bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

KILROY schreef: di 21 juni 2022, 21:41 Yep, ik start bij vaak bij het bruggetje en pak daar dan ook mijn pauze na een rondje. Ze hangen graag in de buurt van water én schaduw.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik doe meestal (nu niet, te warm) op wo of do-avond 2 rondjes en start dan ook altijd bij de witte brug. Na 1 rondje soms ook effe uitpuffen daar.
Maar meestal rij ik na 1 rondje door tot bovenaan het TTF- park, en pak voordat we daar de drops of jumpline nemen effe wat rust op de boomstam. Leuk uitzicht, en zelden muggen daar. Wie weet spreken we elkaar daar eens.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Is die afdaling (op die berg waar die omgekeerde bak opligt) opzettelijk zo gemaakt?

Als je die bak voorbij bent heb je links dat adventure ding liggen en zit er een afdaling in met vrij heftige step-downs, iets verderop zit er nog een die half in een bocht ligt volgens mij.

Ik vond ze vermakelijk om te rijden, jammer genoeg ook een van de weinige uitdagende stukjes, maar zonder waarschuwingen vooraf was dit wel even aanpoten.

Zou me niet verbazen als daar regelmatig OTB's zijn of andere miscalculaties
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zo lastig zijn ze niet. De ondergrond maakt ‘t lastig. De eerste kan je vol vanaf, die andere 2 kan je links erin driften. Een dropper scheelt wel hier. Optisch lijkt ‘t steil, maar dat valt wel mee.
Er liggen afdalingen die leuker zijn, op de Skiberg bijv de Supersnake en na de skiklim wat mij betreft de leukste: Hard van de kleine drops af, links indriften en de switchback weer rechtsom driften. Allebei vol grote stenen. :-q
Ook op de kleine berg zijn de afdalingen leuk aangelegd. Goed spelen met je lichaam, druk houden op voorwiel, met goede parcourskennis (scheelt enorm) blijft ‘t gewoon een prima en veelzijdig rondje.
Nergens écht uitdagend, maar dat heb ik ook nooit gezegd. De uitdaging zit ‘m in het continu zwaar intervallen. En als je de afdalingen op de limiet induikt komt er ook wel wat bij kijken.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik stond er ook van te kijken dat er in Bergschenhoek iemand de route opreed met 5 of 6 jonge kinderen (10-12 jaar gok ik)

Ik verwacht dat die een aangepast rondje rijden, maar sowieso een flink rondje voor iemand van die leeftijd.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Peelrijder schreef: do 30 juni 2022, 21:04 Ik stond er ook van te kijken dat er in Bergschenhoek iemand de route opreed met 5 of 6 jonge kinderen (10-12 jaar gok ik)

Ik verwacht dat die een aangepast rondje rijden, maar sowieso een flink rondje voor iemand van die leeftijd.
Klopt, kinderen en meer onervaren rijders slaan meestal die trappen over.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Nou dat niet zozeer, ook het klimwerk is toch vrij veel voor jonge kinderen dacht ik zo.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Weet iemand of de laatste week gesnoeid werd op het parcours (primair achterzijde heuvel B en middelberg)?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

Gisteravond nog niet
Veni vidi mountainbikie :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vorige week al veel slalommen om bramentakken, brandnetels en meer stekelzooi. Was eigenlijk niet leuk meer. Heeft Dirty Hill geen trainingen momenteel?

Bij de 3 drops was gelukkig wel gesnoeid. Morgen na ‘t werk maar weer eens kijken, deze laatste dagen gewoonweg té warm voor 2 rondjes B’hoek. Voor mij althans.
radvocaat
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 15:05
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX MY20

Ik strande hopeloos met mijn urban Arrow in de prikkels en losliggend grind...verschrikkelijk. mijn drie kindjes hadden het niet meer. Bij deze een dikke cry out naar deze compleet naar klote gaande samenleving om dit een HALT toe te roepen!
Er moet toch wel een aannemer te vinden zijn die deze route kan asfalteren? (Voor niks natuurlijk).

Unfuck: Neem zelf een knipper mee...of accepteer bloed op je arm. Maar ga niet pissen op een club die geen invloed heeft op plantjes...
dit blijft er onder de streep over
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik pis helemaal niet op een club. Vroeg me alleen af of alle leden nu zo prettig trainen daar.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als een training bestaat uit het hele rondje rijden, kan je net zo goed zelf gaan rijden nietwaar?

Bij de gemiddelde clubtraining zal een goede trainer altijd kijken naar de wensen van een groep, maar ook naar de staat van de paden die hij/zij tot zijn/haar beschikking heeft.
Dus ja, Dirty Hill traint nog (zie ze nog regelmatig op strava langskomen), maar waarschijnlijk past de trainer de training zo aan dat het leuk blijft :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat is ook weer zo natuurlijk. De Skiberg bijvoorbeeld is prima te rijden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik vind het doodzonde met dat onkruid. Je kunt het parcours al niet rijden tussen okt en maart vanwege modder. In de zomer kun je wekenlang niet rijden vanwege bramen, brandnetels enz. Helaas geldt het laatste inmiddels ook voor Zoetermeer. Dus toch maar weer in de auto en naar Amerongen rijden.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

rokl schreef: do 14 juli 2022, 15:12 Ik vind het doodzonde met dat onkruid. Je kunt het parcours al niet rijden tussen okt en maart vanwege modder. In de zomer kun je wekenlang niet rijden vanwege bramen, brandnetels enz. Helaas geldt het laatste inmiddels ook voor Zoetermeer. Dus toch maar weer in de auto en naar Amerongen rijden.
Ik blijf me verbazen over sommige mountainbikers. Je hebt geen recht op een goed onderhouden en gemaaide route. Zeker als je er ook niet voor hoeft te betalen. Het meeste blijft toch vrijwilligerswerk. Hoe meer werk er door vrijwilligers gedaan wordt, hoe beter de route erbij ligt. Dus in plaats van naar Amerongen te rijden kan je natuurlijk ook gewoon zelf je handjes uit de mouwen steken. Daar zijn anderen je ook dankbaar voor.
Plaats reactie