Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Vandaag weer eens Nijmegen Groesbeek gereden.
Wat een fijne en mooie routes zijn dat toch! :-q

Helaas geven sommige route bordjes van de route Nijmegen verkeerde informatie.
Op sommige bordjes stond een huil gezichtje getekend, terwijl er op mijn gezicht een dikke glimlach stond!! :winkie: :winkie: :winkie:
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Hahaha, ja: die bekladde bordjes heb ik ook gezien :).

Net terug van een rondje Rood en Paars. In de jungle die Westermeerwijk heet kwam er een herdershond achter me aan en met me meelopen, steeds voorlangs kruisend: erg gevaarlijk en erg vervelend.
De eigenaresse had het beest duidelijk niet onder controle want ondanks verwoed geslaakte commandos bleef die joekel vooral geïnteresseerd in mijn wielen. Blijkbaar had hij zin in carbon want hij hapte een paar keer, wat meermaals tot een voor de patjakker onprettige interactie, en dus wat gekerm, leidde.
Uiteindelijk zat er niets anders op dan om te draaien en het beest terug te brengen naar z'n baasje, die ik op niet mis te verstane wijze, maar wel redelijk beschaafd, heb verzocht haar hond of op te voeden of in het vervolg aan te lijnen.
Het duurde even voordat die adrenaline weer uit m'n systeem was..

Verder was het warm, maar heerlijk :D 8)!
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag om 7.30 gestart op route Nijmegen , aansluitend Groesbeek en Mook gedaan. De routes lagen er top bij , ondanks de droogte niet meer dan "normaal" stukken met los zand. SUPER dus weer!👍🏻👍🏻
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Lekker stofhappen op de routes vandaag, maar op dinsdagochtenden voel ik me altijd de koning te Rijk van Nijmegen!
Het was nog prima te hebben qua warmte en ik ben maar drie andere bikers tegen gekomen die, toevallig, net allemaal even langs de route zaten.
Ik heb me vooral weer goed vermaakt op Paars en hoewel deze route steeds droger en muller begint te worden, blijft hij prima berijdbaar.
Wat een weelde!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ooit kom ik bij jullie in de buurt wonen!
Who needs roads when there's dirt
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Yeee-ti! schreef: di 13 juni 2023, 12:10 Lekker stofhappen op de routes vandaag, maar op dinsdagochtenden voel ik me altijd de koning te Rijk van Nijmegen!
Het was nog prima te hebben qua warmte en ik ben maar drie andere bikers tegen gekomen die, toevallig, net allemaal even langs de route zaten.
Ik heb me vooral weer goed vermaakt op Paars en hoewel deze route steeds droger en muller begint te worden, blijft hij prima berijdbaar.
Wat een weelde!
Ik heb zaterdag vanaf het zweefvliegveld paars gereden i.c.m. rood en na het traumapad weer terug naar het vliegveld.

Zitten die mulle stukken na het traumapad dan want ik heb ze niet gezien?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Nou, onder andere de klim na het Traumapad, door de geul, die ook in de oude route zat, begint erg mul te worden, maar daar ontstaat al een hoger gelegen alternatieve route :).
En het stuk na de mooie diepe kuil bevat een paar mulle bochtjes omlaag, tot aan de rododendronklim die zelf ook los ligt: vooral het eerste stuk is gewoon grind.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Daar ben ik dus niet geweest, binnenkort maar weer eens terug.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Zoals je het zelf beschrijft heb je het grootste deel van Paars / Groesbeek niet gereden lijkt het.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Rood ook wat stoffig aan het worden. Nog wel goed te doen en ook leuker sommige stukken waar de wortels meer bloot komen.
Blijft heerlijk 😁
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Nou vandaag rood paars en blauw gefietst de route ligt er redelijk bij ondanks de droogte.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Vandaag deze route eens rijden.
habebat vehentem
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Dit weekend met onze MTB club MTB Oosterhout op trainingskamp in Groesbeek. En de drie routes blauw, paars en rood mogen rijden. Wat een fantastische routes zijn dat zeg :-q. En ja, behoorlijk stoffig :winkie:, maar niet echt mul zoals bij ons in Oosterhout dat wel is. Ook nog bikeparc Mook meegenomen...weliswaar alleen de rode lijn... maar was zeker leuk.

En sorry voor het 'oranje lint' op de routes vh weekend :wink:.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Rood begint net als vorige zomer weer wat rauwer te worden door de droogte het was weer genieten.

Mocht iemand nog een Magene snelheids sensor vinden dan hou ik mij overigens aanbevolen :roll:
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Weet iemand of de route Mook recent een klein beetje is gewijzigd? Ik bedoel bij het stukje waar de omleiding vanwege een dassenfamilie actief is/was. In mijn herinnering, steek je de Groesbeekseweg over en was het dan voornamelijk wat bredere paden met een makkelijke afdaling (gedeeld pad) net voordat je weer rechtsaf gaat om parallel met de Scheidingsweg verder te fietsen.

Dit weekend liep ik met m'n kids een stukje daar door het bos en kwam onbewust op de route terecht. Nu ik de kaartjes terug kijk, was dat precies het stukje voor die makkelijke afdaling richting de Scheidingsweg. Er leek toch wel wat moeite in te zijn gestoken om er wat uitdaging aan te brengen: met mul zand (ok, met dank aan de droogte) en flinke wortels. Om vervolgens via wat geslinger/kombochtjes linksaf de makkelijke afdaling op te draaien.
Dat stukje kon ik me niet herinneren van mijn rondjes op de fiets... (en terwijl ik er liep ging er iemand flink hard OTB, waardoor het extra opviel)
Plaats reactie