bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Giant-E schreef: za 26 maart 2022, 19:06 Ja excuses, misschien dram ik wat door, ‘t frustreert gewoon dat er kompleet verkeerd materiaal is gestort. Gelukkig ben ik niet de enige, nog nooit zoveel reviews in een paar dagen gezien op mtbroutes nl.

Ik zal stoppen, de boodschap is hopelijk aangekomen.
De goede (fijne) materiaal ligt allemaal in de broekpolder :lol:

Maar zonder gekheid, bergschenhoek is nu wel een stuk spannender met de lange rockgardens achter op de kleine berg. Dit is serieus bedoeld, ik ben 3x onderuit gegaan bij het eerste rondje een week of 3 geleden waarbij 1x dwars door de rand van de bocht :oops:
De rondjes daarna gingen goed maar het vergt wel wat meer techniek :bier:
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Bamboocha schreef: za 26 maart 2022, 18:51 En het begon allemaal met een waarschuwing voor het grind........geen commentaar, maar gewoon anderen proberen te waarschuwen 🤨.
Ik zit hier ook wel even met mijn ogen te knipperen. Er is volgens mij al een aantal keer aangegeven dat de beheerder verantwoordelijk is voor het gebruikte materiaal. Dus een overheidsdienst.

En dan nog is het allemaal liefdeswerk van degenen die betrokken zijn, er wordt als ik me niet vergis geen cent entree geheven op "jouw" parcours.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Bamboocha schreef: za 26 maart 2022, 18:51 En het begon allemaal met een waarschuwing voor het grind........geen commentaar, maar gewoon anderen proberen te waarschuwen 🤨.
Ik zit hier ook wel even met mijn ogen te knipperen. Er is volgens mij al een aantal keer aangegeven dat de beheerder verantwoordelijk is voor het gebruikte materiaal. Dus een overheidsdienst.

En dan nog is het allemaal liefdeswerk van degenen die betrokken zijn, er wordt als ik me niet vergis geen cent entree geheven op "jouw" parcours. De aanmatigende toon van een aantal hierboven is toch helemaal niet nodig?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Giant-E schreef: za 26 maart 2022, 10:52 De goede staat van de overige 2 “bergen” komt ook door ‘t droge weer, hè? 2 weken terug waren alle schaduwtracks er namelijk nog drassig.
Tip: Gooi fijn repak juist op die paden, en niet op de zuidhellingen. Die blijven wel droog, en liggen er lekker ruig bij met kuilen, stenen, geulen etc.
Er was overal onderhoud gepleegd had niks met opdrogen te maken
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Gisteravond in golden hour nog een zomertijdrondje gepakt. Er is weer flink wat werk verzet, de spoorstenen op de kleine berg zijn alweer bedekt met een goed elaag zand/granulaat. Nog wel een beetje mul, maar dat is goed voor de wattages.

PR ga je toch niet rijden, door de droogte ligt het flink risky bij, met name in de bochten. Mijn achterwiel gleed zo het gras in bij de haakse bocht Supersnake afdeling.
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Lijkt wel alsof de onderhoudsploeg dacht: “na alle kritiek gaan we het helemaal anders doen!” In plaats van dikke stenen ligt er nu ineens mul zand…

Nog steeds niet ideaal om te rijden, maar na een paar natte weken gaat dat helemaal goedkomen denk ik!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

In ieder geval complimenten dat er zo snel actie is ondernomen. Dat wil ik dan ook wel weer kwijt. En misschien stond dit al in de planning, en was mijn (en die van vele anderen) kritiek wat voorbarig.
Maar hoe kan je nou weten dat dit (golfballen)grind als 1e-laags ondergrond wordt gebruikt? Gooi dan gelijk de 2e laag erop want nu werd gelijk die 1e laag al verrot gereden.
Geldig excuus voor de kritiek is natuurlijk wel de gebrekkige communicatie naar alle gebruikers toe. Want laten we eerlijk zijn, wie gebruikt er nou nog Facebook?
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Giant-E schreef: di 29 maart 2022, 18:50 In ieder geval complimenten dat er zo snel actie is ondernomen. Dat wil ik dan ook wel weer kwijt. En misschien stond dit al in de planning, en was mijn (en die van vele anderen) kritiek wat voorbarig.
Maar hoe kan je nou weten dat dit (golfballen)grind als 1e-laags ondergrond wordt gebruikt? Gooi dan gelijk de 2e laag erop want nu werd gelijk die 1e laag al verrot gereden.
Geldig excuus voor de kritiek is natuurlijk wel de gebrekkige communicatie naar alle gebruikers toe. Want laten we eerlijk zijn, wie gebruikt er nou nog Facebook?
Er is toch al gezegd dat die grote keien niet de bedoeling was? Dat soort dingen gebeuren gewoon. Er moet over meerdere schakels gecommuniceerd worden en dan gaat dat wel eens fout. De makkelijkste oplossing is nu blijkbaar om er een laag overheen te gooien.

