Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
a33
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 14 januari 2023, 12:52

Tijd snelste rondje weet ik niet meer maar reed wel met ruim 26per uur gem. rond. Was wel nog de oude route van enkele jaren geleden. Was wel op 26 inch bike
Trek Supercaliber
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

a33 schreef: za 28 januari 2023, 17:57 Tijd snelste rondje weet ik niet meer maar reed wel met ruim 26per uur gem. rond. Was wel nog de oude route van enkele jaren geleden. Was wel op 26 inch bike
Ah! Toen Nijmegen nog vlak was en de hoogtemeters nog aangelegd moesten worden zeker.

26 per uur gemiddeld :lol:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Afgelopen zaterdag stukje Groesbeek gedaan. Wilde de aanpassingen wel eens zien/proberen. Traumapad is bobsleebaan, zo glad, gaat nog wat harder naar beneden. Zal wel niet lang duren voordat de meeste remkuilen weer terug zijn. Laatste stuk voor de oversteek bij de maldensbaan is ook goed aangepakt. Zag wel dat er wat was veranderd maar had niet precies scherp wat. Weet wel dat bij een van de laatste jumps ik mezelf bijna over (lees voorbij) de volgende kombocht naar rechts lanceerde. Dat ging maar net goed. Die zal dus wel nieuw zijn en moet ik nog wat vaker oefenen. Daarna nog het nieuwe stukje Malden meegepakt op weg naar huis. Aan de sporen te zien zijn ze met wat voertuigen in de buurt van de route aan het werk geweest. Zonde van de nieuwe paden, schade lijkt mee te vallen.
a33
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 14 januari 2023, 12:52

MSpark schreef: ma 30 januari 2023, 12:19 Afgelopen zaterdag stukje Groesbeek gedaan. Wilde de aanpassingen wel eens zien/proberen. Traumapad is bobsleebaan, zo glad, gaat nog wat harder naar beneden. Zal wel niet lang duren voordat de meeste remkuilen weer terug zijn. Laatste stuk voor de oversteek bij de maldensbaan is ook goed aangepakt. Zag wel dat er wat was veranderd maar had niet precies scherp wat. Weet wel dat bij een van de laatste jumps ik mezelf bijna over (lees voorbij) de volgende kombocht naar rechts lanceerde. Dat ging maar net goed. Die zal dus wel nieuw zijn en moet ik nog wat vaker oefenen. Daarna nog het nieuwe stukje Malden meegepakt op weg naar huis. Aan de sporen te zien zijn ze met wat voertuigen in de buurt van de route aan het werk geweest. Zonde van de nieuwe paden, schade lijkt mee te vallen.
Hier en daar wat van die stevige diepe remkuilen maakt het wat spannender, anders gaat het toch een beetje een watjes parcours worden.
Trek Supercaliber
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Daar hebben we Amerongen al voor
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Die staat al een tijdje op m’n to do lijstje maar is er nog niet van gekomen. Harry Slinger is toch zo’n beetje het traumapad van Amerongen begreep ik (?)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ja en nee. Allebei een bezoekje waard maar best wel anders qua qua trail. Maar Amerongen heeft een heleboel mooie stukken, dus ik zou zeker snel eens die kant op gaan. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Amerongen is een biljartlaken met lange saaie stukken omhoog en leuke snelle, gepolijste stukken naar beneden.

Nijmegen vereist dat je daadwerkelijk kan fietsen omdat er nog technische stukken inzitten her en der.

Beide leuk, Nijmegen is leuker.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Nijmegen (RvN) ligt bijna letterlijk in mn achtertuin. Maar Amerongen moet er dit voorjaar zeker van gaan komen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Persoonlijk vind ik Kwintelooijen, Rhenen en Leersum het leukste.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Ik vind bijna alle routes leuk, je moet er soms zelf iets van maken. Ik ging 32 jaar geleden met mijn starre mtb met een schepje en soms een spanzaag op mijn rug ieder weekend richting Groesbeek om illegaal de mooie paadjes te bewerken. Dat was erg vaak op stukken die nu opgenomen zijn in de route van Groesbeek. Dus ik wordt nu van bijna iedere aangelegde en legale route erg blij . Ik ben nu 60 jaar jong en rij op een Intense van 17 jaar, maar iedere keer als ik uit het bos terug kom voel ik me weer happy en gelukkig dat we in Nederland zoveel mooie routes hebben. Laat het geen wedstrijd zijn wie de mooiste route of snelste tijd rijdt, GENIET ERVAN.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

:-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Peelrijder schreef: di 31 januari 2023, 18:28 Persoonlijk vind ik Kwintelooijen, Rhenen en Leersum het leukste.
Als er iets een knikkerbaan is, dan is dat Rhenen.
wilmar schreef: di 31 januari 2023, 20:23 Ik vind bijna alle routes leuk, je moet er soms zelf iets van maken. Ik ging 32 jaar geleden met mijn starre mtb met een schepje en soms een spanzaag op mijn rug ieder weekend richting Groesbeek om illegaal de mooie paadjes te bewerken. Dat was erg vaak op stukken die nu opgenomen zijn in de route van Groesbeek. Dus ik wordt nu van bijna iedere aangelegde en legale route erg blij . Ik ben nu 60 jaar jong en rij op een Intense van 17 jaar, maar iedere keer als ik uit het bos terug kom voel ik me weer happy en gelukkig dat we in Nederland zoveel mooie routes hebben. Laat het geen wedstrijd zijn wie de mooiste route of snelste tijd rijdt, GENIET ERVAN.
Amen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jurriaan schreef: za 4 februari 2023, 15:19
Peelrijder schreef: di 31 januari 2023, 18:28 Persoonlijk vind ik Kwintelooijen, Rhenen en Leersum het leukste.
Als er iets een knikkerbaan is, dan is dat Rhenen.
Eens, maar de grote meerwaarde van Rhenen zijn de hoogtemeters, zeker ivm de UHR-noord routes.
HV, LV, Zeisterlitz…. Leuk voor 1 of 2x per jaar, maar de routes die Peelrijder noemt vervelen eigenlijk nooit.

Maar goed, redelijk off-topic geloof ik.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

On-Topic dan maar?

Vandaag Route Mook gereden, ooit 2x eerder gereden maar ik heb het weer prima naar mijn zin gehad. De laatste snelle afdaling voor je weer bij het bikepark uitkomt had nu zelfs wat sprongen, die zaten er een jaar geleden volgens mij nog niet zo in.

Ook de vrouw vond de route helemaal geweldig dus later deze week staan denk ik Groesbeek en Nijmegen op het programma.

Natuurlijk ook meteen een paar rondjes bikepark meegepakt.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dennis17e op ma 6 februari 2023, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Plaats reactie