Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik heb laatst zo'n full kevlar jeans gekocht maar dat zit toch ook wel fijn hoor met die warme dagen :-q
beetje casual jasje erop en ik ben een oudere jongere hahahaha

http://www.hbeq.nl/hilcojeans.jpg
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb nu zo'n jack, met bijpassende zwarte broek. Er zitten twee uitneembare voeringen in, een thermo en een waterdichte. Als je die er allebei uit haalt is het een "doorwaai-jack". Maar ook met protectie op rug, schouders en ellebogen. Vorige week een ritje geprobeerd en het werkt zeker, voelt veel luchtiger dan mijn leren combipak.
Afbeelding

En daarbij een systeemhelm met ingebouwd zonnevizier. Ik had enkele keren met zo'n soort helm gereden en dat zonnevizier is echt ideaal, dat werd dus een harde eis bij het uitzoeken van een nieuwe helm. Het opklapbare kinstuk is vooral handig voor mij als brildrager, veel makkelijker als elke keer die brilpoten tussen je kop en de helm op de goede plek zien te schuiven.
Net als bij mijn racefietshelm wil ik ook voor een motorhelm persé een lichte kleur in verband met de zichtbaarheid. Ik vind het verbijsterend hoeveel mensen zichzelf onzichtbaar maken met compleet zwarte outfits. Neongeel ging me echter net te ver dus het werd wit :D
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kleding, dat wil wat. Ik ben nog van de ‘leren’ generatie en altijd race overalls of later racecombi’s gehad omdat ik nooit voor minder gegaan ben. Had ook te maken met type motoren die ik reed voor ik op mijn Versys kroop.
Nadeel is wel temperaturen boven de pakweg 25 tot 30 gr. en dan niet altijd prettig, maar ik zal nooit zonder goede kleding rijden. Idem telt voor Marga die achterop zit, volledige kleding of thuis blijven.
Bij heel warm warm is het soms “tropenrooster” of helemaal niet. Na ruim 40 jaar motor wordt je wat kritischer of grotere zeikerd (kies zelf maar) :winkie:
Ik zie de “helden” alweer in korte broek etc. Dan denk ik: Moeten wel hele goede rijders (beter dan gemiddelde MotoGP rijder) zijn want die in korte broek vallen toch niet……….
Overigens tegenwoordig zie je hele mooie en goede praktischere opties dan leren (voor mij altijd op maat gegoten) combi’s en misschien dat ik daar ooit een keer aan ga. Kreeg recentelijk al commentaar dat zo’n leren outfit incl. sliders niet echt meer paste bij mijn huidige motor.
Maar ik pas er nog in, dus stel andere outfit nog even uit.

Mbt helm: Nog steeds de integraal, maar idd wel met zo’n zonnevizier want dat is wel heel praktisch. (Shoei GT AIR 2).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zonder bescherming op de motor zie ik ook niet zitten, maar als het ruim boven de 20 graden wordt vind ik leer toch snel te warm. Als het zweet over je rug sijpelt gaat de lol er snel af :D
Dit leek me een goede tussenweg. Er zitten protectoren in op rug, schouders en ellebogen, en in de broek op heupen en knieën. Omdat je zowel een water- als winddichte èn een thermovoering in het jack kunt ritsen kan het ook aan in andere seizoenen, alleen in de echte kou zal het niet warm genoeg zijn. Maar daar heb ik nog een goede winterjas voor liggen (ook met protectie).

De gaas-stukken op borst, mouwen en in de broek maken het wel een goed ventilerend pak op warme dagen, eerste indruk is iig prima!
Als je gewend bent aan een leren pak voelt dit echt wel anders, misschien dat een goed leren pak op het vlak van bescherming inderdaad nog steeds wel het allerbeste is.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kleding maar even zo houden, leren combi op maat gegoten was al forse rib uit mijn lijf.
Maar toch vandaag weer beetje "Big Spender" uitgehangen.............
Allereerst toch maar de kofferset van Kawa aangeschaft. Wilde er nooit aan, maar dat was ooit ook mijn idee over toermotor of all road.

