Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Fabrizio Barbazza
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 november 2022, 17:07
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8

Vandaag stukken paar gedaan; paar x omhoog en weer omlaag Traumapad. Verbetering! Remkuilen zowat weg en bij de laatste oversteek van pad lelijke wortels verwijderd wat gaat zorgen voor minder kleerscheuren. Puristen zullen het wel niets vinden maar lijkt me goed idee om waar het kan iets veiliger te maken zonder dat het truttig wordt.

Langs Maldense Baan ook verbetering, paar knikjes erbij. Lag er top bij.
Enkel de afdaling na de zig zag klim ligt er slecht bij. Zijn wat bochtjes aangelegd maar is helaas puinhoop geworden paar weken na aanleg.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fabrizio Barbazza schreef: wo 18 januari 2023, 17:24 Vandaag stukken paar gedaan; paar x omhoog en weer omlaag Traumapad. Verbetering! Remkuilen zowat weg
Remkuilen weg!!!!! Amai :(( :~ :-{

Maar betekend dit dat de omleidingen weg zijn of dat je de parels gereden hebt?
Fabrizio Barbazza
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 november 2022, 17:07
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8

Jurriaan schreef: wo 18 januari 2023, 19:03
Fabrizio Barbazza schreef: wo 18 januari 2023, 17:24 Vandaag stukken paar gedaan; paar x omhoog en weer omlaag Traumapad. Verbetering! Remkuilen zowat weg
Remkuilen weg!!!!! Amai :(( :~ :-{

Maar betekend dit dat de omleidingen weg zijn of dat je de parels gereden hebt?
Omleidingen weg, gaat dat zien!
Ascension
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 augustus 2018, 08:38

Traumatrail en stuk langs de Maldensebaan zijn echt top nu. Genieten!
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Ascension schreef: za 21 januari 2023, 16:39 Traumatrail en stuk langs de Maldensebaan zijn echt top nu. Genieten!
Inderdaad ligt er geweldig bij hoop dat het zo blijft verlopig.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Weer heerlijk gereden op de routes vanmiddag.
Ik weet niet wat voor kudde er over Paars was geweest, maar het waren flink wat fietsers aan de sporen te zien.

En voor de liefhebbers: er tekenen zich alweer wat remkuilen af op het eerste deel van het Traumapad.. ;)!
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Ook lekker wezen fietsen.
Op de terugweg nog nieuwe stukje groen meegepakt.
Daar is wel een graafmachine bezig met de houtkap.
Die probeert de track wel te ontzien, maar dat lukt niet overal. Wel zonde voor al het werk van de vrijwilligers die er in zit.
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Vandaag het Traumapad getest.
Ligt er aardig strak bij, maar dat komt wel goed :-q :lol:

Vraagje: als je op de UHR buiten de route rijdt, kun je een boete krijgen van 109 euro.
Hoe zit dat bij de routes van Het Rijk van Nijmegen?
Zag vandaag vele groepen alternatieve routes rijden...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wayne77 schreef: zo 22 januari 2023, 22:53 Vraagje: als je op de UHR buiten de route rijdt, kun je een boete krijgen van 109 euro.
Hoe zit dat bij de routes van Het Rijk van Nijmegen?
Zag vandaag vele groepen alternatieve routes rijden...
In grote delen van het gebied mag je 'gewoon' over de paden fietsen. Maar met zo mooie routes en vooral de herrie die er nu gemaakt wordt is het ook 'gewoon' ronduit dom dat te doen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Op de Mookerheide (terrein Natuurmonumenten) staat in ieder geval wel een bordje "MTB-ers op de aangegeven paden" staat er niets over "Fietsers" en staat er "Overigens verboden toegang art. 461 WvS."

Hier mag je dus niet buiten de route fietsen.

https://www.mapillary.com/app/?lat=51.7 ... 3804034583
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

westermeerwijk, groesbeekse bos en oostelijk van de zevenheuvelenweg mag je nog van de paden afwijken, maar of dat (zeker in het weekend) verstandig is weet ik niet. Op een zomeravond kan dit nog wel eens vind ik. Mookerheide, jansberg, heumensoord en duivelsberg/bossen bij beek, allemaal no go of alleen op de mtb route.
Laatst gewijzigd door JohanGTT op di 24 januari 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

No go
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Nou, het was 'go, go, go' op Rood en Paars vanochtend: de routes liggen er superstrak bij, echt ongelofelijk. Kwam een paar enthousiastelingen tegen, maar verder had ik het Rijk van Nijmegen voor me alleen :-D
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Dan heb ik je net gemist denk ik :P zat rond 1300 op rood. Ondergrond is spijkerhard en kon met schone broek en fiets weer terug aan het einde genieten!
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Het was heerlijk weer vanmiddag en dus gezellig druk op de routes: vooral op, en rond, het Traumapad genoten bikers van de heerlijkheid aan paden en natuur 8) .

Op de blauwe route had ik een haas: kon achter iemand op een ebike aan kachelen: volgens mij m'n snelste rondje Mook ooit gereden (zonder de lus bij klein Amerika, dat wel) :-D
Plaats reactie