Vrijdag 13-04-2007, 23 graden zonnig

Via google naar atb routes gezocht in limburg. Via reactie

van mensen die diverse routes aleens gereden hadden, had ik besloten de Mechelen route te gaan rijden, dit is een makelijke route in verhouding met de vijlen en gulpen routes

, omdat ik een beginer ben leek me dit het beste

.
Vertrokken om 13:00 uur in Vaals op de fiets naar Mechelen, na 7 km daar aangekomen naar het beginpunt zoeken
Hier wordt je ook niet echt vrolijk van
Van Mechelen richting Gulpen via landweggetjes , voor Gulpen richting Partij, van Partij langs voetbalveld naar Whalwiller daar flinke klim (alleen jammer dat het op asvalt is) richting Wittem.
Toen richting Eys/trintelen via een klimmetje.
Over het spoor van het "Miljoenenlijntje"
Van Trintelen weer richting Eys, kleine afdaling via een smalle veldweg met diepe smalle sporen van tractor banden

, hier naar beneden op mijn bek gegaan

, kwam in spoor terecht maar daar lagen losse bakstenen die door iemand gedumpt waren en kon niet meer uit het spoor komen was te diep.
Weer klimmetje
Toen afdaling naar Eys via Eys richting Baneheide

Hoorde een vreemd geluid bij achterwiel.......zat een takje met een doorn in mijn band
toen naar Nijswiller,via Nijswiller langs modelvliegtuigveld binnen door weer naar Mechelen via wat om weggetjes
En weer terug naar Vaals gefiets om daar de band te plakken
Conclusie: Geen zware route, leuke klimmetje erin, route duidelijk, wel wat veel asvalt, ben ongeveer 1uur en 20 min onderweg geweest.
40 km gefietst bij aankomst in Vaals
Gr. Tom