een hele fijne aanwinst is voor de Nederlandse markt, zowel winkel als online. Het assortiment vind ik inderdaad wat aan de (te) smalle kant, maar de prijzen zijn vaak best scherp, zeker voor Nederlandse begrippen. Ik ben wel benieuwd wat hun strategie nou is. Eerst was er de (en enige) superstore in Arnhem, toen kwam hun webwinkel in opkomst en ze leken daar zelfs internationale ambities mee te hebben. Maar de laatste jaren lijken ze zich toch meer te richten op de (Nederlandse) superstores.

Zie ook: https://www.vastgoedmarkt.nl/143925/man ... n-the-wall
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Laat ik duidelijk zijn; ik wil zeker geen kwaad woord over Mantel spreken. Toen Arnhem nog de enige vestiging was kwam ik er ook al graag en in Utrecht zitten ze bijna om de hoek van mij werk. Ideaal dus.

Maar ik vind het zo zonde dat hun assortiment / voorraad tegenwoordig zo beperkt is vergeleken met pre-Corona. Dat laatste zal ongetwijfeld de boosdoener zijn maar ik zou zo graag gewoon mijn spulletjes bij hun in de winkel kopen ipv uit te moeten wijken naar Duitse webshops.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij de Duitse webshops is ook niet alles uit voorraad leverbaar, soms ook niet leverbaar op lange termijn.
Vroeger kon je alles voor je projectje bij 1 shop bestellen, of je verdeelde je bestelling over 2 of 3 shops vanwege een flink prijsvoordeel bij de een of de ander.
Tegenwoordig ben je al blij als er een webshop is die jouw spul heeft en moet je vaak bij 5 verschillende shops bestellen om het spul compleet te hebben.

Dat Mantel (of een andere shop) er voor kiest om niet het hele assortiment in de winkel te hebben is logisch.
Maar dat ze lege rekken hebben is niet hun keuze. Er is gewoon schaarste.
Dat een (schaars) onderdeel wel op voorraad is in het magazijn en niet in de winkel is ook logisch.
De winkel verkoopt er 1 per week, de webshop verkoopt er 10 per dag.
3x raden waar de voorraad naartoe gaat.

Nadeel is wel dat dit het einde van de winkel / superstore betekend.
Als je 3x je neus hebt gestoten neem je de moeite niet meer om naar de fysieke winkel te gaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nijkerkbiker schreef: do 25 augustus 2022, 12:51 Terwijl ik stond te wachten werd een klant geholpen met vragen over een nieuwe wielset; geloof het of niet, de verkoopster verwees hem vriendelijk naar de grote Duitse webshops (inclusief enkele voorstellen) omdat Mantel niet aan voorraad zou kunnen komen.
Ja hoor....dat geloof ik zonder meer, mij gaven ze het advies om de cassette naar waar ik op zoek was gewoon bij Pedaleur Bikes te kopen of bestellen, omdat deze daar wel voorradig was.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Muppet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: do 22 juni 2006, 19:20

Aangezien ik bij Mantel werk, kan ik wel wat extra toelichting geven op onze keuzes en waarom bepaalde dingen werken zoals ze werken.

Focussen we ons vooral op online, zeker niet. Waar wij in geloven is het zogenaamde omnichannel concept, waarin winkel en online naadloos in elkaar overlopen. We geloven er namelijk in dat de klant het kanaal moet kiezen dat wij hem past. Sommige klanten, maar ook producten wil je zien in een winkel, sommigen wil je gewoon online bestellen en thuis laten bezorgen. Iedere klant heet zijn eigen wensen en ons doel is om aan die wensen te voldoen.

Waarom kun je niet alles in onze superstores vinden? Een reden daarvoor is een hele praktische reden. We hebben meer dan 11.000 producten op voorraad, er passen er 5000 in onze superstore. We kijken dus op basis van data en ervaring at er wel en niet in de winkels zou moeten hangen. Mochten we iets niet in de winkel hebben, dan kun je het online bestellen en afhalen in onze winkel. Of vanuit onze winkel bestellen en vervolgens thuis laten bezorgen of weer in de winkel ophalen de volgende dag. Allemaal mogelijk gemaakt door onze eigen gebouwde systemen.

