bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tijd voor....

Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

rokl schreef: do 14 juli 2022, 15:12 Ik vind het doodzonde met dat onkruid. Je kunt het parcours al niet rijden tussen okt en maart vanwege modder. In de zomer kun je wekenlang niet rijden vanwege bramen, brandnetels enz. Helaas geldt het laatste inmiddels ook voor Zoetermeer. Dus toch maar weer in de auto en naar Amerongen rijden.
Succes, Amerongen is ook al goed mul aan het worden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Vorige week was Amerongen prima te doen.

Leersum daarintegen :-{
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Vorige week goed gezegd :-q dat is dus niet deze week :lol: :lol: :lol: :-{ :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

rokl schreef: do 14 juli 2022, 15:12 Ik vind het doodzonde met dat onkruid. Je kunt het parcours al niet rijden tussen okt en maart vanwege modder. In de zomer kun je wekenlang niet rijden vanwege bramen, brandnetels enz. Helaas geldt het laatste inmiddels ook voor Zoetermeer. Dus toch maar weer in de auto en naar Amerongen rijden.
Altijd bijzonder hoe mensen van achter een toetsenbord een representatief beeld van de situatie denken te kunnen geven en de suggestie te wekken dat er in de zomer maandenlang sprake is van een jungle waar je alleen met lange broek, lange mouwen, duikbril en kapmes doorheen kan komen.

Wat feitelijk de situatie is (15-7-2022 16:30):

- er is overal gemaaid dus je zal geen last hebben van schrammetjes of bultjes op gladgeschoren beentjes
- op de skiberg en middenberg zijn een paar overhangende bramentakken waar je wel omheen kan sturen, en die ergens de komende weken vast gesnoeid gaan worden

Wellicht ook goed om op te merken is dat er in het maaiseizoen (grofweg mei-september) elke maand wordt gemaaid. Als je ziet hoe snel bepaalde planten groeien (met name bramen en distels) kan het wel eens zijn dat er tussen de maaibeurten hier en daar wat over het pad hangt. Maar dat er in de zomer structureel geen doorkomen aan zou zijn is een onzinverhaal.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Niet alleen achter een toetsenbord :roll: ook in real live :lol:
Sta je aandachtig het allemaal aan te horen :-D ga je zelf kijken....denk je bij je zelf....waar had ie het over :lol: :lol: :lol: :lol:
Maarja.....ieder z'n belevenis is anders :roll: blijkbaar :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Lag er inderdaad prima bij vandaag! Bedankt weer voor het maaien, scheelt weer een hoop krassen op de armen en benen.

Misschien nog wel een tip voor de maaiers: graag de braamtakken niet midden op de track laten liggen, moest een aantal keren bunnyhoppen om een lekke band te vermijden. Ook wel weer leuk natuurlijk, zo’n extra technische uitdaging…
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

sintesibiker schreef: vr 15 juli 2022, 20:58 moest een aantal keren bunnyhoppen om een lekke band te vermijden. Ook wel weer leuk natuurlijk, zo’n extra technische uitdaging…
Its not a bug, its a feature :-q

Morgen maar weer eens een rondje doen.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Bamboocha schreef: vr 15 juli 2022, 22:42
sintesibiker schreef: vr 15 juli 2022, 20:58 moest een aantal keren bunnyhoppen om een lekke band te vermijden. Ook wel weer leuk natuurlijk, zo’n extra technische uitdaging…
Its not a bug, its a feature :-q

Morgen maar weer eens een rondje doen.
Volgendeweek ook maar Weerd eens gaan. Na een weekje Eiffel moet de lange klim op de skiberg geen probleem zijn. Ik vermoed fluitend en met 2 vingers in de neus :bier:
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Dat denk ik ook altijd na een mtb-vakantie in heuvel- of bergachtig gebied, maar toch blijft die klim altijd lekker pittig!
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Er is goed gesnoeid :-q .
Geen last meer van de bramen :winkie:
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

B100 schreef: vr 15 juli 2022, 17:58 Wat feitelijk de situatie is (15-7-2022 16:30):

- er is overal gemaaid dus je zal geen last hebben van schrammetjes of bultjes op gladgeschoren beentjes
- op de skiberg en middenberg zijn een paar overhangende bramentakken waar je wel omheen kan sturen, en die ergens de komende weken vast gesnoeid gaan worden.
Ik heb mezelf zojuist ook maar een keer uitgesloofd. Beloofd is beloofd. Skiberg en Middenberg zijn weer vrij van (toch alweer hinderlijk) overhangende bramentakken. Het waren er absoluut geen paar, fietsmaat had gisteren na de regen gezien dat alles extra was uitgeschoten, dus snoeischaar meegenomen, na 3 kwartier waren we klaar. We kunnen weer een paar weekjes krasvrij fietsen. :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Giant-E schreef: vr 22 juli 2022, 21:04
B100 schreef: vr 15 juli 2022, 17:58 Wat feitelijk de situatie is (15-7-2022 16:30):

- er is overal gemaaid dus je zal geen last hebben van schrammetjes of bultjes op gladgeschoren beentjes
- op de skiberg en middenberg zijn een paar overhangende bramentakken waar je wel omheen kan sturen, en die ergens de komende weken vast gesnoeid gaan worden.
Ik heb mezelf zojuist ook maar een keer uitgesloofd. Beloofd is beloofd. Skiberg en Middenberg zijn weer vrij van (toch alweer hinderlijk) overhangende bramentakken. Het waren er absoluut geen paar, fietsmaat had gisteren na de regen gezien dat alles extra was uitgeschoten, dus snoeischaar meegenomen, na 3 kwartier waren we klaar. We kunnen weer een paar weekjes krasvrij fietsen. :-q
O dus zo werkt dat… chapeau namens de gebruikers.
Voorbeeld voor anderen die de route te begroeid vinden.
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Jurriaan schreef: vr 22 juli 2022, 22:14
Giant-E schreef: vr 22 juli 2022, 21:04

Ik heb mezelf zojuist ook maar een keer uitgesloofd. Beloofd is beloofd. Skiberg en Middenberg zijn weer vrij van (toch alweer hinderlijk) overhangende bramentakken. Het waren er absoluut geen paar, fietsmaat had gisteren na de regen gezien dat alles extra was uitgeschoten, dus snoeischaar meegenomen, na 3 kwartier waren we klaar. We kunnen weer een paar weekjes krasvrij fietsen. :-q
O dus zo werkt dat… chapeau namens de gebruikers.
Voorbeeld voor anderen die de route te begroeid vinden.
Zat er ook al aan te denken maar is natuurlijk niet goed voor m'n rondetijden op Strava :lol:

Bedankt voor het snoeien! :-q
Plaats reactie