Oké, er hangt wat CK spul aan, en in de huidige tweedehandsmarkt lijken Surly's inderdaad de meest waardevast fietsen te zijn, maar € 4K is wel gekkigheid
€400 zou een mooi prijsje zijn.
chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Vandaag de Giant Single Speed een flinke onderhoudsbeurt gegeven, bij de Decathlon een nieuwe tent gehaald en aan het trainen op het drinken van onchristelijke hoeveelheden bier. Ben helemaal klaar voor het NK volgend weekend!
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud als je stopt met spelen.
CC-Rider schreef: ↑za 1 juni 2024, 18:44
Ik heb gezien dat het ritje van zaterdag redelijk wat klimmen heeft. Is het nodig wat lichter te gaan? Rij nu op de Brabant wal met 34x18.
Hangt ervan af welke route je zaterdag gaat rijden, denk ik?
Volgens MTB Routes (en die overdrijven nog wel eens):
Kalmandan: Ruurlo/Vossebos 25km met 109hm (67+42)
Mooi røndje: Ruurlo/Lochem 57km met 399hm (67+332)
Anmetdebøkse: Ruurlo/Lochem/Vorden 90km met 518hm (67+332+119)
Ik ben van plan om Ruurlo/Lochem te rijden en houd het voorlopig maar op gear-inch 52 (26x34/17), net als thuis rondom Arnhem.
Aanname dat je met 29" wielen rijdt, dan zit je met 29x34/18 op gear-inch 55. Dat zou best wel eens pittig kunnen zijn.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud als je stopt met spelen.
Ik reed op de 29" met 34*18 in ZO Brabant en midden Limburg (34*19 of 34*20 in ZLimburg en buitenland).
Dat was voor mijn beentjes het fijnste, dus ik zou zeggen dat 34*18 wel kan.
Maar dat was gebaseerd op mijn kunnen en voorkeur.
chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
CC-Rider schreef: ↑za 1 juni 2024, 18:44
Ik heb gezien dat het ritje van zaterdag redelijk wat klimmen heeft. Is het nodig wat lichter te gaan? Rij nu op de Brabant wal met 34x18.
Vorig jaar zaten er ook wel wat pukkels in het zondagrondje, maar Lochem lijkt idd wat meer op-en-neer.
Die pukkels vorig jaar ben ik compleet op stuk gegaan. Voor Lochem neem ik wel een tandje lichter verzet mee, vooral de Lochemseberg is pittig op singlespeed.
Voor de zondag denk ik dat je wel veilig zit met een plattelandsverzet. Maar natuurlijk kan het zo maar zijn dat er nog iets geks in de route is opgenomen waar je met 34x15 net niet bovenkomt....