De andere reden is beschikbaarheid in de fietsenbrache. We doen ons best om zo veel mogelijk op het juiste moment op voorraad te hebben, maar om even een simpel voorbeeld te geven: per maand passen we zo'n 200.000 levertijden van producten aan, waarvan onze leveranciers aangeven ze toch niet te kunnen leveren op de momenten dat wij ze besteld hebben bij hun. We balen er zelf natuurlijk extreem van. We zijn zelf ook fietsers en niets is zo vervelend als het niet kunnen leveren van bijvoorbeeld slijtage onderdelen die je echt nodig hebt.

Daarbij kun je bij ons, sinds heel lang, alleen bestellen wat we ook echt op voorraad hebben. Als klant wil je, als je iets wilt hebben het ook echt zo snel mogelijk hebben. En vandaag besteld, morgen in huis kun je alleen waarmaken als je het ook echt fysiek in je magazijn hebt. Kun je bij ons iets bestellen omdat er een groene bestelbutton is, dan is het er ook echt. Kun je iets niet bestellen, dan laten we de levertijd zien die de leveranciers ons vertelt en we besteden enorm veel aandacht aan die zo realistisch mogelijk te krijgen, maar in deze markt weten zelfs leveranciers niet meer wanneer ze iets exact kunnen verwachten.

Als we van iets echt te weinig hebben, om het in onze winkels te leggen dan houden we het inderdaad in ons magazijn. De simpele reden hiervoor is dat het dan voor meer klanten beschikbaar is. Stel iets ligt alleen in Arnhem, dan hebben we klanten aan de lijn die vragen of ze het product ook in Utrecht op kunnen halen of thuisbezorgd kunnen krijgen. Door voorraad in ons centraal magazijn te houden, kan iedere klant zelf kiezen waar hij het product geleverd wilt hebben. In een winkel of thuis. Door schaarste op producten komt dit helaas veel vaker voor dan we echt zouden willen.

Jullie werken met een grote goedkope hal met veel goedkope krachten.
Sinds maart zitten we in ons nieuwe gloednieuw magazijn in Oosterhout bij Nijmegen. Waarin fietsen en onderdelen onder een dak zitten, in plaats van de losse magazijnen die we hiervoor hadden.[url]https://www.gelderlander.nl/betuwe/nieu ... e0f5e//url] In dat magazijn zit ook een assemblage afdeling voor nieuwe fietsen, met een eigen assemblage opleiding om mensen te leren sleutelen. Daarnaast hebben we een hoofdkantoor in Arnhem. Inmiddels werken er zo'n 550 mensen bij ons.

Internationale ambitie
Die is niet nieuw. Sinds 2013 zijn we al actief in 15 landen. Dat is dus niet iets van de laatste jaren. Alles wat we in ons eigen systeem ontwikkelen, maken we namelijk altijd compatibel voor meerdere talen, landen en valuta. We hebben zelfs vertalers bij ons in dienst voor de productteksten sinds jaar en dag.

Jullie bevelen ook andere shops aan?
Zeker. We zijn namelijk zelf ook fietsers en we snappen dat als jij een product zoekt, dat je vooral dat product wilt hebben. We doen ons best om dat te leveren, maar als dat ons niet lukt, dan willen we je niet van het kastje naar de muur sturen en kijken we of het misschien bij een andere webshop verkrijgbaar is. Wij denken dat dat service is, in plaats van te zeggen: sorry hebben we niet, zoek zelf maar op Google.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. Dan kan ik mijn best doen ze toe te lichten.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Duidelijk en eerlijk verhaal. Ik kwam en kom graag bij Mantel. Ik vind het een fijne winkel waar een in mijn ogen ontspannen sfeer hangt. We hebben er inmiddels al diverse fietsen gekocht (ook voor de kinderen bijv) en worden er altijd goed geholpen. Vwb onderdelen wijk ik regelmatig uit naar de Duitse webshops of MP, maar ik neem Mantel wel altijd mee in mijn zoektocht. Als het onderdeel bij Mantel verkrijgbaar en ook niet veel duurder is dan koop ik het liefst wel bij Mantel.
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Muppet schreef: zo 28 augustus 2022, 08:44 Aangezien ik bij Mantel werk, kan ik wel wat extra toelichting geven op onze keuzes en waarom bepaalde dingen werken zoals ze werken.
Wat mooi om te merken dat men mee leest en zodanig ook met reactie komen.
Dat kan ik persoonlijk erg waarderen.

Nogmaals; wat mij betreft geen kwaad woord over Mantel. Ik kom er nog steeds graag.
De afdeling kleding is wat mij betreft trouwens ook een dikke :-q
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Plaats reactie