Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Maar dan moet ie als privé persoon optreden. Nu weer lekker over de routes ... :wink:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

MSpark schreef: vr 6 januari 2023, 21:31 Maar dan moet ie als privé persoon optreden. Nu weer lekker over de routes ... :wink:
Precies, maar dat doet ie toch ook ? want het ligt in z'n achtertuin :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Kweet het. Zouden ze die achtertuin niet gewoon helemaal bij de route kunnen trekken? 8)
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Wat een per-fecte 'winterse' omstandigheden vanmiddag, zeg!
Heerlijk rond gecrosst over Rood en Paars. Jammer dat het Traumapad en het stuk langs de M'baan dicht waren, maar dat is gelukkig maar tijdelijk :D
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Nou vandaag heerlijk gefietst rood paars en blauw. Blauw was wat vochtiger. Maar zeker goed te doen .
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Zoals wel kon worden verwacht heeft meneer J. Dirkmaat een andere stichting gevonden om hetzelfde handhavingsverzoek in te dienen:

https://www.velozine.nl/nieuws/nieuws-r ... -nijmegen/

Bovendien wordt het verzoek uitgebreid naar volgens mij alle routes hier…

Edit: zie dat er al een apart topic over is onder nieuws. 😄
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2826
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Das & boom is voor dassen en die zitten daar niet.

Jaap maakt stuiptrekkingen voor lijfsbehoud, hopelijk doorziet elke rechter dit.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Ik heb maar weer wat geld gedoneerd .tis wel voor een goed doel :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Omleiding al op geheven :wink: ?
Fabrizio Barbazza
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 november 2022, 17:07
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8

Jurriaan schreef: wo 11 januari 2023, 00:47 Omleiding al op geheven :wink: ?
Op Blauw wel, Traumapad 1/3 dicht. Maldensebaan niet geweest.
Laatst gewijzigd door Fabrizio Barbazza op wo 11 januari 2023, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fabrizio Barbazza
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 november 2022, 17:07
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8

jensss schreef: di 10 januari 2023, 20:54 Zoals wel kon worden verwacht heeft meneer J. Dirkmaat een andere stichting gevonden om hetzelfde handhavingsverzoek in te dienen:

https://www.velozine.nl/nieuws/nieuws-r ... -nijmegen/

Bovendien wordt het verzoek uitgebreid naar volgens mij alle routes hier…

Edit: zie dat er al een apart topic over is onder nieuws. 😄
Het houdt niet op, niet vanzelf met Jaap
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Zondagmorgen en het begin van de middag is de Leemkuilcross. Deze wedstrijd kruist meerdere malen de rode mtb-route in Westermeerwijk. Dus als je lekker wilt doorfietsen zou ik dit gedeelte vermijden. Of je trekt je hardloopschoenen aan en loopt lekker mee :D .
Ascension
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 augustus 2018, 08:38

Complimenten aan de route bouwers en onderhouders hoor. Routes liggen er prima bij ondanks alle regen van afgelopen week. Dat was vroeger wel anders.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Vanochtend even naar paars gereden om te kijken naar het resultaat van het recente onderhoud aan het Traumapad en het stuk parallel aan de Maldensebaan.

De route zelf lag er op zich best redelijk bij, al zitten er wel flink wat slurrystukken tussen, waarbij het modderwater zo lekker opspat. Maar het Traumapad lag er, wat mij betreft, echt prachtig bij. De puristen onder ons vinden dit zeker veel teveel een knikkerbaan/biljartlaken, maar ik ben een paar keer heerlijk naar beneden gereden, in een lekkere flow en met een glimlach op het gezicht.
Het is nog niet overal helemaal ingeklonken natuurlijk, maar ook met die extra bochtjes is het een superstuk.

Enkele weken terug vond ik het nog een dramapad, maar vandaag heb ik het -tijdelijk- omgedoopt naar, in goed Duits :-D :wink: :

Afbeelding

Ook het stuk langs de Maldensebaan loopt heerlijk, daar vlieg je echt naar beneden. Complimenten voor het verrichte werk 8) !

Terugkomend op de bladblazer die ik een tijdje geleden tegenkwam op de route: vandaag heb ik ook weer gemerkt hoeveel verschil die activiteit uitmaakt op de paden: hulde!

Afbeelding

Nu maar hopen dat het de komende dagen niet meer veel regent, zodat het gevallen water in de bodem kan trekken, dat is voor alles en iedereen beter..
Fabrizio Barbazza
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 november 2022, 17:07
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8

Yeee-ti! schreef: di 17 januari 2023, 12:50 Vanochtend even naar paars gereden om te kijken naar het resultaat van het recente onderhoud aan het Traumapad en het stuk parallel aan de Maldensebaan.

De route zelf lag er op zich best redelijk bij, al zitten er wel flink wat slurrystukken tussen, waarbij het modderwater zo lekker opspat. Maar het Traumapad lag er, wat mij betreft, echt prachtig bij. De puristen onder ons vinden dit zeker veel teveel een knikkerbaan/biljartlaken, maar ik ben een paar keer heerlijk naar beneden gereden, in een lekkere flow en met een glimlach op het gezicht.
Het is nog niet overal helemaal ingeklonken natuurlijk, maar ook met die extra bochtjes is het een superstuk.

Enkele weken terug vond ik het nog een dramapad, maar vandaag heb ik het -tijdelijk- omgedoopt naar, in goed Duits :-D :wink: :

Afbeelding

Ook het stuk langs de Maldensebaan loopt heerlijk, daar vlieg je echt naar beneden. Complimenten voor het verrichte werk 8) !

Terugkomend op de bladblazer die ik een tijdje geleden tegenkwam op de route: vandaag heb ik ook weer gemerkt hoeveel verschil die activiteit uitmaakt op de paden: hulde!

Afbeelding

Nu maar hopen dat het de komende dagen niet meer veel regent, zodat het gevallen water in de bodem kan trekken, dat is voor alles en iedereen beter..
Dank voor de update! Ik ga morgen eens testen...
Plaats reactie