Wat mij vooral stoort in deze discussie is dat sommige gebruikers alles altijd beter schijnen te weten. Is het niet over het onderhoud, dan is het wel over de communicatie. En oh wee als je aan HUN baan komt. Dan is het internet te klein. Maar ze hebben vaak geen idee wat er allemaal bij komt kijken. Dus doe de vrijwilligers een lol en ga eens helpen. Dan kom je er achter wat er allemaal bij komt kijken. Zo niet, accepteer dan gewoon wat er ligt en heb er een beetje vertrouwen in dat de vrijwilligers ook heust wel weten dat die golfballen niet zo lekker rijden.
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Ik zag de bovenstaande discussie met argusogen aan. Uiteindelijk toch maar de gok gewaagd. Ik herken mij helemaal niet in de kritiek die hierboven geleverd werd. Ik ben nergens ‘prorailkeien’ tegengekomen. Route lag er prima bij, overal lekker droog. Mooi rondje kunnen fietsen. Na het gezeur op MTBroutes.nl en hier zeg ik, kudo’s naar de trailcrew! Het zag er prima uit een reed goed!

Tegen hen die het niet met mij eens zijn. Ook prima! Ik vind het juist wel fijn om op een route te rijden die geen gladgestreken knikkerbaan is.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Jurrew schreef: vr 8 april 2022, 20:41 Ik zag de bovenstaande discussie met argusogen aan. Uiteindelijk toch maar de gok gewaagd. Ik herken mij helemaal niet in de kritiek die hierboven geleverd werd. Ik ben nergens ‘prorailkeien’ tegengekomen. Route lag er prima bij, overal lekker droog. Mooi rondje kunnen fietsen. Na het gezeur op MTBroutes.nl en hier zeg ik, kudo’s naar de trailcrew! Het zag er prima uit een reed goed!

Tegen hen die het niet met mij eens zijn. Ook prima! Ik vind het juist wel fijn om op een route te rijden die geen gladgestreken knikkerbaan is.
Het probleem was al snel opgelost door de onderhoudsploeg, logisch dat je dan geen pro rail keien tegenkomt😮
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Oké, dat verklaart een hoop! Dit is ook niet mijn vaste route vandaar. Hij lag er gisteren in ieder geval prima bij!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Verklaard eigenlijk alles :wink:
In 2017 heb ook een keer mee helpen scheppen, en toen was er een mix van grotere en kleinere repack puin :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Gister voor het eerst deze maand die rondjes gereden en de track laag er heerlijk bij. Was slipperig op sommige plekken maar wel op een spannende manier. Alleen de"mede gebruikers,
- stel op"sportieve" elektrische fatbikes :~
- ouders met stadsfietsen en kinderen op crossfietsen, midden op het pad stil staan om mooie foto's van elkaar te maken, kinderen drive 10m verder keurig naast de track schaamtevol (gok ik) te wachten.
- hondenbezitters met loslopers
- daagjes negen die geen idee hebben dat het mooie pas niet voor wandelaars is.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afgelopen woensdagavond is m’n rijbewijs uit mijn telefoonhoesje gevallen, op de “singletrack langs het water”. Ik maakte daar een foto, hij moest daar dus liggen maar was donderdag nergens meer te vinden.
Ik had ‘t nog wel even gemeld bij Outdoor Valley, die belden mij vandaag op. Mocht de biker, die ‘m daar heeft afgegeven, dit lezen… Duizendmaal dank. :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanavond weer m’n (inmiddels wekelijkse) 2 rondjes gereden en wat ligt ‘t er na de regen weer heerlijk bij zeg. Lekker veel grip weer. En veel onkruid is alweer gemaaid. :-q
Eerste rondje lekker doorgereden, de tweede rustig aan gedaan. Veel XC-ers op de baan (training Dirty Hill?) die schijnbaar vol in de focus zaten en amper groetten.
Ook bij een jongen met pech (derriepad gebroken) reden de heren snuifstuivers allemaal blind door. Ik kon ‘m niet helpen, en er was al hulp onderweg. Nare gewoonte blijft dat toch.
Plaats reactie