Afbeelding

Afbeelding

Bij oppikken kofferset lag er ook nog een doos in de werkplaats en idd een vervangingsuitlaat. De originele had meer weg van een kachelpijp
Geen zorgen: 100% straatlegaal met type goedkeuring.
Afbeelding

Komend weekend maar eea uitproberen in het Sauerland.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vroeger ging Fredje naar Sauerland om een marathon te rijden met overnachting in hotel Vivaro.
Afgelopen weekend opnieuw Sauerland met oa de startplaatsen: Willingen, Winterberg, Plettenberg, Saalhausen, Nordenau (au, die deed zeer), maar ook overnachting in ander hotel...............
Paar sfeerplaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Brabants bier in het Sauerland :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Even een paar plaatjes van afgelopen vakantie in Oostenrijk (plaats Serfaus).
Zoals te zien, de motor op de aanhanger wat misschien "not done" is voor diversen. Maar als 62jarige met gecompliceerde linker boven breuk, een compleet versleten knie (verse komt er in oktober in) mag dat............
Enne verder de mogelijkheid om ook de fiets mee achterin te nemen en bij slecht weer pakken we de auto en krijgt de motor rust. Is dat in ieder geval ook weer duidelijk. :winkie:
Maar in weekje Oostenrijk toch 4 ritten tussen de 105 en 330 km lengte gemaakt en bij elkaar zo'n 1.000 km binnendoor werk en was weer genieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik zie de lol van 1000km snelweg ook totaal niet.
Alleen mijn woonwerk motor rijdt ook op de snelweg, onze andere 6 motoren hebben bij ons nog geen snelweg gezien en gaan meestal in een bus of kar.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn motor zag vroeger met de motorvakanties ook geen snelweg (nouja, +/- 100km dan) want wij doken onder Luik of na Venlo de Ardennen of Eifel in op weg naar de Alpen in Frankrijk of Oostenrijk :tong

De vakantie begint dan meteen, niet pas na 1.000km, en je ziet en voelt het landschap langzaam veranderen tot je die besneeuwde toppen in beeld krijgt. Bovendien is snelweg rijden op een motor een van de saaiste dingen die je in je leven kunt doen imo.
Terug gingen we ook binnendoor, dus het bleef leuk tot je zowat thuis was in plaats van dat de laatste vakantiedag een soort anticlimax van 1.000 snelwegkilometers werd.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

tiewrap schreef: zo 7 augustus 2022, 23:27 Ik zie de lol van 1000km snelweg ook totaal niet.
Alleen mijn woonwerk motor rijdt ook op de snelweg, onze andere 6 motoren hebben bij ons nog geen snelweg gezien en gaan meestal in een bus of kar.
Rij je nog steeds met een K1100 ? Volgens mij heb ik ooit een stuk van een nachtrit met je gedaan, meegesleept door een waus op een 1150GS
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: di 12 juli 2022, 17:50 Kleding, dat wil wat. Ik ben nog van de ‘leren’ generatie en altijd race overalls of later racecombi’s gehad omdat ik nooit voor minder gegaan ben. Had ook te maken met type motoren die ik reed voor ik op mijn Versys kroop.
Nadeel is wel temperaturen boven de pakweg 25 tot 30 gr. en dan niet altijd prettig, maar ik zal nooit zonder goede kleding rijden. Idem telt voor Marga die achterop zit, volledige kleding of thuis blijven.
Bij heel warm warm is het soms “tropenrooster” of helemaal niet. Na ruim 40 jaar motor wordt je wat kritischer of grotere zeikerd (kies zelf maar) :winkie:
Ik zie de “helden” alweer in korte broek etc. Dan denk ik: Moeten wel hele goede rijders (beter dan gemiddelde MotoGP rijder) zijn want die in korte broek vallen toch niet……….
Overigens tegenwoordig zie je hele mooie en goede praktischere opties dan leren (voor mij altijd op maat gegoten) combi’s en misschien dat ik daar ooit een keer aan ga. Kreeg recentelijk al commentaar dat zo’n leren outfit incl. sliders niet echt meer paste bij mijn huidige motor.
Maar ik pas er nog in, dus stel andere outfit nog even uit
.

Mbt helm: Nog steeds de integraal, maar idd wel met zo’n zonnevizier want dat is wel heel praktisch. (Shoei GT AIR 2).
Niets veranderlijker dan een ouwe man :winkie:
Afbeelding

Idd al weer even op pad met Revit outfit, dus het uitstellen was korter dan gedacht :-D
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ducati 996SPS na 9 jaar verkocht, de liefde was over. Lees stond in de weg en werd zelden gebruikt, als het kon had ik hem er bij gehouden qua ruimte maar dat vond de minister van binnenshuizen zaken niet goed. Ik heb er een Talaria Sting voor terug gekocht, een elektrische crosser. Op papier een brommer maar met het doorknippen van 1 draadje wordt het vermogen verdubbeld en heb je een licht motorfiets. Erg leuk speelgoed om geluidsloos door het bos/duin/strand te crossen en stukjes mountainbike parcours te pakken (jaja met in achtneming om het niet kapot te rijden. Er ligt hier een leuk parcours wat half MTB/Cross terrein is.

Afbeelding
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Hah, lekker, je hebt zeker lang moeten twijfelen in welke hoekje je dat zou moeten plaatsen... :lol: :bier:
feel the fear,do it anyway!
Plaats reactie