Theux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Nelis85
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Cannondale Flash

Kan iemand die hier onlangs nog geweest is vertellen hoe het met de routemarkering is? Ben van plan volgende week de rode route te doen, maar ik weet niet of dit te doen is zonder kaart/gps.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik zou maar een kaart meenemen. Doe ik ook altijd. Door werkzaamheden en ander gedoe worden bordjes nog wel een weggehaald.
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Heb altijd naast de GPS bestanden ook de kaart bij mij en die heb ik wel eens nodig gehad.
Dus een gewaarschuwd man telt voor twee :wink:
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Old 'n' Rusty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Afgelopen weekend naar Theux geweest.
We wilden een kaart kopen bij de VVV in Theux, maar die was dicht op zaterdag :o
Gps hebben we ook niet, dus werd het bordjes volgen. Dat viel niet mee! We begonnen met Theux blauw, maar hebben ook delen van Spa 2 en 6 gereden en een stukje Theux rood.
We hebben ons prima vermaakt, maar wat ons toch wel tegenviel dat de routes erg veel uit asfalt en brede bospaden bestond. Weinig singletracks en technische stukken ( bv. het stuk klimmen en dalen bij het kasteel).
Volgens mij lopen de mtb routes vooral over bestaande wegen en paden, terwijl er zoveel andere mogelijkheden zijn.
CCR was wel super!
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker

De lange route van theux (rood 65km) zitten wel leuke singletracks in en is best wel veel offfroad. ).
Het is eigenlijk een rondje om theux heen.
Old 'n' Rusty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

wibas schreef:zitten wel leuke singletracks in en is best wel veel offfroad. ).
Het is eigenlijk een rondje om theux heen.
Maar dat snap ik dus niet. "Wel leuke singletracks" en "best wel veel offroad".
Je zit potverdorie in de Ardennen. Ik verwachtte veel singletracks en alleen maar offroad.
Zal wel aan mijn verwachting liggen, maar als ik kijk naar Overloon en de rode route van Nijmegen dan moet dat toch zeker lukken in de Ardennen?!
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker

In de Ardenne zie je niet veel singletracks maar meer veel paden heuvelaf heuvelop. Als je singletracks zoekt moet je naar de hoge venen, waar je mooie wandelroutes hebt wat je kan gebruiken als singletracks. De vaste route van la gleize(3) heeft wel wat singletracks, vooral heuvelop. Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste vaste routes van belgië met la-roche en houffalize.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

De wandelpaden in de Hoge Venen zijn in de weekenden (zeker bij mooi weer) vaak erg druk, hou daar rekening mee.
Soms is er geen ruimte voor 2 naast elkaar...
In de Ardennen zijn uiteraard genoeg singletracks, maar meestal niet in de vaste routes.
Met een gps (of een gids) buiten de routes levert veel mooie stukjes op.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Check ook even op facebook de foto's van Trailhunters.be Zal je zien dat er best wel wat leuke singletracks zijn te vinden in de Ardennen ;-)
Of even hier op het forum rondneuzen in de Malmedy topics.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Old 'n' Rusty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ok, bedankt voor de reacties.

Die foto's van de Trailhunters :o dat bedoel ik! Dat zoek ik.
Voor het betere singletrack werk moet je dus niet op de gepijlde routes zijn.
We hebben sinds deze week een gps tot onze beschikking en ik ga me maar eens verdiepen in gps routes.

Iemand nog tips? Ik las ergens dat O2 bikers in de buurt van Theux zitten en eigen gps routes hebben.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Old 'n' Rusty schreef:Iemand nog tips? Ik las ergens dat O2 bikers in de buurt van Theux zitten en eigen gps routes hebben.
http://www.o2bikers.com/pg.asp?pageID=150" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.randobel.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

:-q
Old 'n' Rusty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Knakker29 schreef:
Old 'n' Rusty schreef:Iemand nog tips? Ik las ergens dat O2 bikers in de buurt van Theux zitten en eigen gps routes hebben.
http://www.o2bikers.com/pg.asp?pageID=150" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.randobel.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

:-q
Super. Dank.

Nu de wereld van fietsen met gps voor mij open gaat, heb ik nog wel (minimaal) één vraag. Kun je de routes van tevoren bekijken of moet je ze eerst op je gps zetten om ze te kunnen zien?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Persoonlijk ben ik erg tevreden over / blij met Basecamp, vergt even wat oefening maar vind het prettiger werken en flexibeler dan bv. Mapsource (is persoonlijk). Basecamp is gratis te downloaden via http://www.garmin.com/nl/basecamp" onclick="window.open(this.href);return false; . Je kunt hier routes mee maken, bekijken, editen enz. Mocht je er niet uitkomen is er altijd nog het GPS forumonderdeel. Online zijn er ook genoeg sites waar je, als je geen gebruik maakt van een lokale applicatie, route bestanden kunt uploaden om ze te bekijken.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

Basecamp en Mapsource kan je downloaden en installeren (in die volgorde) ook zonder dat je een Garmin gps hebt.
Ja kunt dan m.b.v. een open source kaart (OSM, Reitwanderkarte enz) al van alles bekijken en evt. bewerken.
Basecamp wordt steeds beter, maar om track/routes te knippen en plakken geef ik nog steeds de voorkeur aan Mapsource.
Maar goed, daar hebben we een apart hoekje voor, dus hier weer verder met Theux.

O2 Roadbook van Theux is OK.
Rode route ook. Rood en blauw zijn ook goed te combineren, net als het O2-roadbook.
(bezitters van een gps kunnen mbv het bovenstaande gaan knippen en plakken)
In het bos wel opletten, de routes van Spa en Theux kruisen elkaar en hebben deels dezelfde kleur bordjes...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Ik dacht dat mapsource al niet meer beschikbaar was?!
Vorig jaar bij notter geweest en die vertelden mij daar dat alles overging op basecamp.
Ben een fervent Apple gebruiker dus na jaren klooien op een aftands Windows gedrocht was basecamp in de bètaversie al de hemel op aarde. Voor mij niks anders.
Wat routes voor Theux betreft kan het niet zo moeilijk zijn.
Toertochten zat in dit deel van België en wanneer je Google earth aanzet en de wikiloc aanvinkt zie je mtb fietsertjes all over the place.
Aanklikken en je kan zo zien of ze recht toe recht aan gaan of over kronkelpaadjes.
Hoe minder rechte stukken hoe leuker dat ze meestal zijn.
En vaste routes moet je meestal links laten liggen wanneer je de mooiste paadjes zoekt.
Ze zijn meestal een slap aftreksel van de mogelijkheden in het betreffende gebied.
Plaats reactie